Storing op PCI geluidskaart, dan ook op PCI->USB kaart ?

Pagina: 1
Acties:

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 08:29
Ik heb een Asus A7V-E mobo en daar nog geen enkele goed werkende geluidskaart bij kunnen vinden. Er is altijd wel wat storing (bij de ene kaart vooral met afspelen, bij de andere juist weer op de microfoon) die niet continu is, maar gerelateerd lijkt te zijn aan andere activiteiten zoals netwerkverkeer of mijn muis.

Ik heb ook een externe hd die ik voor backups gebruik, maar doordat het mobo slechts USB1 heeft, gaat dat backuppen tergend langzaam. Ik was van plan om een PCI-USB2 kaartje te kopen om dat wat te versnellen, en heb er vandaag toevallig eentje op de vrijmarkt kunnen kopen.

Nu zit ik me af te vragen... Als op dit mobo de geluidskaart zo makkelijk stoort, zou dat dan ook voor de PCI-USB2 kaart gelden? En zo ja, kan dat dan kwaad? Ik heb geen idee hoe dat allemaal in elkaar steekt, zit er misschien een soort controlesysteem ingebouwd dat datacorruptie tijdens de overdracht voorkomt? Of zijn geluidskaarten sowieso een geval apart en hoef ik me nergens zorgen om te maken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga eerst eens uitzoeken wat die storing veroorzaakt. Als dat komt omdat je buurman een tesla coil in z'n tuin heeft staan kun je meerdere problemen verwachten, maar als het komt door iets heel anders (chipset incompatbiliteit) dan hoef je dat met een USBkaartje dus niet te verwachten.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:19
Vroeger wel eens zoemen gehad met een pc.
Kwam door aarde van de kabel tv en dat de pc geaard was, hierdoor ging geluid zoemen.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

TERW_DAN schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:07:
Ga eerst eens uitzoeken wat die storing veroorzaakt. Als dat komt omdat je buurman een tesla coil in z'n tuin heeft staan kun je meerdere problemen verwachten
lol :9

En heb je je pc en dergelijke geaard aangesloten, merk ik hier ook met monitoren, als ik ze on geaard aansluit zit er een soort ruis in het beeld, sluit ik het zelfde scherm aan op een geaard stopcontact is er niks te zien aan ruis.

Misschien heb jij ook zo iets met je geluidskaart.

Wat ik ook ken is als ik mijn oude pc te ver overclockte dat ik soms ook heel raar geluid had en soms viel het zelfs helemaal weg..

Signature

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 08:29
Dat van dat aarden is een mogelijkheid, er klopt hier wel meer niet met electrische bedrading. Maar daar kan ik toch niets aan doen; mijn huisbaas is al te beroerd om de brandgevaarlijke cv-ketel te laten repareren.
Door storing van de buren zal het denk ik niet komen; voordat ik hierheen verhuisde had ik het probleem ook al (overigens waren de stopcontacten daar ook niet geaard).
Of tesla coils zijn populairder dan ik denk ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een geluidskaart verwerkt natuurlijk analoge signalen op zijn printplaat. De storing komt dan hoogstwaarschijnlijk van in je kast zelf, en niet van het PCI slot. Heb je al de geluidskaart eens geprobeerd buiten de kast? Moet je wel even je moederbord voor uitbouwen. Grote kans dat de storing dan al minder is.

Er zijn ook geluidskaarten die een metalen schild hebben ter bescherming tegen EMI.

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:46

hellbringer

Weeeeeeee!

Admiral Freebee schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:01:
Er zijn ook geluidskaarten die een metalen schild hebben ter bescherming tegen EMI.
Zoals deze: pricewatch: Asus Xonar D2

Ohja en voor die CV ketel: http://www.gamma.com/products.html?id=89 (en even de installateur van de ketel bellen, als het een Nefit is zullen ze het onderdeel gratis vervangen of als je er met hun niet uitkomt rechtstreeks via 0800 - 5443344 / consument@nefit.nl)
Pagina: 1