wine render probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 23:20
Ik ben aan het proberen een visualisatie van een lichtshow te draaien via wine, dit werkte een tijdje geleden nog prima maar nu rendert het niet meer correct.

Het grootste probleem bij het vinden van het probleem hier is denk ik dat ik recent van interpid naar jaunty ben gewisseld dus ik weet niet zeker of het aan xorg, fglrx of wine ligt.

Van wine draai ik de development versie (1.1.20) maar ook met de stable versie (1.0.1) werkt het niet, dus ik denk eigenlijk dat het niet (of maar deels) aan wine ligt.

Nou heb ik al ontdekt dat aks ik het programma op een virtuele desktop laat draaien de render naast het programma wordt weergegeven, waarbij je dus in de leger ruimte moet klikken om iets in de render te veranderen, dat ziet er ongeveer zo uit (klik voor groot):
Afbeeldingslocatie: http://kotk.nl/GoT/wineawards-klein.png

Aangezien het klaarblijkelijk eigenlijk goed rendert maar niet goed weergeeft weet ik eigenlijk niet waar ik moet beginnen met zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 20:16
Staan je 'desktop effects' aan in Ubuntu? (Compiz).
Zoja, schakel dit eens uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
Compiz staat uit, ik heb wel een half gevoel dat het aan fglrx ligt, omdat in een dual boot met 8.10 met de radeon driver werk.

Aan de andere kant heeft het in 8.10 met fglrx 9.3 gewoon gewerkt, het lukt me helaas niet om de driver terug te wisselen naar radeon, als ik dat doe start X niet en kan ik ook niets doen omdat ctrl+alt+fX geen reactie geeft...

* Keeper of the Keys is helaas sinds hij begonnen is met het gebruiken van Ubuntu ipv. Debian veel te bekend geworden met de "4 vingerige groet" (ctrl+alt+shift+sysrq+[SUB])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
Het probleem blijkt in de Ubuntu versie van de ATi/AMD driver te zitten.

Omdat ik het in 8.10 draaiende had met de radeon driver maar het wat sloom was besloot ik de fglrx driver maar eens te proberen in 8.10 en ook daar had ik ton hetzelfde probleem.
Toen besloot ik dat er misschien toch een verschil zit tussen de meegeleverde versie en degene die AMD op hun website aanbiedt en dat bleek inderdaad zo te zijn.