[fckeditor] php in editor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een eigen CMS op basis van fckeditor helaas heb ik een praktisch probleem. Ik wil er voor zorgen dat ingevoerde php in de editor (in de codeview) kan worden uitgevoerd op de website op de goede plek. Dit werkt ook. Nu loop ik tegen het probleem aan dat de php verdwijnt en veranderd in html zodra ik de pagina opnieuw probeer in te laden. De php code komt dan terug in uitgevoerde vorm.

De complete content wordt uit de database gevist en in een textfield gezet die vervolgens wordt overgenomen door fckeditor. ik heb al geprobeerd te kijken hoe de database-output er in de variabele uitzien door deze te echo'en. Dit resulteerde in een keurig niet uitgevoerde php string. Maar fck voert het wel uit?

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Kan je geen placeholder tags gebruiken oid? Dus [ PHP ][ /PHP ] i.p.v. <?php en ?>. En dan die strings op gepaste tijden replacen?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:03:
Kan je geen placeholder tags gebruiken oid? Dus [ PHP ][ /PHP ] i.p.v. <?php en ?>. En dan die strings op gepaste tijden replacen?
Als je met php die tags echo't of print dan toont hij ze toch als html? Geloof ik werkt dat niet. Codeview is toch voor html en niet voor serverside scripting?
Je kan denk ik het beste de phpcode opvangen bij de submit en wegschrijven in een php bestandje. Die kan je vervolgens includen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

De vraag is of het uberhaupt een goed idee is om backend code op deze manier in te voeren.

Het lijkt me beter als je een fatsoenlijke template taal gebruikt die eventueel stukken PHP kan aanroepen, ipv direct PHP in je editor te gaan zitten kloppen (en blijkbaar in een DB op te slaan). Naast het feit dat je natuurlijk geen backend code in je DB wilt hebben, is het ook een huge beveiligingsprobleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 01-05-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:29:
De vraag is of het uberhaupt een goed idee is om backend code op deze manier in te voeren.
Ik gebruik de FCKeditor ook voor het aanmaken van php bestanden die ik via ftp weg schrijf. Zo heb ik m'n eigen php-editor online in een cms verwerkt dat voor meerdere websites gebruikt kan worden. Op die manier heb ik helemaal geen vaste computer meer nodig om een website online te zetten. Css, JS en Php e.d. gaat allemaal in het CMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier niet om backend code, de bedoeling van het cms is dat het alles kan. dus ook dynamische inhoud. In de door SnoRt gegeven link zou de oplossing zijn de php code in een database te mikken en het dan er uit te halen. Dit doe ik ook. en de php variabele bevat ook gewoon een string met unparsed php/html. echter zodra ik deze inlaad in fck gaat het mis. en wordt de code opeens uitgevoerd zodat het niet meer werkt.

Het cms moet dan wel alles kunnnen en richt zich voornamelijk om een web ontwikkelaar, het moet wel makkelijk te beheren zijn. ook voor uiteindelijke beheerders die gewoon een php scriptje in stand moeten houden. een rare constructie is dus niet echt een optie....

EDIT: krijgt opeens een ingeving die het probleem wellicht zou kunnen fixen.

EDIT2: ja hoor, het probleem was een functie die php uitvoerde uit een string die ook werd aangeroepen om de editor in te laden. probleem opgelost, stomme fout |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 14:12 ]

Pagina: 1