Toon posts:

Gayforcen, Apollo Pro's en Overlocken...blaat dus!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag voorzichtig begonnen met het overklokken van mn vid.

P3 500, 512c, 100fsb
VIA APollo Pro Chipset op AOpen

MSI Starforce 817 GTS met Det. 7.52
Std. CPU Clock : 200 MHz
Overclocked : 215 MHz

Std. MEM Clock : 333 MHz
Overlocked : 370 MHz

Probleem is nou dat ik in quake3 zonder overlcocken in een timedemo op 800*600 en een snelle cfg 'maar' 120 fps haal. Aan de q3 settings ligt het _niet_!
Opzich is dat niet zo erg, maar overclocked HAAL IK PRECIES HETZELFDE!

Ik weet dat me CPU een enorme bottleneck is, maar met het overlocken van je vid zou je toch op zn minst een 5 of 10-tal frames erbij moeten krijgen??

Heeft iemand btw ervaring met overclocken op een AOpen AX63 Pro of VIA APollo Pro chipset?

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Je cpu is waarschijnlijk de bottleneck waardoor je op lage resoluties gewoon een bepaalde grens bereikt. Ook al klok je je GeForce2 op naar 800MHz core en 1600MHz mem (zou leuk zijn:)) dan krijg je er nog geen fps bij. Pas op hogere resoluties begint je videokaart eerder te bottlenecken dan je cpu.
Wat ook nog zou kunnen is dat je monitor op 120Hz refresh staat en dat je Vert. Sync. aan hebt staan. Komt hij dus niet boven de 120fps.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik weet wel wat vsync is hoor :]

dan is het gewoon een enorme bottleneck...

maar 1 vreemd ding is, toen ik ipv een P3 500 de P3 550 van een vriend van me erin stuk, kreeg ik GEEN ENKELE snelheidswinst...
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

/me is wanhopig

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Quake 3 is erg gevoelig voor bandbreedte, zowel de 500 als de 550 draaien op een FSB van 100 Mhz. 133 ipv 100 had je een aardige performence boost opgeleverd.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

waarom wil je meer dan 120 fps hebben? |:(

je gaat me toch niet vertellen dat je het verschil tussen 120fps en 120+fps kan zien|:(

p.s. via chips zijn niet zo goed vind ik, had snel mijn asus p3v4x ingeruild voor de cusl2 en ben heel blij dat ik dat gedaan heb.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op woensdag 28 februari 2001 10:37 schreef yo681 het volgende:

p.s. via chips zijn niet zo goed vind ik,
Ja, een heel goed argument is dat! Not! |:(

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil geen 120 fps ik wil dat me framerate nooit onder de 70 fps komt......daarvoor moet je ongeveer hetzelfde doen.
Pagina: 1