3 a 4x Fan Test by boot ??

Pagina: 1
Acties:

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01-2025
Heb een Océd i7 920 met een Gigabyte Ga-Ex58 ud4p

Maar sinds ik hem heb overclocked duurd de fan test wel erg lang, die rund hij nu wel 3 of 4 keer.
Zonder oc is hij normaal met boot, maar met, gaat hij de fantest of check, hoe het ook mag heten, voor het daadwerkelijke booten van het systeem meerdere keren herhalen.

Vind dit een beetje erg irritant, en zou dit willen aanpassen, maar kan er niets over vinden, is dit mogelijk ?

Heb goeie temps en stabiliteit, draai hem op 3,6 ghz.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
volgens mij is dat geen fan test, maar een test van je bios of je een werkende overklok hebt, asus bordjes doen dit ook wel eens, volgens mij kun je hier niks aan doen (behalve niet overklokken)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Daikiri
Oke, ja, vind het namelijk wel erg veel, de bios test duurt nogal even namelijk.

Helaas jammer dat het niet uit te zetten is.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 08:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

Je kunt wel een paar opties wijzigen in je BIOS, misschien zal het een beetje minder zijn, ik dacht dat je Quick Boot moest afzetten en nog van alle settings, maar dan komt er gewoon beeld, maar zal nog altijd traag zijn....

Op zich een handige optie, want stel dat je OC opeens niet meer stabiel loopt (slijtage vd onderdelen), kan die dat nog terugdraaien, anders heb je een onstabiel systeem...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Daikiri
wat is een handige optie, quick boot uitzetten bedoel je ?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-01 16:38
Daikiri schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:43:
wat is een handige optie, quick boot uitzetten bedoel je ?
Hij bedoelt dat die controle een handige optie is.
Stel dat het op een of andere manier niet meer stabiel is, herkent ie het meteen, en switcht ie automatisch terug naar standaard settings.

Hoelang duurt het dan ongeveer?

Zucht...

• Daikiri
Voor dat de comp echt begint met booten, dus ik iets van beeld krijg, is toch wel na een seconde of 20 als het niet meer is.
Pagina: 1