Audio set kapot, help!

Pagina: 1
Acties:

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dit zal wel een superveel geposte thread zijn maar ik kon zo 123 niets vinden in de recente geschiedenis. Alles wat in de forum search naar voren kwam waren van die sets met zo'n dvd ding eraan. Excuses vooraf, weet niet echt waar ik dit verder kan vragen. Die mensen op die audio sites vindt ik nog enger dan starwars fans. ;p

Right, mijn oude vertrouwde cheapass aiwa 5.1 set (destijds gekocht voor 79 euro, het geluid was geweldig, beter dan mijn bose en net zo goed als mijn HK) heeft het begeven en nu ben ik aan het rond kijken naar een nieuwe set maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben dus op zoek naar een 5.1 audio set zonder poeha. Liefst ergens rond de 150/200 euro. Echter, de meeste sets zijn rete duur (500+) omdat ze zo'n dure dvd ding hebben wat ik absoluut niet zoek (kijk nooit films, gebruik de tv alleen voor gamen). De sets die me wel bevallen hebben dan weer geen afstandsbediening of zo'n optische out Kabeltje dat je voor 5.1 nodig hebt.

Kort gezegd, weet iemand nog een plek waar ze dit soort no nonsense dinger lijsten? Ik ben al op tweakers, kelkoo, salland.eu, etc. geweest maar ik kan eerlijk gezegd niet vinden wat ik zoek. Audio is niet echt mijn ding.

Dus, even samen gevat:

5.1 surround
optische out kabel input (hoe zo'n ding ook heet)
geen rare tierelantijnen zoals een home cinema dvd set, gewoon een subwoover met 5 boxjes
Afstandsbediening (zodat ik niet van mijn kont af hoef te komen om het geluid aan te passen)
Liefst niet te duur, een goede balans tussen prijs en kwaliteit

Bestaan die dingen nog of ben ik nou blind? Zoja, waar kan ik ze dan vinden en als je er zelf eentje hebt die je goed vindt, aanraders zijn welkom!

In 1 van de threads rade iemand een logitech Z-5500 aan, is dat iets? }:O

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Na de helft te hebben gelezen dacht ik ook meteen aan de Z-5500. Het is niet een set voor fantastisch, helder, mooi en perfect geluid maar gewoon stevig, goed en duidelijk... Snappie?
Perfect voor gamen eigenlijk.
Ik ben zelf heel tevreden met mijn Z-2200 en Z-2300, komt heerlijk geluid uit voor mja.. alles maar dat is ook omdat ik niet zo kritisch ben als een audiofiel ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Moning2 op 30-04-2009 20:38 ]

• actionInvoke
  • Niet online
Hmmm, zit een beetje rond te neuzen maar voor een leek als mij ziet het er wel ideaal uit. Iets boven voor wat ik er aan wilde uitgeven maar ik denk dat ik niet moet zeuren gezien de rest van het aanbod. Maar ff een nachtje over slapen en dan morgen naar de bcc en pingelen. ;p

Tenzij iemand iets beters heeft....

• actionInvoke
  • Niet online
Wand beugels zijn natuurlijk wel ideaal. Kan ik eindelijk de duct tape weg doen. :D

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Ik heb een Onkyo HT-S3105 en ben er erg tevreden mee.

Kosten? €250

Je hebt voor de speakers geen speciale beugels nodig, je kunt gewoon schroeven in de muur draaien, en daar je speakers aan op hangen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ehh... Met alle respect, maar dit is eigenlijk een mooi ingepakte "wat moet ik kopen" vraag. Dat soort vragen hebben een hogere TOK wanneer je een shortlist hebt met specs en prijzen.

Wat heb je zelf al gevonden en beluisterd? Wat viel je op of tegen?

Wise enough to play the fool

Pagina: 1