NAS en Printserver voor multifunctional

Pagina: 1
Acties:

• schrikbeeld
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-02 22:27
Ik zoek momenteel een NAS met 2 disks (RAID1), een Synology heeft imho de beste specs.
Daarbij wil ik mijn multifunctional (Canon MP600) op het netwerk aanbieden voor zo'n 5 clients (XP/Vista).

Ik kan nergens vinden of de Synology behalve usb-printers ook multifunctionals aan kan, waarbij de scanfunctionaliteit natuurlijk behouden blijft.

Of moet ik dan een Sitecom LN-308 of Conceptronic CPSERVUM of zo kiezen?

Wie heeft hier ervaring mee?

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:19
Geen ervaring met genoemde producten, maar mijn ervaring in het algemeen is dat een multifunctional zonder netwerkaansluiting zelden nog kan scannen naar pc. Daar deze verwacht via de usbpoort terug te kletsen naar een pc, niet naar een NAS die zich afvraagt wat hij moet met die bits. Tenzij de NAS de mogelijkheid heeft de USB-poort via het netwerk aan een pc te koppelen, dan heb je een kans op een werkende situatie. Dan geldt nog steeds dat resultaten in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst.

Wil je via netwerk printen en scannen dan is de aanschaf van een multifunctional met netwerkaansluiting de meest stabiele oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door squaddie op 01-05-2009 09:46 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• schrikbeeld
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-02 22:27
Thx squaddie.
Iemand anders die dan wellicht ervaringen heeft met bijv. de LN-308 of miscchien met het ombouwen van een Canon MP600 naar draadloos?