Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-03 18:13
Hallo,

Het volgende probleem speelt mij parten:

Ik krijg regelmatig (soms 2 x per uur, soms 1x per dag) een BSOD. Nou heb ik 1 maal een foutmelding in een BSOD gekregen die mrxdav.sys aanwees als boosdoener. Daar heb ik op gegoogled maar dat bood geen uitkomst.

Ik heb in totaal tot nu toe 3 verschillende code's in de BSOD's gezien. 2 heb ik een foto van gemaakt, en de laatste (5 min geleden) even opgeschreven.

De laatste bevatte tevens de melding: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
met de foutcode: 0x0000000A (0x00000020, 0x0000001B, 0x00000001, 0x81EBDC1F)

Een eerdere BSOD bevatte geen melding, maar alleen een code:
0x0000007F (0x0000000D, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Dit is dus op een schoon systeem (afgezien van standaard software, FW, AV) van een week oud. Memtest al gedraaid, en deze gaf aan geen fouten te hebben gevonden.
Ik ben op dit moment gewoon bang dat er een conflict in de configuratie zit:

Asus P5K64 WS
Zalman ZM600-HP 600 Watt
Intel Core 2 Duo E8600 3.33 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Tray
Corsair TW3X4G1333C9 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Seagate Barracuda 7200.11, 500 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
XFX GeForce 9800 GT 512 MB, PCI Express X16
Samsung SH-S223F S-ATA
Thermaltake Silent 775D Aluminium
Microsoft Windows Vista 32-bit SP1 Home Premium, NL
Cooler Master Centurion 5

Iemand een idee of informatie over wat ik het beste zou kunnen doen?

Alvast bedankt!

A dyslexic, agnostic insomniac : one who lies awake at night wondering if there really is a dog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Hi

I had this problem but I fixed it by turning off the WebClient in Windows XP.

My Computer > Right click and select Manage > Service and Applications > Services.

Double click on WebClient. Press Stop button to turn it off and "Disabled" in the "Startup type" menu so It doesn't start at next system boot
Bron : http://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=7&t=2155&start=0#p10930 (8e linkje @ Google)

Het is het proberen waard natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 30-04-2009 22:44 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
Had ik ook al gelezen, maar ik draai Vista... zoals vermeld... Of is dit kort door de bocht denken van een amateur like me?

A dyslexic, agnostic insomniac : one who lies awake at night wondering if there really is a dog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Kveli schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:49:
[...]

Had ik ook al gelezen, maar ik draai Vista... zoals vermeld... Of is dit kort door de bocht denken van een amateur like me?
Soort van ja, ik heb het hier ook in Windows 7 (die service). Als je wilt kunnen we regelen dat we binnen een uur voor je op de stoep staan om het voor je te repareren hoor, gratis! Dat hoort bij Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Je zou kunnen kijken of Vista ook deze service heeft en deze dan disablen. Ik kan nu helaas niet rebooten of m'n VM starten om het te checken voor je.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat er vooralsnog niets duidt op een HWprobleem gaat deze richting WOS.

PMG > WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Andere firewall en virusscanner proberen, en testen of het weg is.

Overbodige hardware gaan verwijderen, en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
"Double click on WebClient. Press Stop button to turn it off and "Disabled" in the "Startup type" menu so It doesn't start at next system boot"

Ok, de service heb ik gestopt. Dat zou dus soulaas moeten bieden bij de BSOD door mrxdav.sys
Zal eens even Assassins Creed op t hoogste van t hoogste gaan spelen om het systeem lekker te belasten... Even kijken of ik wat kan uitlokken, want anders wordt t wellicht wachten tot ik een ons weeg.

Nou heb ik dus ook die andere BSOD's gehad. Nogmaals: zou t niet eventueel aan mijn configuratie kunnen liggen?
Red-Front schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:04:
[...]

Soort van ja, ik heb het hier ook in Windows 7 (die service). Als je wilt kunnen we regelen dat we binnen een uur voor je op de stoep staan om het voor je te repareren hoor, gratis! Dat hoort bij Tweakers!
PM me, ik hou je draan! ;)
TERW_DAN schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:11:
Omdat er vooralsnog niets duidt op een HWprobleem gaat deze richting WOS.

PMG > WOS
Ik moet toch ergens beginnen, en daar ik een clean install heb lijkt t me stug dat dit software gerelateerd is... Hooguit misschien een driver probleem? Maar daar krijg ik dan weer te weinig info voor bij de BSOD's... En FW/ AV is het niet, dat was mijn 2e keuze na de drivers allemaal ge-update te hebben. Ik heb zowel de combo AVG-free + windows FW gebruikt, en NORTON 2009 AV + ZoneAlarm Pro versie 8.0.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
jan99999 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:15:
Andere firewall en virusscanner proberen, en testen of het weg is.

Overbodige hardware gaan verwijderen, en testen.
Overbodige hardware bestond uit een cardreader. Die is nu ook disconnected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Kveli schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:19:
[...]

Overbodige hardware bestond uit een cardreader. Die is nu ook disconnected.
Enig idee of het softwarematig of hardwarematig is? Maak anders even een herstelpunt en ga terug in de tijd zodat je geen software er meer op hebt staan. Als dit het niet oplost kun je altijd nog terug.

Heb je eventueel de mogelijkheid om onderdelen in andere systemen te testen? (ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Klinkt toch echt als een driver probleem en ik denk vooral in de richting van de firewall. Je zou eens zo'n crashdump kunnen bekijken met behulp van de Debugging Tools for Windows, misschien wordt er dan iets duidelijker.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
Red-Front schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:50:
[...]

Enig idee of het softwarematig of hardwarematig is? Maak anders even een herstelpunt en ga terug in de tijd zodat je geen software er meer op hebt staan. Als dit het niet oplost kun je altijd nog terug.

Heb je eventueel de mogelijkheid om onderdelen in andere systemen te testen? (ram)
Mijn oude pc is dood (mobo), dus die mogelijkheid is niet aanwezig. Ik heb gisteren echter wel memtest gedurende 2 uur gedraaid en dat was allemaal goed... zou het misschien kunnen liggen aan het niet toereikend zijn van de voeding?
TheCoolGamer schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:56:
Klinkt toch echt als een driver probleem en ik denk vooral in de richting van de firewall. Je zou eens zo'n crashdump kunnen bekijken met behulp van de Debugging Tools for Windows, misschien wordt er dan iets duidelijker.
Ook als ik al 2 combo's heb geprobeerd? (zie mijn vorige post)
En ik zat ook al te denken aan de analyse van de mini dumps, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe... Ik ben verpleegkundige, geen IT-er :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
Net natat ik mijn vorige post had gepost; weer een BSOD.

Dit keer door win32k.sys

Er is ook niet echt een lijn in te trekken... telkens andere code's etcetc... Om moedeloos van te worden... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
Nieuwste update!

Na zonder resultaat (lees; defect onderdeel te vinden) zelf de meeste componenten te hebben getest, toch de computer maar weer geretourneerd naar Salland.

Kan niet meneer, eerst een RMA aanvragen. Daarna kunnen we hem behandelen. Ok, RMA aangevraagd. Binnen 10 dagen zou hij weer klaar moeten zijn meneer! 5 om te testen en 5 om een eventueel onderdeel te bestellen. Ok. na 2 weken even gebeld. Nee meneer, er was een wachtrij. Is er al IETS gebeurd dan? Nee meneer. Ok... Nou, ik heb hem vandaag weer op kunnen halen!

Soort RMA:
Reparatie binnen garantie

Geplaatst op
06-05-2009 <------- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Een nieuw moederbord. Daar zou toch een defect in hebben gezeten.

En na 2 uur weer de 1e blue screen! Na 5 min de volgende. Zal de foto's dit weekeind even plaatsen.

Frappante is, dat Salland zo hoog aangeschreven staat hier.

Excuus voor een eventueel onbedoelde flame. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Tip: Lees je eens in over Windows Debugger. Er staat een FAQ in WOS daarover. Heeft mij al geholpen veel BSOD problemen zelf duidelijk te maken, en ook zelf op te lossen! d:)b

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
Sebazzz schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:42:
Tip: Lees je eens in over Windows Debugger. Er staat een FAQ in WOS daarover. Heeft mij al geholpen veel BSOD problemen zelf duidelijk te maken, en ook zelf op te lossen! d:)b
Dank je voor je advies. Het punt is dat er geen 2 blue screens gelijk zijn geweest. Ook heeft iemand met aanzienlijk meer verstand van mini dumps lezen, er al een gooi toe gedaan. Zonder resultaat tot noch toe.

Pagina: 1