mod_rewrite alles herschrijven naar één pagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:56

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ik wil met mod_rewrite alle aanroepen die op www.domein.nl komen, herschrijven naar www.domein.nl/errors/not_authorized.html

Nu pakt hij dit niet, en springt door naar /index.php Mijn vraag is nu waarom, want dit ziet er mijns inziens, en volgens de docs toch goed uit. Alle hulp is welkom ;)

code:
1
2
3
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^/errors(.*)
RewriteRule .* /errors/not_authorized.html [L,PT,QSA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:58
Heb je mod_rewrite wel aangezet in Apache? (Staat standaard uit bij Ubuntu bijv.)
Wat zijn de fouten uit je logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 14:38
Volgens mij kan je het vrij simpel doen met onderstaande regels:

Eventueel je volledige domein (http://www.domein.nl) ervoor zetten. Heb het niet getest ;)

code:
1
2
3
RewriteEngine On

RewriteRule !^not_authorized\.html$ /errors/not_authorized.html [L]

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

orillion schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:01:
Heb je mod_rewrite wel aangezet in Apache? (Staat standaard uit bij Ubuntu bijv.)
En je kunt dit weer uitproberen door een standaard voorbeeld ergens vandaan te plukken (zodat je weet dat het goed is) en die te testen...
als die het ook niet doet, dan is er duidelijk een ander probleem ;)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:56
EnnaN schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:33:
[...]

En je kunt dit weer uitproberen door een standaard voorbeeld ergens vandaan te plukken (zodat je weet dat het goed is) en die te testen...
als die het ook niet doet, dan is er duidelijk een ander probleem ;)
php_info() is wellicht makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

eerst zeker weten dat je .htaccess uberhaubt rewrite doet, daarna kijken of je rule misschien niet goed is.
phpinfo kan daar een hulp bij zijn (ik zou het zonder _ schrijven btw), tuurlijk.

mss is het makkelijker wanneer je al weet waarnaar je zoekt. bv naar het 'aanstaan' van rewrite. Maar je kan ook een ander probleem hebben wat ook niet aan de code van htaccess zelft ligt (dus dan heeft spelen met de rewriterule geen zin). bv verkeerde permissies van de file.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als mod_rewrite niet geladen is, levert elke regel die daar gebruik van wil maken een error op. Vandaar dat het logischer is dat AllowOverride uitstaat; vandaar dat je .htaccess helemaal niet geparsed wordt. Wat voor webserver / hosting-omgeving gaat het hier uberhaupt over, is dit wel een eigen webserver?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Past beter in Webdesign, Markup & Clientside Scripting denk ik :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Kun je van die bestanden de leesrechten niet weghalen en de standaard 403-pagina zetten op de pagina die je wilt laten zien (die dan uiteraard nog wél leesrechten heeft)? Dan heb je helemaal geen mod_rewrite nodig...

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 03-05-2009 17:18 ]

日本!🎌

Pagina: 1