Toon posts:

USB Mass Storage loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik loop al enige tijd tegen een probleem aan. ik heb sinds kort een nieuwe pc gebouwd en in het begin deed hij alles perfect, usb mass storage deed het goed. maar ineens hield hij ermee op en liep de hele pc vast zodra ik de usb stick erin deed en explorer opende. ik heb alles geprobeerd maar niets schijnt te helpen. zou iemand mij kunnen helpen? ik heb al wel eens gelezen dat het opnieuw instaleren van de driver kan helpen, maar hoe doe ik dit? of zijn er wellicht andere oplossingen mogelijk.

op andere pcs draait de stick perfect en ook op een mac werkt hij goed????

mijn pc:

intel core i7 920
coolermaster m620 power PSU
asus p6t deluxe(v1)
2x 500GB hitachi hdd
4 gb ocz reaper ddr3 geheugen
msi nvidea 9400GT
dvd brander
bluray speler

ik draai viste 64 bit SP1 met de nieuwste updates

ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 23:13 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:29

g0tanks

Moderator CSA
Wat bedoel je precies met de drive erin doen? En over welke drive heb je het?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor mijn onduidelijkheid het gaat om een usb sticky, heb er al meerdere geprobeerd

sorry

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Welke USB stick is het? Maakt het wat makkelijker om eventueel drivers te zoeken. ;)

Krijg je verder nog een foutmelding (BSOD?) als de computer vastloopt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zoals hij ook al aangaf heeft hij er meerdere geprobeerd.
Kijk eens in de Bios naar de USB instellingen, en In services door in start -> uitvoeren -> services.msc in te typen, kijk of er daar een service is die bezig is met opstarten of eentje die automatisch gestart moet worden uitstaat.

Verwijderd

Topicstarter
het vreemde is dat ik geen BSOD krijg. het bleed freezed gewoon en zodra ik hem eruit trek is het weer allemaal a oke. de usb sticks die ik heb gebruikt zijn allemaal sandisk. ik heb een ducati extreme, en cruzer. maar het geld om alle appraten die usb mass storage zijn. dus ook mijn telefoon mijn blackberry, mijn digitale camera, externe harddisk en ga zo maar door?? echt heel vreemd maar de usb werkt wel want ik werk met een bluetooth keyboard en mouse beide met een eigen ontvanger.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Probeer de chipset drivers van je moederbord te updaten.

http://usa.asus.com/produ...=0&model=2588&modelmenu=1

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al gedaan alles geupdate naar het maximale maar het is gewoon zo vreemd dat het probleem blijft. aar hoe zou ik de driver van usb mass storage kunnen vervangen voor een verse?? want het heeft wel gewerkt maar ook na een nieuwe instalatie van vista is het probleem gebleve

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Op welke USB poort sluit je hem aan? Misschien dat de USB poort/hub/wat dan ook beschadigd is. Probeer een andere USB poort, en je USB drivers zitten bij je chipset drivers.

Verwijderd

Topicstarter
g0tanks schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:39:
Op welke USB poort sluit je hem aan? Misschien dat de USB poort/hub/wat dan ook beschadigd is. Probeer een andere USB poort, en je USB drivers zitten bij je chipset drivers.
ik heb zo op alles wel geprobeerd. op het mobo, op de frontaansluiting maar dat maakt niets uit.

maar als ik de driver verwijder dan instaleerd hij hem toch weer met het insteken van de stick?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Heb je mijn optie's al geprobeerd? kijk anders bij apparaat beheer of je wat vreemds ziet.

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:45:
Heb je mijn optie's al geprobeerd? kijk anders bij apparaat beheer of je wat vreemds ziet.
ik heb in het bios al gekeken samen met een kennis die er wel verstand van heeft. alles staat correct maar de optie van services zie ik geen abnormaliteiten maar ik weet ook niet precies waar ik moet kijken. dus als je nog preciese locties weet hoor ik het graag

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Laatste updates installeren!

Stop errors occur on a Windows-based computer that has 2GB or more of RAM and is using an NVIDIA nForce USB controller

Vermoedelijk driver probleem.

Koppel eens internet los en verwijder eens de firewall, en test eens.
Doe hetzelfde met virusscanner en andere software die kontrole uitvoert op de achtergrond(misschien spywarescanner).

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
De P6T Deluxe heeft geen NVIDIA nForce USB controller, maar je kan het altijd proberen.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 07:44:
Laatste updates installeren!

Stop errors occur on a Windows-based computer that has 2GB or more of RAM and is using an NVIDIA nForce USB controller

Vermoedelijk driver probleem.

Koppel eens internet los en verwijder eens de firewall, en test eens.
Doe hetzelfde met virusscanner en andere software die kontrole uitvoert op de achtergrond(misschien spywarescanner).
ik heb het geprobeerd maar hij wil hem niet instaleren. zal wel liggen aan het niet hebben van die nvidea rommel op het mobo.

ik heb wel gemerkt dat wanneer ik het drivertje verwijder en de stick erweer in doe hij wel werkt maar na hem daarna weer te verwijderen is het probleem weer aanwezig?? heel vreemd, kan je ook instellen dat hij automatisch de driver deinstaleerd na verwijderen
Pagina: 1