Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

heeft iemand informatie over toekomstplannen ADSL providers?

Pagina: 1
Acties:

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-11 09:14
De kabel wordt dit jaar erg snel. Ik denk erover van mijn ADSL abo over te stappen naar Ziggo. Ik wil ook wel straks 100 mbps hebben namelijk. Hebben de ADSL providers al plannen om ook binnen een jaar met sneller internet te komen doordat ze bijv. gaan overstappen op een andere techniek? Anders is het toch over en uit met die ADSL providers, dan zitten alleen de mensen die niet veel downloaden nog bij ADSL? Ze zullen toch iets moeten doen. Zeker XS4ALL met veel power users zal veel klanten verliezen denk ik als ze niks doen. Kortom: hebben de ADSL providers plannen voor de relatief nabije toekomst?

[ Voor 0% gewijzigd door SAICRJMPM op 01-05-2009 07:31 . Reden: Typefout verbetert ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Shannon dikteert deze zomer, ben ik bang.

Over een simpel koperpaartje (wat ooit alleen bedoeld was voor spraak) van een bepaalde lengte (verzwakking) y met achtergrondruis x kun je maar zoveel bits per seconde verstouwen. Shannon heeft dat in 1949 wiskundig bewezen. Die limiet is al behaald met adsl/adsl2+.

Alleen door de lengte van het koper te verminderen kun je significante winst boeken.

[ Voor 107% gewijzigd door joopv op 01-05-2009 07:45 ]

• SAICRJMPM
Ik ben bang dat ik je niet helemaal snap.

Zijn ze bij XS4ALL niet bang dat ze veel klanten gaan verliezen nu de kabel zo veel sneller gaat worden en ADSL aan zijn 20 mbps grens zit? Ik kan me niet voorstellen dat die providers geen plannen hebben.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
In de toekomst kan iedere provider op de kabel gaan zitten.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Misschien rekenen ze op de openstelling van de kabel (en in de verdere toekomst de fiber).

ADSL is een doodlopende ontwikkeling, totdat KPN wijkkasten gaat plaatsen en de gemiddelde afstand aanzienlijk lager gaat zijn.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
jan99999 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 07:47:
In de toekomst kan iedere provider op de kabel gaan zitten.
Met analoge tv ja,nog niet met internet,digitale tv en telefonie.Maar voorlopig zijn Ziggo en UPC de nieuwkomers aardig aan het narren,door het proberen tegen te houden.En dat voor maar een gaar analoge tv signaal

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
Als (ADSL) providers echt over 5 jaar nog in dienst willen zijn moeten ze gaan investeren in een glasnetwerk samen met een glaslegger om de kabelbedrijven voor te blijven.
Dat netwerk ligt er niet in een jaartje dus hoe vroeger ze beginnen hoe beter.

MAAR: Voor veel mensen is 20Mbit meer dan genoeg, misschien voor ons als heavy users niet te bevatten maar ik ken zat gezinnen die met een 4Mbit meer dan genoeg hebben voor hun internetervaring. Zolang internetsites niet opeens 10x zo groot worden de komende jaren denk ik dat er voor de gros van de ADSL klanten geen rush is om over te stappen op bijvoorbeeld kabel of glas.

In 2000 werd voorspelt dat iedereen vandaag de dag minimaal 10Mbit zou hebben met een triple play pakket eraan vast omdat je daar simpelweg niet meer omheen zou kunnen; Over die 10Mbit hebben ze grootendeels gelijk alleen triple play...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• SAICRJMPM
Bedankt zover.
Jullie raden powerusers dus aan (mensen die veel films e.d. downloaden) naar kabel over te stappen? Ziggo in mijn geval? Ik ben alleen bang voor de horrorverhalen over slechte service. Niet dat ik na de overstap gemiddeld 2 dagen per maand zonder Internet zit door storingen. Bij XS4ALL zit ik vrijwel storingsloos. Ik denk wel dat XS4ALL niet lang meer kan bestaan, want veel van hun klanten zijn nu net die powerusers.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
Ik zit nu via Tele2 (20Mbit) en ga over naar Ziggo (nu nog 15 maar wordt ook 20Mbit bij alles in 1).
Zover ik weet draait alles bij Ziggo nu wel goed, verder voor ervaringen raad ik je dit topic aan:

[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Op mijn adres liggen alleen wat telefoonlijnen. Kabel wil Ziggo niet aanleggen omdat het niet rendabel is. (in een straal van 1 KM slechts 7 andere woningen)
ADSL is dus het enige betaalbare alternatief.
Door de afstand tot de centrale is er maximaal 5 Mbit/s ADSL mogelijk.
Voor ons, (en voor de buren trouwens ook) meer dan genoeg.
Zo zijn er nog vele andere woningen in Nederland die zijn verstoken van kabel internet, die zullen allemaal gewoon gebruik willen blijven maken van de ADSL techniek. Hopelijk gaat KPN/reggefiber hier uiteindelijk wel glas aanleggen hier, en krijgen we niet 1 of andere crappy draadloze oplosing om in de toekomste hogere snelheden te behalen.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Op het ADSL-front is het afwachten tot KPN glasvezel aan gaat leggen van de centrales tot de verdeelkastjes. De gemiddelde lengte koperdraad zal hierdoor afnemen tot zo'n 250 meter en in combinatie met VDSL2 zit je dan ergens tussen de 100 en 250 Mbit/s.

Voor zover ik weet was het laatste nieuws dat KPN zichzelf tot 2015 had gegeven om dit voor heel Nederland te doen. Gegeven dat het enkele jaren zal kosten om dit uit te voeren kan men denk ik uit gaan van 2010 voor de eerste pilots en 2012 voor het begin van het echte werk.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• SAICRJMPM
kalizec schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:42:
Voor zover ik weet was het laatste nieuws dat KPN zichzelf tot 2015 had gegeven om dit voor heel Nederland te doen. Gegeven dat het enkele jaren zal kosten om dit uit te voeren kan men denk ik uit gaan van 2010 voor de eerste pilots en 2012 voor het begin van het echte werk.
Dan is dus de vestandigste keus als je nu supersnel breedband wil ( > 20 mbps) en niet een paar jaar wilt wachten om naar Ziggo te gaan. Zal XS4ALL leuk vinden dat hun powerusers bij hen nog een paar jaar kunnen wachten op dit snellere internet. Ik denk dat men zich bij XS4ALL ernstige zorgen maakt over de nabije toekomst. Ik ga bij ze weg, met als enige reden de hogere snelheid bij de kabel. Ik ben altijd uitermate tevreden over ze geweest. Het is wel zuur voor ze.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

kalizec schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:42:
Op het ADSL-front is het afwachten tot KPN glasvezel aan gaat leggen van de centrales tot de verdeelkastjes.
Je loopt maar een paar jaar achter:

nieuws: KPN maakt begin met uitrol nieuwe wijkkasten voor vdsl

I don't like facts. They have a liberal bias.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50
SAICRJMPM schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 08:17:
Bedankt zover.
Ziggo in mijn geval? Ik ben alleen bang voor de horrorverhalen over slechte service.
Ik ben in februari overgestapt van tweakdsl naar Ziggo en ging perfect.
De eerste 2 maanden zijn toch gratis bij Ziggo, dus ik heb tweakdsl pas opgezegd toen Ziggo werkte.
Het is ook niet echt een overstap natuurlijk. Het is een compleet andere infrastructuur, dus zoiets als overstappen van 1 ADSL provider naar een andere ADSL provider is het niet.
Over service kan ik je niks vertellen, simpelweg omdat ik ze nog niet nodig heb gehad. Alles werkt goed , gelijk al vanaf de eerste dag.
Mijn reden om over te gaan was inderdaad ook de snelheid. Mijn ADSL haalde 12 MBit en ik zit nu op 40 MBit bij Ziggo. Is het echt nodig? Niet echt, maar het is gewoon relaxed om een divx binnen 4 minuten op de schijf te hebben staan.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

joopv schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 07:34:
Over een simpel koperpaartje (wat ooit alleen bedoeld was voor spraak)
Ik heb opstellingen gezien waar ze 2 paar (of 3 aders) gebruiken met snelheden tot 160Mbit/s (synchroon).
Verder zullen ze doorgaan met VDSL waar snelheden tot 100Mbit/s haalbaar is over een enkel koper paar. Maar ik denk dat 50Mbit/s realistischer is qua haalbaarheid.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
SAICRJMPM schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:48:
[...]

Dan is dus de vestandigste keus als je nu supersnel breedband wil ( > 20 mbps) en niet een paar jaar wilt wachten om naar Ziggo te gaan. Zal XS4ALL leuk vinden dat hun powerusers bij hen nog een paar jaar kunnen wachten op dit snellere internet. Ik denk dat men zich bij XS4ALL ernstige zorgen maakt over de nabije toekomst. Ik ga bij ze weg, met als enige reden de hogere snelheid bij de kabel. Ik ben altijd uitermate tevreden over ze geweest. Het is wel zuur voor ze.
Het lijkt erop dat je redenen zoekt om over te stappen naar Ziggo? If so, en het gaat je echt alleen om de snelheid moet je dit doen natuurlijk. En powerusers leuk en aardig maar ik heb zelf een 8/1 Megabit lijntje en laat mijn download-pc gewoon aan staan en als ik iets nieuws wil hebben gooi ik het in de wachtrij en dan zie ik wel wanneer ik het heb. 40MB is leuk maar veel meer als snelheidswinst boek je er op dit moment niet mee.

vwb de ADSL-providers? Die zullen wel meeliften op fiber en dan zijn ze weer sneller als de kabelaars.

• SAICRJMPM
Tha_T schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:04:
[...]

Het lijkt erop dat je redenen zoekt om over te stappen naar Ziggo?
Klopt, want ik vind het eng om over te stappen. Ik ben nu uitermate tevreden (behalve dus over de snelheid). Ik ben zo bang dat ik in een horror verhaal terecht komt met per week een paar uur storing of zo. Dus ik was inderdaad op zoek naar wat positieve verhalen over een overstap. Ik zocht wat postitieve feedback :-)

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vatt schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:55:
[...]

Mijn reden om over te gaan was inderdaad ook de snelheid. Mijn ADSL haalde 12 MBit en ik zit nu op 40 MBit bij Ziggo.
Welk abbo heb je dan bij ziggo dat je 40MBit haalt ?

• Tha_T
  • Nu online
SAICRJMPM schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:10:
[...]

Klopt, want ik vind het eng om over te stappen. Ik ben nu uitermate tevreden (behalve dus over de snelheid). Ik ben zo bang dat ik in een horror verhaal terecht komt met per week een paar uur storing of zo. Dus ik was inderdaad op zoek naar wat positieve verhalen over een overstap. Ik zocht wat postitieve feedback :-)
Ik weet niet in hoeverre positieve feedback is maar mocht het niet zo zijn, niets van aantrekken ;)

Een overstap tussen 2 verschillende infrastructuren en ISP's kan 2 kanten opvallen. Of je gaat over zonder dat je er wat van merkt (Veruit de grootste groep) of je valt in de we-krijg-je-maar-niet-overgezet-groep. Deze laatste groep lijkt zeker heel groot maar mensen uit de 1e groep zullen niet zo snel iets online zetten. Het is meestal de groep waarin het misgaat die het algehele beeld van Ziggo een beetje verstoren.

Het lijkt dus een gok maar geloof me, een overstap gaat echt 9 op de 10 keer goed. Je moet alleen niet die 10e zijn en dat is helaas niet iets wat je op voorhand kunt voorspellen uiteraard ;)

Overigens ben ik geen medewerker bij Ziggo of zoiets en aandelen heb ik er evenmin :P. Sterker nog, ik ben zelf klant bij XS4ALL :P

• SAICRJMPM
Tha_T schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:24:
[...]
Sterker nog, ik ben zelf klant bij XS4ALL :P
Benieuwd hoe lang je nog klant blijft als eind dit jaar de snelste Ziggo abonnementen 150 mbps zijn en je van XS4ALL hoort dat zij dit pas over 3, 4 jaar kunnen leveren! Ik heb zojuist Ziggo alles-in-1-extra aangevraagd en XS4ALL gebeld om per 2 juni op te zeggen (1 juni kon niet). Bid voor me! :-)

• Tha_T
  • Nu online
SAICRJMPM schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:36:
[...]

Benieuwd hoe lang je nog klant blijft als eind dit jaar de snelste Ziggo abonnementen 150 mbps zijn en je van XS4ALL hoort dat zij dit pas over 3, 4 jaar kunnen leveren!
Snelheid maakt mij niet zo gek veel uit. Overdag heb ik andere dingen te doen dus ik kijk gewoon wat er binnen is op het einde van de dag en dan zie ik wel wat ik doe. Sterker nog, met een snellere verbinding zou mijn download-machine niet werken en daar heb ik hem voor :P ;)
Ik heb zojuist Ziggo alles-in-1-extra aangevraagd en XS4ALL gebeld om per 2 juni op te zeggen (1 juni kon niet). Bid voor me! :-)
Ik zal een kaarsje voor je opsteken ;)

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ook een XS4all gebruiker hier, al 6 jaar zeer tevreden en heb voor zover ik mij kan herinneren nog nooit downtime gehad waar de "schuld" bij XS4all lag.
Ik zou ook wel willen overstappen naar een kabel verbinding maar wat mij ook een beetje tegen houd zoals hier in dit topic ook al gemeld word zijn de "horror" verhalen die je hoort/leest over niet alleen Ziggo maar ook Tele2 etc..

Misschien is die angst voor problemen met het overstappen niet gegrond aangezien alleen de mensen die problemen hebben daar uitgebreid over posten.

Ik wacht nog even af maar wat ik nu wel weet is dat je met de meeste ADSL providers gewoon veel te veel betaald vergeleken met de kabelaars.

Smiling as the shit comes down...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
SAICRJMPM schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 07:40:
Ik ben bang dat ik je niet helemaal snap.

Zijn ze bij XS4ALL niet bang dat ze veel klanten gaan verliezen nu de kabel zo veel sneller gaat worden en ADSL aan zijn 20 mbps grens zit? Ik kan me niet voorstellen dat die providers geen plannen hebben.
De vergelijking op terminologie is scheef, bijna appeltjes en peertjes ;)

Je vergelijkt nu 'kabel' (coax kabel, wordt gebruikt door de kabel(tv) aanbieder om ook internet toegang te leveren) met een techniek 'ADSL'. Die techniek wordt door telecom aanbieders gebruikt om internet toegang te leveren over de 'telefoonlijn'.

Dus vergelijk kabel (coax) met telefoonlijn (dragers), of DOCIS met ADSL (technieken).

Wat je nu ziet gebeuren de komende jaren is:

Kabelaars --> Nieuwe DOCIS standaarden worden uitgerold en verhoogde snelheden op 'de kabel'.
Telecom --> Nieuwe standaarden zoals VDSL2 uitgerold op telefoonlijn of deze lijn vervangen door glasvezel in huis.

Met uitgerold kan inhouden dat apparatuur volledig vervangen moet worden in het netwerk van de aanbieder en ook de modems zoals bij jou thuis. Nieuwe technieken hebben veranderingen om hogere snelheden mogelijk te maken zoals bijvoorbeeld bij VDSL2 moet de draadlengte korter zijn, dus zal de apparatuur in kasten in de wijk geplaatst worden in plaats van per heel dorp/stadsdeel in een 'centrale'.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 01-05-2009 10:54 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

KPN maakt totaal geen progressie hierin, of ze weten het heel erg goed stil te houden (om welke reden dan ook). Jaren geleden zijn ze gestart met enkele dorpen en verder hoort niemand er buiten die paar plekken om wat van.

Verder is kabel internet in Nederland ook drie keer niks vanwege de ongelooflijke traffic shaping. Ik ben voor een groot gedeelte van het internet verkeer sneller uit met mijn 20 mbit Telfort abonnement dan met het fiber power abonnement van UPC. Ronduit belachelijk.

• SAICRJMPM
bjck schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:52:
[...]
Kabelaars --> Nieuwe DOCIS standaarden worden uitgerold en verhoogde snelheden op 'de kabel'.
Telecom --> Nieuwe standaarden zoals VDSL2 uitgerold op telefoonlijn of deze lijn vervangen door glasvezel in huis.
Klopt. Maar als de gemiddelde Nederlander pas over 3, 4 jaar van VDSL2 gebruik kan maken moet een ADSL provider zich dus nu zorgen gaan maken (zeker XS4ALL) dat hun power users naar de kabel gaan. Ik begon ook met te vragen of de ADSL providers plannen hadden voor de toekomst. Ja, VDSL2 zeg jij. Maar als ik dat pas kan gebruiken in 2013 dan liever Ziggo nu, en dan zie ik in 2013 wel verder. Ik zou nu niet de overstap gemaakt hadden als ik replies gekregen had van "Eind dit jaar is 80% op VDSL2 overgezet bij ADSL providers". Die replies kwamen niet, dus voor de eerste paar jaren moet je voor zeer snel Internet bij de kabel zijn (buiten die paar huishoudens die al glasvezel hebben).

[ Voor 0% gewijzigd door SAICRJMPM op 01-05-2009 11:10 . Reden: type fout verbetert ]

• Tha_T
  • Nu online
SAICRJMPM schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:10:
[...]

Klopt. Maar als de gemiddelde Nederlander pas over 3, 4 jaar van VDSL2 gebruik kan maken moet een ADSL provider zich dus nu zorgen gaan maken (zeker XS4ALL) dat hun power users naar de kabel gaan. Ik begon ook met te vragen of de ADSL providers plannen hadden voor de toekomst. Ja, VDSL2 zeg jij. Maar als ik dat pas kan gebruiken in 2013 dan liever Ziggo nu, en dan zie ik in 2013 wel verder. Ik zou nu niet de overstap gemaakt hadden als ik replies gekregen had van "Eind dit jaar is 80% op VDSL2 overgezet bij ADSL providers". Die replies kwamen niet, dus voor de eerste paar jaren moet je voor zeer snel Internet bij de kabel zijn (buiten die paar huishoudens die al glasvezel hebben).
Maar de meeste mensen doen daar niet zoveel aan. Je hebt downloaden en downloaden. Iemand die 4 mp3'tjes download of iemand die meerdere HD-films op een dag download. Het laatste geval is idd beter af bij de kabel vwb snelheid maar het eerste geval maakt het echt niet uit of hoe lang het duurt eer zijn mp3 binnen is. Zoveel powerusers, zoals jij ze aandraagt, zijn er echt niet.

Het is overigens verbeterd

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:57:
[...]

KPN maakt totaal geen progressie hierin, of ze weten het heel erg goed stil te houden (om welke reden dan ook). Jaren geleden zijn ze gestart met enkele dorpen en verder hoort niemand er buiten die paar plekken om wat van.
Waarom zou KPN hier geen vaart achter zetten? Hun hele visie is gebaseerd op het 'all ip' principe, waar deze uitrol essentieel voor is.

Ze brengen vast niet bij elk vervangen wijkkastje een persbericht uit :P.

edit. ik was even benieuwd; even uit hun jaarverslag gelezen:
In de periode tot 2010 zullen de activiteiten in Nederland een sterke transformatie
ondergaan. Het All-IP-netwerk dat in maart 2005 werd aangekondigd bereikt haar laatste fase
met de implementatie van een nieuw toegangsnetwerk.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 01-05-2009 11:29 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50
bgrr schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:22:
Welk abbo heb je dan bij ziggo dat je 40MBit haalt ?
Het Z3i abonnement, met sinds vorige week een nieuw DOCSIS3 modem.
De 40 MBit/s is (voor mij dan) sinds een week. Daarvoor was het 30/3.
In 2e kwartaal dit jaar gaan we geloof ik naar 50/5

Waar ik woon is nog helemaal geen sprake van glas in de grond, en over vdsl hoor ik ook niks.
Het voordeel van Ziggo vind ik dat het maandabonnementen zijn. Dus je zit er niet een jaar aanvast. Mocht er dus over 3 maanden ineens glasvezel liggen, dan zou ik over kunnen stappen.

[ Voor 4% gewijzigd door MrDirect op 01-05-2009 11:55 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

JvS schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:23:
Waarom zou KPN hier geen vaart achter zetten? Hun hele visie is gebaseerd op het 'all ip' principe, waar deze uitrol essentieel voor is.

Ze brengen vast niet bij elk vervangen wijkkastje een persbericht uit :P.
Ze zullen wel moeten. Ze wilden in eerste instantie begin 2010 alle andere ADSL-providers uit hun centrales zetten maar door de OPTA zijn ze gedwongen tot eind 2011 centrales open te houden. Ze kunnen het niet maken nu, na jaren van rechtszaken waarin ze voortdurend geroepen hebben dat ze haast hebben en dat hun plannen niet te verschuiven zijn, opeens met een paar jaar uitstel aan te komen zetten.

nieuws: Opta: Wijkcentrales KPN moeten langer open blijven

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Ben wel benieuwd waar dit heengaat.. straks heeft iedereen een 100Mbit verbinding maar komen er nieuwe wetten dat het niet meer mogelijk is films/muziek e.d. met auteursrecht te downloaden.. daar zit je dan met je 100Mbit en een aanbod van bijna niets :P

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Tha_T
  • Nu online
DukeBox schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:56:
Ben wel benieuwd waar dit heengaat.. straks heeft iedereen een 100Mbit verbinding maar komen er nieuwe wetten dat het niet meer mogelijk is films/muziek e.d. met auteursrecht te downloaden.. daar zit je dan met je 100Mbit en een aanbod van bijna niets :P
Over zo'n lijn hoeft natuurlijk niet alleen internet te gaan. Daarom worden dat soort abbo's ook altijd gepushed om een triple-play-pakket te nemen. Bekijk eens een HD-zender, neem wat van een ander kanaal op, vervolgens bel je nog wat en zit je te internetten. Geloof me, die 100 mb krijg je wel vol. Maar niet alleen met Internet nee

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 19:12
Vatt schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:54:
[...]
Waar ik woon is nog helemaal geen sprake van glas in de grond, en over vdsl hoor ik ook niks.
In o.a. Roosendaal kun je al VDSL pakketten bestellen, KPN is er dus zeker mee bezig.

Wat ik me afvraag: zou het mogelijk zijn om de ADSL2+ apparatuur in de wijkkasten te plaatsen ?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• mbr
  • Laatst online: 27-11 17:42

mbr

SAICRJMPM schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 08:17:
Bedankt zover.
Jullie raden powerusers dus aan (mensen die veel films e.d. downloaden) naar kabel over te stappen? Ziggo in mijn geval? Ik ben alleen bang voor de horrorverhalen over slechte service. Niet dat ik na de overstap gemiddeld 2 dagen per maand zonder Internet zit door storingen. Bij XS4ALL zit ik vrijwel storingsloos. Ik denk wel dat XS4ALL niet lang meer kan bestaan, want veel van hun klanten zijn nu net die powerusers.
Bij mij is de overstap van "Planet internet comfort + KPN analoge telonie" naar "Ziggo Alles-in-1
Plus" zonder problemen verlopen (*1). Ik heb geen seconde spijt van de overstap.

*1 Alleen jammer dat KPN gewoon doorging met de maandelijkse inhoudingen ondanks de schriftelijke bevestiging van KPN dat de abonnementen waren beëindigd.
Vatt schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:55:
[...] Mijn reden om over te gaan was inderdaad ook de snelheid. Mijn ADSL haalde 12 MBit en ik zit nu op 40 MBit bij Ziggo. Is het echt nodig? Niet echt, maar het is gewoon relaxed om een divx binnen 4 minuten op de schijf te hebben staan.
Mijn reden was een economische. Ik kan hierbij ook bevestigen dat de extra downloadsnelheid en uploadsnelheid erg relaxed is. En in het 2e kwartaal gaat de snelheid nog meer omhoog. Ik ga ook niet meer terug naar ADSL totdat VDSL(2) of glasvezel beschikbaar is tegen een aantrekkelijke prijs over XX jaar.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DrJamez schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:37:
Wat ik me afvraag: zou het mogelijk zijn om de ADSL2+ apparatuur in de wijkkasten te plaatsen ?
Ja, het kan, en nee, men gaat het niet doen. VDSL kan alles wat ADSL moet, en de extra omzet van het vervangen van ADSL-modems door VDSL-modems is extra omzet voor Alcatel die dat goed kan gebruiken.

Een ADSL street cabinet ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://pix.cs.olemiss.edu/csci361/dslam02.jpg

Ze zijn in Amerika wel gebruikt om kleinere plaatsen, dorpjes met hooguit een paar honderd huizen, aan te kunnen sluiten. VDSL ziet er ongeveer vergelijkbaar uit, maar is aanzienlijk kleiner. Hier kun je 768 ADSL2+ aansluitingen in kwijt, een VDSL-kast is half zo groot en herbergt 250 aansluitingen. Dat heeft meer met de maximale afstand naar de klant te maken dan met de haalbare dichtheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogg.ch/uploads/swisscom-vdsl-ausbau1.jpg

Pagina: 1