Op mijn Linux server gebruik ik backuppc om bepaalde directories te back-uppen naar een externe harddisk. Mijn logfile bevat echter continue (zowel bij full als incremental backup) een md4 foutmelding. Ik heb deze foutmelding al veelvuldig opgezocht in Google, maar ik krijg alleen maar hits van oudere versies op basis waarvan ik mijn probleem niet kan oplossen.
Het valt me nu overigens op dat het voornamelijk avi-files betreft. Soms zijn deze groot (denk aan ruim 1 GB), maar er zitten er ook bij die klein zijn (paar MB). Ook zit er zo af en toe een jpeg of een .h file bij. Ik kan er in ieder geval geen touw aan vastknopen. Als het bijvoorbeeld alleen bij files groter dan 1 GB zou zijn, dan zou dat al stukken makkelijker zoeken, maar dat is helaas niet zo.
Server details:
Debian Lenny
Backuppc 3.1.0
Perl 5.10.0
rsync version 3.0.3 protocol version 30
Voorbeeld uit error log:
Het betreft hier een filmpje van de konijntjes. Het is 100% zeker dat de files niet wijzigen tijdens het backuppen. Iemand een hint of zoekrichting?
(edit: rsync versie toegevoegd)
Het valt me nu overigens op dat het voornamelijk avi-files betreft. Soms zijn deze groot (denk aan ruim 1 GB), maar er zitten er ook bij die klein zijn (paar MB). Ook zit er zo af en toe een jpeg of een .h file bij. Ik kan er in ieder geval geen touw aan vastknopen. Als het bijvoorbeeld alleen bij files groter dan 1 GB zou zijn, dan zou dat al stukken makkelijker zoeken, maar dat is helaas niet zo.
Server details:
Debian Lenny
Backuppc 3.1.0
Perl 5.10.0
rsync version 3.0.3 protocol version 30
Voorbeeld uit error log:
code:
1
| pictures/2008-02-10 meks en eddie/MVI_0129.avi: md4 doesn't match: will retry in phase 1; file removed |
Het betreft hier een filmpje van de konijntjes. Het is 100% zeker dat de files niet wijzigen tijdens het backuppen. Iemand een hint of zoekrichting?
(edit: rsync versie toegevoegd)
[ Voor 3% gewijzigd door Trax_Digitizer op 30-04-2009 20:16 ]