Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

utorrent port niet juist geforward (vista)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn port geforward te krijgen voor utorrent. Zowel de "ingebouwde" test-site van utorrent als bijvoorbeeld GRC's Shieldsup geeft aan de de poort "stealthed" is.

Situatie: Sweex router LW050v2 (nieuwste firmware 3.7.2) met upnp aangezet.
De versie van utorrent is ook de nieuwste (1.8.2).

Meerdere poorten geprobeerd. Frappant is het feit dat de router weldegelijk aangeeft dat er succesvol 2 mappings zijn voor de desbetreffende poort.. (TCP en UDP). Router meerdere malen gereboot.

Firewall voor vista is gedisabled. Upnp/Ssdp staat aan in de Services.

Test programma op:
http://www.zultrax.com/forward-port/upnp.htm
Output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
TEST 1 - Operating System Support - PASSED
TEST 2 - SSDP Service Running Check - PASSED
TEST 3 - SSDP Service Automatic Check - PASSED
TEST 4 - UPnPHost Service Running Check - PASSED
TEST 5 - UPnPHost Service Automatic Check - PASSED
TEST 6 - UPnP Framework Firewall Exception Check - FAILED
TEST 7 - Adapter #0 - 192.168.50.100 - PASSED
TEST 8 - Get External IP Address (Result: 192.168.1.33) - PASSED

-edit: Ik kan met het niet voorstellen, maar zou Telfort (mijn ISP) zelf er wat mee te maken kunnen hebben? Dat ze hele port ranges met incoming traffic blokkeren.

UPnP Test Program v1.15 Copyright Mark Gillespie 2005
Bugs/Comments to:  mark.gillespie@gmail.com
Please do not email me UPnP support requests. I will not answer them.

Op Test6 (Firewall is disabled) en Test8 (externe IP is uiteraard niet dit adres) lijkt de uitvoer aan de verwachtingen te voldoen.

Wie heeft nog wat tips om mij te helpen?

--edit: Ik kan me het niet voorstellen, maar wellicht dat Telfort zelf (mijn ISP) roet in het eten gooit? Dat ze complete ranges blokkeren met incoming traffic?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 21:28 ]

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 16:37
ik denk niet dat Telfort poorten dicht gooit behalve poort 25 (dit wegens spam)

je zegt dat je een Sweex router LW050v2 hebt, maar die router kan niet in zijn eentje verbinden met internet (toch?). er moet dus nog ergens een modem tussen zitten en wss blokkeerd deze de boel.

sluit je pc rechtstreeks op het modem aan en probeer daar ook poorten open te gooien, wss werkt het dan wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Tommasso schreef op donderdag 30 april 2009 @ 21:36:
ik denk niet dat Telfort poorten dicht gooit behalve poort 25 (dit wegens spam)

je zegt dat je een Sweex router LW050v2 hebt, maar die router kan niet in zijn eentje verbinden met internet (toch?). er moet dus nog ergens een modem tussen zitten en wss blokkeerd deze de boel.

sluit je pc rechtstreeks op het modem aan en probeer daar ook poorten open te gooien, wss werkt het dan wel :)
verdomd je hebt gelijk, die modem heb ik helemaal over het hoofd gezien :P

even uitzoeken...

Verwijderd

Topicstarter
\o/

het is gelukt, de router is nu "default server" geworden voor al het inkomende verkeer.