Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
Verwijderd
Als gevolg daarvan zal die bad sector sowieso NIET meer gebruikt worden voor gegevensopslag. Als je schijf onbetrouwbaar BLIJFT, dan zou het kunnen liggen aan het feit dat er nog meer bad sectors op de harddisk staan, die nog niet zijn gemarkeerd. Een nieuwe format (GEEN quickformat!) of een scandisk MET een surface scan, kan die bad sectors vervolgens alsnog vinden en markeren.
Als je wil dat geprobeerd wordt om die bad sectors te herstellen, moet je de harddisk opnieuw proberen te formatteren vanaf de prompt met "format c: /u/c" (dus NIET de format onder de rechterknop in Deze Computer). De optie /u betekent onvoorwaardelijk formatteren (niet snelformatteren, maar de schijf SECTOR VOOR SECTOR beschrijven en testen), en /c betekent dat hij de reeds gemarkeerde bad sectors nog even moet nakijken (opnieuw proberen te formatteren en markering weghalen indien het alsnog lukt.)
Ik hoef je neem ik aan niet te waarschuwen voor het feit, dat je al je gegevens van je harddisk kwijt bent na een onvoorwaardelijke formattering... ?
Voor de duidelijkheid: tegenwoordig is het zo dat als een harddisk BINNEN de garantieperiode bad sectors vertoont die na een format met de /c optie niet verdwijnen, deze dan niet goed is en terug moet indien hij onder de garantie valt. (Tenzij je hem hebt laten vallen, natuurlijk...
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
www.wdc.com
heb je vrij snel een nieuwe (vanuit duitsland)
ps:wil het eerst oplossen voordat ik hem opstuur en vraag me niet waarom.:)
Tikken, si niet goed, zo maar snel een back up maken.Op woensdag 28 februari 2001 23:08 schreef Meller het volgende:
Hoi motown, ik heb gedaan wat je allemaal vertelde en het is me gelukt hoor.Die badsector is eruit. Heb nu nog wel het probleem dat hij tikt na verloop van tijd. Iemand een idee wat dat is.:?
ps:wil het eerst oplossen voordat ik hem opstuur en vraag me niet waarom.:)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Zou ik ook doen van een net geformatteerde HDOp woensdag 28 februari 2001 23:15 schreef FrankGuthrie het volgende:
[..]
Tikken, si niet goed, zo maar snel een back up maken.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Niet goed gelezen, maarreeh, zou het dan niet gebruiken.Op woensdag 28 februari 2001 23:20 schreef Arjan_A het volgende:
[..]
Zou ik ook doen van een net geformatteerde HD![]()
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid: Tony Vroon had het eerder over een low-level format. Bedenk wel dat een low-level format (indien niet correct uitgevoerd) je harddisk kan mollen, en defecten als gevolg van een *low-level* format op IDE schijven vallen nadrukkelijk NIET onder garantie!!!Op woensdag 28 februari 2001 23:08 schreef Meller het volgende:
Hoi motown, ik heb gedaan wat je allemaal vertelde en het is me gelukt hoor.Die badsector is eruit. Heb nu nog wel het probleem dat hij tikt na verloop van tijd. Iemand een idee wat dat is.:?
ps:wil het eerst oplossen voordat ik hem opstuur en vraag me niet waarom.
Als je na een GEWONE format (zoals ik je eerder al had uitgelegd) nog steeds getik of andere problemen waarneemt, ga dan maar na of hij nog onder garantie valt of niet. Waarschijnlijk wel, want alle bekende HD-merken geven zover ik weet inderdaad 3 jaar fabrieksgarantie. Houd alleen wel rekening met het feit dat als je buiten de WINKEL-garantie zit (meestal 1 jaar), maar nog wel binnen de fabrieksgarantie, dat je dan meestal niet via de winkel die harddisk terug kan sturen. Dan zal het waarschijnlijk via de importeur moeten...
OH, wacht: er is naast NORMAAL (onvoorwaardelijk) formatteren NOG iets wat je kunt proberen: bij WD (of wat de HD-merk ook is) diagnose-software downloaden en die loslaten op de harddisk. Misschien dat je dan meer te weten komt over het eventuele probleem. Draai zo'n rapportje dan ook uit als het iets interessants bevat.
Samengevat: normale (NIET low-level) volledige format proberen, als dat niet helpt eventueel diagnose software draaien (nogmaals voorzichtig zijn met low-level format) en dan indien nodig achterhalen bij wie je terecht zou kunnen voor eventuele garantie.
Succes!
(Oeps, had aanvankelijk Tony Vroon's verhaal niet helemaal goed gelezen, hij probeerde Meller juist te WAARSCHUWEN tegen low-level formats e.d. Sorry, Tony!
Verwijderd
Wat FrankGuthrie zegt zeker in acht nemen: backuppen, en geen waardevolle data aan die schijf toevertrouwen, en zeker ermee teruggaan als er nog garantie op zit.