[MMC] formatteren als 512 bytes clustergrootte

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:41
Hallo iedereen,

Ik ben actief op het gebied van microcontrollers, maar ik zou eerst m'n probleem willen oplossen met m'n groot beestje hier.
Ik ga dus data schrijven/lezen van een MMC kaartje, nu moet dit kaartje geformatteerd zijn als 512 bytes sectorgrootte FAT, nu krijg ik dit niet gedaan met windows (kleinste is 4Kb), weer er iemand een manier om deze 256Mb grote kaart klein te krijgen ofzo?

Bedankt

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik snap het niet helemaal. Als ik in Disk Management ga krijg ik heus de optie 512 bytes hoor? (Vista x64 hier, maar geldt evenzeer voor eerdere versies).

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:40
Je zou EASUS partition master 3.5 kunnen gebruiken, werkte bij mij met mn externe 1.5tb in ieder geval. Ook mn externe schijf van 250gb heb ik naar fat32 kunnen formatteren met dit gratis programma. Met windows vista lukte dat niet, zelfs niet vanaf de commandline.

• honda4life
@yellow: optie staat er wel, maar op het einde krijg je "kan formatteren niet voltooien"

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

honda4life schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:04:
@yellow: optie staat er wel, maar op het einde krijg je "kan formatteren niet voltooien"
AFAIK ondersteund FAT geen clustersize van 512 bytes, minimaal is dan 4 kilobyte, net als bij FAT16.
FAT32 kan voor zover ik weet wel overweg met een clustersize van 512 bytes.

De MS Knowledgebase bevestigd dat ook: The Default Cluster Size for the NTFS and FAT File Systems en anders is Wikipedia er nog voor een wat diepgaandere uitleg. :)

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 01-05-2009 00:12 ]

• honda4life
Ok bedankt, dat werkte, hopelijk slikt de microcontroller dat morgen :)
Pagina: 1