Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CCleaner: Wachtwoorden onthouden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd problemen met het onthouden van wachtwoorden op mijn browser en ik verdacht CCleaner ervan. . . Ik gebruik Windows XP SP3 NL met IE8 en CCleaner ermee. Op een aantal sites heb ik wachtwoorden opgeslagen en die informatie verdwijnt af en toe zomaar. Natuurlijk heb ik wel de cookies van die sites gevinkt bij CCleaner als te behouden. Meestal worden ze ook behouden. Maar soms toch niet. Een paar keer zelfs zonder dat ik me herinner CCleaner gebruikt te hebben, maar net bijvoorbeeld was ik op youtube ingelogd met wachtwoord onthouden, daarna CCleaner gebruikt, en toen was de youtube wachtwoord weer weg, facebook ook al. Alleen Windows Live en mijn solismail-id zijn altijd opgeslagen maar die slaan het denk ik ergens anders op dan in cookies.
Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderd

Dat wachtwoord onthouden zal een webbrowser niet opslaan in cookies lijkt mij, als we het hebben over de functie van het wachtwoord onthouden aangeboden door de browser.

Zal wel iets te maken hebben met autoaanvullen en geschiedenis ervan verwijderen. Tabblad cleaner>en daar weer het tabblad windows (standaard venster als je het opstart). En daar onder IE moet wel iets van autoaanvullen staan.

Dat het werkt met sommige andere sites kan wel zo zijn dat je daar een cookie hebt gezet maar geen gebruikt hebt gemaakt van het autoaanvullen. En doordat je die cookies excluded hebt in ccleaner de wachtwoorden niet verwijderd worden.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
CCleaner instellen natuurlijk.. imo een nutteloos topic dit.
zoek zelf eerst een beetje.

Nukezone FTW

• luvan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26
Ik begrijp Gamesua wel en dit heeft niets met auto-aanvullen te maken. Telkens ik CCleaner gebruikt heb, kan ik na het opnieuw opstarten van de pc, terug inloggen op elke site waarvan ik de cookies laat bewaren door CCleaner. :(

Meer nog, ik heb zelfs de indruk dat de verkeerde cookies verwijderd worden, want na het opschonen van de cookies, blijven er een groot aantal staan bij te verwijderen cookies... :?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

luvan schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:58:
Ik begrijp Gamesua wel en dit heeft niets met auto-aanvullen te maken. Telkens ik CCleaner gebruikt heb, kan ik na het opnieuw opstarten van de pc, terug inloggen op elke site waarvan ik de cookies laat bewaren door CCleaner. :(

Meer nog, ik heb zelfs de indruk dat de verkeerde cookies verwijderd worden, want na het opschonen van de cookies, blijven er een groot aantal staan bij te verwijderen cookies... :?
Heb je CCleaner wel gedraaid zonder een browser actief?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Bij de laatste CCleaner zijn wat cookiefixes voor IE8.

Maar zelf moest ik ook nog vaak opnieuw mijn gegevens invullen bij diverse sites.
Nu heb ik in IE bij Internetopties --> Privacy het balkje wat lager geschoven en nu blijft alles bewaard.
Zelfs na CCleaner gedraaid te hebben.

• luvan
Tukk schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:07:
[...]

Heb je CCleaner wel gedraaid zonder een browser actief?
Natuurlijk, anders lijkt het mij nogal logisch dat er cookies blijven hangen.

Ik draai de laatste versie van CCleaner (versie 2.19.889) in combinatie met IE8 en Vista 64bit. Ik hoopte dat de bugs met deze browser zouden opgelost zijn met de laatste update, maar blijkbaar is dit toch nog niet het geval.

• luvan
Er is opnieuw een update van CCleaner (v2.19). _/-\o_

Er werden 2 bugs gefixed (http://forum.piriform.com...c=21738&st=0&#entry135136).

De laatste versie is hier http://www.ccleaner.com/ te downloaden..

Hiermee is het probleem bij mij toch opgelost. :)

[ Voor 9% gewijzigd door luvan op 01-05-2009 14:24 ]

Pagina: 1