Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP MCE] Pc wordt traag, ram gebruik omhoog bij surfen i-net

Pagina: 1
Acties:

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:49
Ik wist niet zo goed waar dit te plaatsen, maar hopelijk staat het hier goed!

De pc van mijn vriendin doet de laatste tijd raar. De pc wordt na verloop van tijd heel erg traag, vooral bij het openstaan van internet explorer of firefox. Nu heb ik taakbeheer bekeken en nu vielen mij de volgende dingen op:
- Als de pc start dan is er ongeveer 400mb in gebruik (ongeveer 55 processen), op zich al veel, maar het zijn noodzakelijke processen (gebruikte software).
- Zodra je op internet gaat surfen met mozilla of internet explorer (die 2 getest) dan gaat het ram gebruik bij beide steeds omhoog (op een gegeven moment meer dan 400mb voor het proces zelf). Ik moet wel zeggen dat er een paar zware sites open stonden op dat moment. Edit: na nog wat proberen, lijken de beide browsers ook te starten met ongeveer 300mb voor het proces, en dit loopt snel over de 400 heen (totaal van de pc gaat dan richting de 900mb).
- Het gekke alleen is, dat als een internet browser wat langer aanstaat (ook al doe je er niets mee) dan loopt het ramgebruik in Windows op tot 2100mb, en dan komt er de melding dat er onvoldoende virtueel geheugen is.

Dit probleem treedt pas sinds kort op, en er is niets aan de pc veranderd (ook niet qua software). Daarnaast is het surfgedrag ook niet veranderd, en stonden er altijd veel 'zware sites' open (veel flash en pdf).

Even wat relevante specificaties:
XP Mediacenter sp2
1gb ram
299gb vrij op C
De processor weet ik niet zo 1 2 3, maar die is iig snel genoeg

Wat is er al gedaan:
- Wat onnodige processen uitgezet via msconfig
- Flash opnieuw geïnstalleerd
- Mozilla als test geïnstalleerd, eerst was er alleen internet explorer
- Op internet rond gezocht maar geen relevante info kunnen vinden

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen om dit op te lossen!

[ Voor 6% gewijzigd door gelukkie op 30-04-2009 19:17 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 20:44

_Arthur

blub

Up to date met de laatste patches e.d. is hij dus al niet.

Ik zou dat eerst eens op orde maken.

• gelukkie
Het enige dat mist is SP3, dit omdat deze problemen opleverde...de rest van de updates wordt wel geïnstalleerd!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
internet cache even legen? Temporary Internet files oid...

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:12
al virus gescand? aangezien je niet helemaal up to date ben kan er gebruikt gemaakt worden van exploits en virussen enz. is maar effe een gedachte hoor

How are you doing?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Gebruikt je vriendin MacAfee als virusscanner ? Zoja, dan heb je waarschijnlijk een versie < 8.7 en "script scanning" aangevinkt. Is dat het geval, zet dan "script scanning" uit en herstart.

Sowieso zijn die 55 processen (en 400 MB RAM gebruik) echt niet allemaal noodzakelijk hoor. Maak anders eens een HijackThis log en post die ...

En een goede online virusscan draaien kan ook zeker geen kwaad. Vind die niets, probeer dan nog eens SUPERAntispyware (ja, vage naam, maar super tooltje) of MalwareBytes ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• gelukkie
Er staat de 2009 versie van Norton internet security op..ik weet niet of deze ook script scanning bezit? Verder scant deze regelmatig op virussen e.d..

Ik zal nog even voor de zekerheid de tempory internet files laten legen. Verder een online virusscan.

De processen die naast de windows processen lopen zijn vooral van itunes (voor ipod) en Norton.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:14

g0tanks

Moderator CSA
Zijn er verder misschien browser plugins/add-ons die je hebt geïnstalleerd?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• gelukkie
Zowieso is Mozilla Firefox standaard, want die is geïnstalleerd om te testen of het daar wel zonder problemen ging. Plug-ins verder zijn: flash, acrobat, sun java, shockwave, wmp (verder weet ik ze neit van internet explorer, ben nu ook even niet bij de betreffende pc..

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Door Norton kan je PC wel heel traag worden, mijn zus had ook altijd een trage PC en toen ze Norton eraf haalde werd hij een stuk sneller.

• gelukkie
Klopt inderdaad..maar het probleem is dus 'spontaan' ontstaan, Norton heeft altijd al op deze gestaan. Het is gewoon zo gek dat het hele virtuele geheugen vol loopt :S

Maar er gaan alvast wat dingen die genoemd zijn bekeken worden! Ik hou jullie op de hoogte! Extra tips zijn natuurlijk welkom!

• Holograph
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
defragmentatie? Bij mij werkte dat heel goed...
Pagina: 1