• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ben sinds enige tijd gelukkige eigenaar van een ML370 G3 en een ML310 G5 waar op elke server Windows 2003 Standard staan. Nu wil ik graag van de servers dagelijks een backup maken. Op alle 2 de servers is er een mogelijkheid om er een Ultrium-3 Tape Unit aan te hangen.

Nu is mijn vraag welk programma kan ik het beste nemen om echt verschillende backup's elke dag te maken op tape. Ik heb zelf ervaring met NTBackup & Arcserve 11/12 maar deze zijn voor mijn gevoel niet genoeg te finetunen aangezien ik voor elke dag wat anders wil backuppen en die rapporten moeten elke keer naar iemand anders worden gestuurd.http://www.google.nl/

Arcserve geeft met de configuratie wat ik wil teveel fouten, aangezien de juiste tape voor die dag erin zit en dan nog krijg ik een melding dat er een verkeerde tape inzit. NTBackup is niet zo fijn te installeren.

Heb wel een andere oplossing die ik veel minder prettig vind en dat is een linux distri ernaast te draaien om zo alles te pullen met amanda software. Maar aangezien mijn geringe kennis van linux is dat niet echt een optie, aangezien alles over ongeveer een week fatsoenlijk moet draaien.

Heb wel gegoogled naar programma's maar de meeste trails zijn of te beperkt in de mogelijkheden of je moet direct wat aanschaffen. Ik wil voor een goed backup programma maximaal €900 uitgeven. Dus mocht iemand ervaring hebben met een goed programma wat ik zou kunnen gebruiken graag. De tijd dringt helaas :(

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik ken ArcServe inhoudelijk niet maar heb altijd begrepen dat dit qua features vergelijkbaar is met Symantec Backup Exec. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Arcserve niet in staat is om meerdere backup-jobs, elk met hun eigen selection list en reporting opties te defineren.

Weet je zeker dat je geen fouten tijdens het aanmaken van je backup-jobs en resouce/tape-pools gemaakt hebt?

Een ander alternatief zou Symanctec Backup Exec zijn. Een volledig werkende trial versie (60 dagen) is van de site te downloaden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52
Ik zou BackupExec eens proberen. Meeste van ons klanten gebruiken dit ook. We hebben ook klanten met ARCserve maar hier hebben we veel meer problemen mee. Ik zou zeggen: probeer gewoon eens een demo :)

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Question Mark schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 08:20:
Weet je zeker dat je geen fouten tijdens het aanmaken van je backup-jobs en resouce/tape-pools gemaakt hebt?

Een ander alternatief zou Symanctec Backup Exec zijn. Een volledig werkende trial versie (60 dagen) is van de site te downloaden.
Nee heb voor elke werkdag een pool aangemaakt waar 2 tapes inzitten. Het vage is wel als ik het handmatig start dan werkt de Job wel.

Maar ik zal Symanctec Backup Exec proberen.

Heb zelfs al KPN Online Backup geprobeerd, nou dat is echt een groot drama door de compressie en dergelijke kun je bijna niks fatsoenlijk restoren. Een database is nog nooit gelukt. Hoe ze dat toch kunnen verkopen |:(

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik denk dat zowel arcserve als NT backup perfect kunnen wat jij wil.

In arcserve maak je gewoon verschillende jobs aan
met NT backup maak je verschillende shedulles aan, met een een shedulled task in windows + wat scripting die je avn het internet plukt verstuur je de raporten naar een mailbox

En ja backup exec zal dat ook wel kunnen, net als eender welke backup software :)

You don't need eyes to see, you need vision

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

bobsqaud schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:03:
[...]
Nee heb voor elke werkdag een pool aangemaakt waar 2 tapes inzitten. Het vage is wel als ik het handmatig start dan werkt de Job wel.
Dat zegt nog niet zoveel. Ik weet dat Backup Exec standaard een overwrite protection insteld voor tapes. Dat betekend dat tapes een x-aantal dagen niet opnieuw gebruikt mogen gaan worden. Backup Exec vraagt ondanks dat de juiste tape dan geplaatst is doodleuk om een andere tape.

Voor hetzelfde geld gebruikt Arcserver eenzelfde mechanisme (met de uitzondering dat handmatig starten de overwrite protection overruled).

Maar goed, ik ken zoals al gezegd Arcserve niet. Ik kan me alleen niet voorstellen dat deze problemen bestaan met Arcserve. Neem eens contact met ze op, en leg de issue voor. Is welicht minder werk dan weer een nieuw selectie-traject voor ander backupsoftware.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1