Kan niks installeren op Windows? Waar ligt het probleem?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Hallo,

Ik heb sinds 1 maand deze setup:

MSI Neo2 FR-2
Intel E8400 (draait stock)
2x2GB OCZ Reaper PC8500
Sapphire HD4850 512MB
Samsung F1 640GB
Cooler Master M520 , 520 watt

Ik heb echter een paar problemen.

1: PC start soms niet op, lijkt niet voorbij POST te komen echter zijn geen piepjes te horen. Beeld blijft ook zwart. CMOS clear helpt wel , maar heletijd handmatig je cmos te moeten verschonen is heel irritant.

2. Ik heb de PC opnieuw geinstalleerd met Windows vista x86 , als ik een programma wil installeren krijg ik deze errors:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2qbf69i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/989gn8.jpg

Dit heb ik met alles wat ik probeer te installeren. De programma's worden wel geinstalleerd op andere computers. Hierdoor kan ik bijv ook geen chipsetdrivers oid installeren!

Wat ik heb geprobeerd :

- BIOS settings nakijken , ook met ''fail-safe'' settings
- Kijken of alle kabels goed erin zaten en alles opnieuw erin / eruitgeplugd
- Geheugen voltage handmatig ingesteld op 2.2v
- Opstarten met een geheugen stick , ook verschillende slots geprobeerd
- Windows opnieuw installeren
- Opstarten zonder DVD-rom drive op het moeder aangesloten

Help wat zou ik nog kunnen doen?

BIOS update werkt niet met de MSI tools omdat ik geen .exe's kan launchen , de USB flash tool van hun werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 22:59
download eens een live cd en draai MEMTEST. Verder zou ik alle bios settings op default laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:38

Arethusa

Niet die server

Wat versta je onder opnieuw installeren? Je schijf formatteren en opnieuw beginnen? Of over je bestaande versie installeren.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Arethusa schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:54:
Wat versta je onder opnieuw installeren? Je schijf formatteren en opnieuw beginnen? Of over je bestaande versie installeren.
formatteren en opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Nu online
ik neig het meest naar je geheugen. Zou idd eens memtest draaien.
of haal ff een el cheapo stukkie geheugen bij de mycom om de hoek ofzo. voor 15 euro heb je al wat.
kun je daarmee testen, kan namelijk ook gewoon zijn dat je geheugen niet compatible is met je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Towap schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:54:
download eens een live cd en draai MEMTEST. Verder zou ik alle bios settings op default laten staan.
Ik heb memtest is nu aan het draaien zit ongeveer op 25% geen fouten tot nu toe.

Heb wel de single core versie gedraaid en niet de multi cpu , maakt dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07-2023
Aangezien je een dualcore hebt zou ik ook eens de multi core draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2n8reyg.jpg

Ruim 2 uur zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:11
Voor een accurate test moet je hem minstens 8 uur laten draaien geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Staan er nog fouten in het logboek van Windows?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Ik heb ook een topic geopend op het MSI forum.

http://forum-en.msi.com/index.php?topic=126716.0

Kijk wat doe mod daar zegt:
Memtest86+ will not find every memory related problem. As the screenshot shows, your memory modules are currently overclocked to DDR2-1066 and the timings are way too low (CAS 5). The P45 Chipset natively only supports DDR2-667 and DDR2-800 modules and your memory sticks are not real DDR2-1066 to begin with (overclocked/overvolted DDR2-800). This mix can cause major problems, especially during memory initialization (POST/boot problems). Memtest86+ cannot find such issues but that does not mean they don't exist.
'
Wat een onzin zeg.

Mijn reactie daarop:
Sorry but the MSI p45 FR-2 does support 1066 Mhz

http://www.msi.com/index....at3_no=&prod_no=1623#menu

It's just a standard speed and definitely not overclocked

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/mainboard/images/i43p-i45p-chipsets/intel-p45-block.png

P45 Northbridge key features:

* Support for all modern Celeron/Dual-Core, Pentium Dual-Core, and Core 2 Duo/Quad/Extreme processors (including 45-nm models (Penryn)) with 800/1066/1333MHz FSB
* Dual-channel DDR2-667/800 or DDR3-800/1066 memory controller, up to 4 DIMM modules without ECC with the total size of up to 16/8 GB (DDR2/DDR3), Fast Memory Access and Flex Memory technologies

Further, my memory DOES support 1066 Mhz @ 5-5-5-15 and the timings are even higher now at 5-7-7-20

[ Voor 3% gewijzigd door n0elite op 30-04-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
AFAIK is je geheugen DDR2-1066. De P45 kan DDR2-800 of DDR3-1066 volgens specs. Hoger werkt meestal wel, maar is overclocken. Daarnaast is OCZ geheugen over het algemeen overclockgeheugen met de nodige compatibiliteitsproblemen.
Probeer het eens op DDR2-800, als dat wel werkt weet je waar je het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
_JGC_ schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:06:
AFAIK is je geheugen DDR2-1066. De P45 kan DDR2-800 of DDR3-1066 volgens specs. Hoger werkt meestal wel, maar is overclocken. Daarnaast is OCZ geheugen over het algemeen overclockgeheugen met de nodige compatibiliteitsproblemen.
Probeer het eens op DDR2-800, als dat wel werkt weet je waar je het moet zoeken.
Ik heb nu het geheugen op 800Mhz draaien even een nieuwe windows install proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OCZ mem moet je doorgaans ook flink overvolten en daarbij ook de memory controller met 0.1V wil je het stabiel hebben lopen. Daarbij is OCZ spul nou niet denderend compatible met veel borden, waaronder MSItjes. Probeer toch eens ander geheugen wil je compatibility uitsluiten.

Ik laat dit topic hier nog even in PMG staan omdat het een hardware probleem lijkt, maar kijk toch eens naar de software of het daar niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
TERW_DAN schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:47:
OCZ mem moet je doorgaans ook flink overvolten en daarbij ook de memory controller met 0.1V wil je het stabiel hebben lopen. Daarbij is OCZ spul nou niet denderend compatible met veel borden, waaronder MSItjes. Probeer toch eens ander geheugen wil je compatibility uitsluiten.

Ik laat dit topic hier nog even in PMG staan omdat het een hardware probleem lijkt, maar kijk toch eens naar de software of het daar niet aan ligt.
Ik heb windows install gedaan met het geheugen op 800Mhz en Spread centrum op disabled gezet , geen idee wat het is maar het heeft niet geholpen. Ik kon deze keer WEL mijn videokaartdrivers installeren maar niet mijn geluidsdrivers. Jammer hoor. Ik ga denk het bord RMA sturen en een gigabyte terugvragen , kijken of dit kan bij komplett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Nu online
probeer nou gewoon is wat ik zei. haal even een el cheapo 16 euro stuk geheugen bij de mycom om de hoek.
kun je altijd blijven gebruiken om te testen. Dan kun je daarmee alles nog een keer proberen.

als dit werkt kun je je bios updaten en misschien werkt dan je originele ocz geheugen dan ook wel weer.

edit:
tis zelfs 13,95 voor een dit

[ Voor 12% gewijzigd door Craven op 01-05-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
n0elite schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:22:
[...]

Ik kon deze keer WEL mijn videokaartdrivers installeren maar niet mijn geluidsdrivers.
Waar komen de drivers vandaan, van de bijgeleverde cd of van de site van ati? Ik heb een vergelijkbaar probleem gezien veroorzaakt door oude videokaart drivers.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Test nou eerst eens ander geheugen, dat is een stuk makkelijker dan je complete mobo vervangen en gezien OCZ niet uitblinkt in compatibiliteit kun je met bijvoorbeeld een Gigabyte bordje ook tegen problemen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Hallo even een update.

Heb nieuw geheugen gekocht :Kingston ValueRam 800Mhz .
Ook heb ik een nieuw moederbord met de nieuwste BIOS. Gigabyte P45-UD3R.

Echter het probleem bestaat nog steeds!!

Heb nieuwe windows install gedaan daarna de netwerkadapter geinstalleerd en toen firefox gedownload.

Krijg weer precies dezelfde foutmelding!

Ik ben echt ten einde raad en dit is ZOOOO frustrerend!

Ik heb de PC naar boven gebracht en op een andere stroomaansluiting aangesloten,om te kijken of het aan de stroomspanning lag, alleen dit helpt ook niet.

Als ik de CD van mijn netwerkadapter erin doe , Belkin , dan doet deze setup het wel.
Ook de standaard .exe's op de computer doen het zoals , paint , sollitaire enzovoorts.

Weet iemand een oplossing want ik ben echt ten einde raad en ben op het punt op mijn hoofd tegen een muur te bonken |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Probeer eens een andere windows versie. Als het goed is kun je Windows 7 downloaden en even uitproberen, gratis en voor niets!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan gaat dit topic richting WOS want als je goed geheugen en mobo erin hebt zitten en je houdt het probleem dan is de kans groot dat het gewoon aan je software ligt.

> WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Heb je een Windows cd van internet gedownload of zelf updates in de cd geslipstreamed?
Kan zijn dat dat fout is gegaan.

Of de ethernet driver is niet helamaal goed en zorgt voor corrupte bestanden.
Kan je met een andere pc een nieuwe driver downloaden?

[ Voor 36% gewijzigd door Plakjekaas op 21-05-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Plakjekaas schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:44:
Heb je een Windows cd van internet gedownload of zelf updates in de cd geslipstreamed?
Kan zijn dat dat fout is gegaan.

Of de ethernet driver is niet helamaal goed en zorgt voor corrupte bestanden.
Kan je met een andere pc een nieuwe driver downloaden?
De windows DVD zou in princiepe gewoon moeten werken want ik heb hier al meerde installaties mee gedaan , ook op andere pc's . Ook heb ik het met een andere windows dvd geprobeerd maar kreeg dezelfde fout.

zal nou nog een keer met een andere dvd installeren en kijken of ik de onboard netwerk kan installeren (realtek drivers downloaden vanaf een andere pc op USB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Ok ben nu bezig met windows install met een andere dvd , duimen maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probeer ook eens andere drivers voor je netwerkkaart. Grote kans dat daar je probleem in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
_JGC_ schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:00:
Probeer ook eens andere drivers voor je netwerkkaart. Grote kans dat daar je probleem in zit.
Je bedoelt drivers voor de belkin wireless adapter? Goede tip maar grote kans dat ik de drivers niet geinstalleerd krijg aangezien windows geen .exe's wilt uitvoeren :(

Maar ik vind het raar waarom hij geen gedownloade .exe's kan uitvoeren maar de standaard .exe's van windows wel :?
Pagina: 1