NAS of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik heb hier een Grab'n'Go Network Harddisk CHD3LAN250. Op de doos staat dat deze een ingebouwde FTP server heeft en dat deze ook via het internet te benaderen is.
Deze kan ik wel via het lokale netwerk thuis benaderen, maar zou dit ook via het internet kunnen? (Dus vanaf een andere locatie?)

Alvast bedankt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daarvoor moet je bij netwerken zijn, zie Het Grote Poortmappingsverhaal. Als je de zoekfunctie gebruikt over FTP-server en poortmappen, dan moet je er makkelijk uit kunnen komen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 14:36
De NAS heeft z'n eigen IP, als je in je router even de FTP poorten op je public IP doorrout naar het IP van je NAS is dat zo "gepiept" :P

• Arata
  • Niet online
Maar is dit wel een NAS? Want als deze niet via het internet an en alleen lokaal, dan heeft het weinig zin om dat op te zoeken :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als die lokaal kan werken.., kan dat ook wel via internet, kwestie van poortmapping

Als je nul moeite doen wil en het verhaal over poortmapping niet wil lezen had je beter geen vraag gesteld
je zegt notabene zelf dat het kan (het staat op de doos)

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 30-04-2009 20:22 ]

Iperf

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

NAS = Network Attached Storage. Intern heb je ook een netwerk dus als je hem alleen intern gebruikt is het ook al een NAS ;)
Maar als hij een FTP server heeft is hij ook van buiten bereikbaar :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ryvion schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:18:
Maar is dit wel een NAS? Want als deze niet via het internet an en alleen lokaal, dan heeft het weinig zin om dat op te zoeken :P
Dat kun je toch gaan uitproberen? Wat verwacht je nu van ons?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Arata
  • Niet online
Heb het zelf al uitgeprobeerd, maar kan 'm niet bereiken van buitenaf ;)
Daarom vraag ik hier of dat wel mogelijk is met deze hdd.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ryvion schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:56:
dude
Op de doos staat dat deze een ingebouwde FTP server heeft en dat deze ook via het internet te benaderen is.
nogmaals poortmapping maken, ook wel virtual server genoemd in een cheap ass router
heb je hem uberhaubt via ftp getest, of heb je hem via standaard windows netbios verbonden

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 30-04-2009 21:13 ]

Iperf

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ryvion schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:56:
Heb je uberhaupt de link naar het poortmappingsverhaal wel gelezen? Heb je uberhaupt wel gezocht naar wat nodig is voor een FTP-server (tip: poort 21, passief, actief, etc).

Je moet er hier niet op rekenen dat je aan het handje wordt gehouden, je zult zelf aan de slag moeten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Het Grote Poortmappingsverhaal eens door waar gambieter je ook al op gewezen.
Duik daarnaast nog eens in de manual, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je zelf niet echt veel moeite neemt om erachter te komen hoe het in elkaar zit.

Dit topic gaat in elk geval op slot wegens gebrek aan inzet, en daarnaast heeft het ook niet direct veel met OM van doen, maar kan het beter in NT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.