Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja, wel nog 1 vraagje, ik zie nergens staan dat die 7750 boxed is. Moet daar wellicht nog een losse koeler bij?

@Ed_L msx vg 8020, wopping 64kb :P Heb hem nog steeds en hij doet nog!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:10:
@Ed_L
misschien had ik erbij moeten vertellen dat ik ooit op een 4mhz (ja mhz) ben begonnen? :P )
8088 8MHz FTW
Met een whopping 640KB intern geheugen.

* Edmin wordt nostalgisch bij de gedachte aan zijn Atari PC3

edit voor nuttig:
Het voordeel van GENETX zijn setup is, dat je er over twee jaar nog een tweedehands triple/quad in kan steken en weer even vooruit kan.

[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 19-05-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel mijn insteek tegenwoordig, vroeger was ik iemand die de 3dfx al had voor ie uit kwam, net zoals de eerste brander (1200 guldens) maar dat heeft voor mij geen nut meer. Afschrijving is mij te groot te geworden met het topspul. Dus die aanvulling is zeker nuttig! Want achter een jaar zal die 710 vast en zeker ook nog maar 50 euro kosten inderdaad.

Edit: kom wel nog even terug op de vraag of die 7750 boxed is? En als dat zo is of de standaard koeling volstaat? En na die vraag denk ik dat ik maar eens ga bestellen :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 20:50
Harstikke bedankt! Ik had eerlijk gezegt verwacht dat ik uitgescholden zou worden vanwege te weinig kennis :D
Wie zegt dat we dat dan niet doen? Afmaken aan het eind is namelijk veel leuker. **** >:) :+

Nee, noobs en andere onwetenden zijn van harte welkom. Het enige wat wij verwachten is dat je op zijn minst je best doet voor zover mogelijk is. En aan jouw inzet heeft het absoluut niet gelegen. Houden zo :)

Verder zijn dit juist de leuke systemen. Voor te weinig geld toch iets leuks in elkaar weten te zetten. Een stuk leuker dan die 13 in een dozijn 800-1000 euro gamesystemen.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:18:
Edit: kom wel nog even terug op de vraag of die 7750 boxed is? En als dat zo is of de standaard koeling volstaat? En na die vraag denk ik dat ik maar eens ga bestellen :D
Ja daar zit een koeler bij en AMD gaat echt geen koeler meeleveren die niet volstaat ;) . Het zal niet de stilste zijn, maar met jou budget is dat denk ik niet de prioriteit.
* GENETX heeft ook weinig last van de stock koeler bij zijn X2 5600+

Verder ga ik wat minder lang mee.. Eerste PC waar ik achter zit is de C=64 geweest en daarna uiteraard een 386 :) . Tsja, mijn rekenmachine laat je oude PC in het stof bijten en ook mijn Sony Xperia X1 telefoon doet niet onder voor de PII 350MHz die ik tot 3 jaar geleden op mijn kamer had. Al begin ik ook te merken dat ik wat ouder wordt. Twitter en Hyves zeggen me al niet meer zo veel en mensen staan tegenwoordig raar te kijken als je een commandoprompt opent. iets waar ik tot 10 jaar geleden nog dagelijks mee moest computeren als ukkie van 10. Mooi die techniek en ik hoop er zelf ooit nog eens aan mee te werken _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door GENETX op 19-05-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stil maakt niet uit inderdaad, ik heb een goede omgevingafsluitende koptelefoon.
Super heren! Ik ga voor de keuze van Genetx nu ik weet dat de koeling voldoet, maar ik hou jouw keuze (Ed_L) in het achterhoofd. En als er achter een tijdje wat meer budget is, komt die 710/720 vanzelf wel als upgrade.

@genetx ik ben inderdaad al een tijdje aan het zoeken en aan het lezen enzo, maar als je eenmaal uit de hardware bent is het lastig een goede keuze te maken of opnieuw alles te leren. Northbridge, southbridge, het zegt me niets meer. Dus ik ben jullie echt heel erg dankbaar dat jullie de kennis willen delen en vooral het geduld opbrachten om me met tig posts naar een beter systeem te brengen voor dezelfde prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe @ genetx, je weet toch dat de appolo missie, minder computerkracht had dan die eerste msx van mij nog ;) Daarom hoef ik ook niet meer het nieuwste van het nieuwste. Als je met 2mhz naar de maan kunt gaan, dan moet het mij met mijn ogen dicht lukken naar de maan te gaan op een quadcore :D

(c64 kwam trouwens hetzelfde jaar uit als de msx 8020 als ik me niet vergis, rivalen zeg ik je! hehehe, denk dat we niet veel verschillen qua leeftijd ;) )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je zou Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif kunnen gebruiken ;)
Ruimteschepen gebruiken altijd oudere technieken omdat deze bewezen zijn. Een foutje kan niet. Tegenwoordig zit er volgens mij een 386 in. En ja, die worden nog altijd gemaakt! Voor veel toepassingen volstaat zo'n processor gewoon en ze hebben hun stabiliteit bewezen. Bedenk ook dat er geen OS op hoeft, je kan ook gelijk code voor de x86 architectuur schrijven :)

Qua leeftijd niet veel verschillen? Ik heb mijn leeftijd wel in mijn profiel. Ik was een ukkie van 0-5 toen ik achter de C=64 zat iig. Ik kan het me lichtjes herinneren.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 19-05-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Checked profiel* vooruit, 10 jaar verschil nog ;)
Heren ik ga die bak bestellen nu! Als ik hem binnen heb laat ik jullie weten hoe hij bevalt en of de sims 3 het doet. Als die dan in de winkel ligt natuurlijk :P

Edit: ais probleempje, de graka heeft langer dan 12 dagen levertijd... Misschien nog een alternatief daarvoor?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of deze natuurlijk:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 710€ 106,84€ 106,84
1Asrock K10N78€ 36,22€ 36,22
1Chieftec Smart GPS-350FB-101A€ 33,69€ 33,69
1Club3D HD 4770 512MB GDDR5€ 81,60€ 81,60
1OCZ Gold OCZ2G8004GK€ 42,-€ 42,-
ImporterenTotaal€ 300,35

En als dat iets te duur is dan deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 51,87€ 51,87
1Asrock K10N78€ 36,22€ 36,22
1Chieftec Smart GPS-350FB-101A€ 33,69€ 33,69
1Club3D HD 4770 512MB GDDR5€ 81,60€ 81,60
ImporterenTotaal€ 245,38

Budget FTW. :D

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Punt is dat de HD 4770 volgens mij zo veel gewild is dat het nog wel even duurt voor ze leverbaar zijn idd. Alle 4770's hebben dit probleem als ik de pricewatch mag geloven. Je zou een iets mindere HD 4830 kunnen nemen. Een andere optie is de videokaart later te kopen. Het moederbord heeft namelijk wel een igp dus dan kun je iig eerst computeren en na een halve maand alsnog de HD 4770 er in steken. Het wachten is het in mijn ogen wel waard.

Och gut, party crash door The Mask :+ :w (ook een goedemorgen)
Hoe krijgt Asrock het voor elkaar om voor dat bedrag een moederbord te maken. Je systeem ziet er wel netjes uit iig. Al heb ik denk ik toch de voorkeur om iets meer in een moederbord te steken.

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 19-05-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@the_mask Hehe zeg nou zelf, jullie hebben toch ook meer lol een systeem van 300 dan van 400 te maken met redelijke eisen ;)

@genetx, oh god, geduld heb ik niet... Misschien dat ik dan beter de lokale computerboer kan bellen, misschien heeft die de kaart nog op voorraad en de rest bij azerty inderdaad. Ik heb gelezen dat die 4830 namelijk 2 keer zo min is eigenlijk. Dan vind ik die iets duurdere 4770 toch wel de moeite waard. Lastige situatie voor iemand zonder geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:50:
@genetx, oh god, geduld heb ik niet... Misschien dat ik dan beter de lokale computerboer kan bellen, misschien heeft die de kaart nog op voorraad en de rest bij azerty inderdaad. Ik heb gelezen dat die 4830 namelijk 2 keer zo min is eigenlijk. Dan vind ik die iets duurdere 4770 toch wel de moeite waard. Lastige situatie voor iemand zonder geduld.
Andere opties zijn er ook amper. De 4770 is gewoon de kaart en dat merk je idd. Veel vraag -> Tekort aan. Zie ook de Wii destijds. Zoals gezegd, de computer heeft ook een igp (dat is tegenwoordig standaard, zeker op de goedkopere bordjes) waardoor je iig ook zonder videokaart wat kan computeren. maar het wachten is het absoluut waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:50:
@the_mask Hehe zeg nou zelf, jullie hebben toch ook meer lol een systeem van 300 dan van 400 te maken met redelijke eisen ;)
Systeem van 400 euro maken is wat simpeler.
4830 -> 4770 -> 4850 verschil tussen de laatste twee is klein. Maar zelf met overklokken kan een 4830 sneller zijn dan een 4850 dus groot verschil zit er niet in. Wel weer in verbruik trouwens.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

@Ed_L
misschien had ik erbij moeten vertellen dat ik ooit op een 4mhz (ja mhz) ben begonnen? :P )
Dat was 4x zoveel als ik had :)
Oric-1 (1 MHz/16KB)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer dank genetx en the_mask.

Hmmz, ik zie net dat die 4830 wel te leveren zijn inderdaad. Ze zijn zelfs duurder dan die club3d.
Dan moet ik maar wat geduld hebben denk ik, wat me wel opvalt is dat er bij azerty geen woord bij staat inderdaad over het aantal watts.

Edit: beetje verder zoeken zegt 80 watt wat me allerzins meevalt :o

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:02:
Alweer dank genetx en the_mask.

Hmmz, ik zie net dat die 4830 wel te leveren zijn inderdaad. Ze zijn zelfs duurder dan die club3d.
Dan moet ik maar wat geduld hebben denk ik, wat me wel opvalt is dat er bij azerty geen woord bij staat inderdaad over het aantal watts.
Als je alle specs bij een videokaart zetten gaat dat extra geld kosten en worden de onderdelen duurder.
En dat willen we natuurlijk niet. Echte Tweakers Googlen. >:)

Ik zou trouwens sowieso voor de HD 4770 gaan anders gewoon wachten en eerst met de IGP werken. Windows/Linux installeren en andere dingen. En als de videokaart beschikbaar is dan pas bestellen.
Want hij is het waard. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk :D
Ik ga hem zonder die kaart bestellen en komende maand zal die kaart wel weer voorhanden zijn.
Kan ik nu meteen alsnog een nieuwe kast erbij doen whehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat Asrock bord heeft een GF8200 aan boord. Dat maakt overschakelen op de IGP wel lastig. Gezien de problemen die ik regelmatig lees van mensen die van NV naar ATi overstappen en andersom zou ik toch niet voor een NV IGP gaan icm een ATi graka, behalve als je die IGP volledig uit kan en wil schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:12:
En welke PC config wordt het dan? :D
Omdat de cooler master 331 ook niet te leveren is kom ik hier op uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Earthwatts EA 380€ 42,60€ 42,60
1Cooler Master Elite 330 (ATX, 380W, Zwart/Zilver)€ 33,-€ 33,-
1Foxconn A7GM-S€ 56,67€ 56,67
ImporterenTotaal€ 226,14

Bij azerty zou dat dan inclusief verzenden en betalen met ideal (sinds wanneer is dat duurder dan afrekenen aan de postbode? Rembours kost blijkbaar niets terwijl ze dat 1% van de totaalprijs kost aan TNT maar ideal vragen ze een hele euro voor, lamers :P ) op 263,30 uitkomen.

Dan volgende maand die 4770... In de hoop na wat reviews te hebben gelezen over de onboardgraphics dat hij tot die tijd een eventuele demo van sims 3 aan kan O-)

(Azerty staat trouwens niet bij de pricewatch maar kan wel alles leveren binnen 3 dagen, hoewel andere aanbieders toch wel goedkoper lijken... lastig jongens, die 50 euro extra bij azerty zou ik liever aan iets nuttigs besteden, bier ofzo)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
Nu ben ik helemaal in de war!
Ik dacht ik koop dat budget/basis systeempje en nu wordt gezegd dat de videokaart 4830 prut is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het bij Azerty besteld zou ik de voeding veranderen in een Corsair CX400W is maar enkele centjes duurder, maar stukken beter. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die 4830 is zeker niet prut, maar de 4770 is daarna gekomen en dat is gewoon een ijzersterke kaart voor weinig geld.

Het drama van computers: koop vandaag wat morgen al verouderd is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dekilo: richt je niet op mij he... ik zag alleen dat de prijs van die 4830 hoger ligt dan die 4770 en die laatste lijkt beter te zijn... Alleen nergens te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
dekilo schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:25:
Ik dacht ik koop dat budget/basis systeempje en nu wordt gezegd dat de videokaart 4830 prut is!
Niet prut, de 4770 is enkel beter :+
Het grote manco bij deze BBG is dat de 4770 uit gekomen is in de tijd dat de samenstelling al vaststond en het artikel al klaar was. Deze kon dus niet worden mee genomen in de BBG terwijl het absoluut wel de best buy is. Helaas is de Best Buy Guide maar een momentopname en daarvoor is dit topic mede ook geschikt: Elkaar wijzen op betere, nieuwe producten en ontwikkelingen die uitgekomen zijn na de BBG.

/laat
Ojee, alweer een pagina. Stelletje spamsletten hier :>

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 19-05-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dekilo schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:25:
Wie zegt dat?
De 4770 is alleen stukken beter. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door -The_Mask- op 19-05-2009 11:32 . Reden: Tja, nog later dan spuit 11 ^^ :+ ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:26:
Als je het bij Azerty besteld zou ik de voeding veranderen in een Corsair CX400W is maar enkele centjes duurder, maar stukken beter. ;)
Meestal neem ik 'enkele centjes duurder' met een korrel zout, maar 4 cent is inderdaad maar enkele centjes duurder :o Mag ik vragen wat er beter aan is? Ik zie de 20 watt, maar verder nog meer voordelen? Stiller? Levensduur etc? 20 watt extra is wel wat meer verbruik, maar niet zoveel dat ik er wakker van kan liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:31:
[...]

Meestal neem ik 'enkele centjes duurder' met een korrel zout, maar 4 cent is inderdaad maar enkele centjes duurder :o Mag ik vragen wat er beter aan is? Ik zie de 20 watt, maar verder nog meer voordelen? Stiller? Levensduur etc? 20 watt extra is wel wat meer verbruik, maar niet zoveel dat ik er wakker van kan liggen :P
Waarschijnlijk stiller, betere kwaliteit, meer aansluitingen, meer vermogen op de 12 voltlijnen en meer totaal vermogen, garantie. Eigenlijk is die overal beter in behalve het prijsverschil. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Stabiliteit, bouwkwaliteit, die zaken.

Dat een voeding 400W uit kan spugen, wil niet zeggen dat hij dat ook constant doet. Uitgaande van een gelijke efficientie, zullen een 400W en een 1KW voeding bij gelijke belasting hetzelfde verbruik hebben (al is dit een versimpelde weergave van de werkelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:31:
[...]

Hij kan met name ook meer leveren. Volgens mij kan die voeding zelfs 520W leveren als ie echt moet. Verder zegt dat ook wel iets over de kwaliteit.

Verder maak je een denkfout. Het wattage is enkel het vermogen dat een voeding maximaal kan leveren (of iig volgens de fabrikant ;) ). Wanneer je minder vraagt dan zal deze ook minder leveren, de energie moet wel ergens heen. Dus, stel je hele computer vraagt 200W dan zal de voeding ook maar 200W leveren aan het systeem en zo'n 240W (maar denk eerder nog wat minder) uit het stopcontact trekken*

*) Voedingen zijn nooit 100% efficient. Er wordt wel wat energie verspild.

* GENETX is wederom laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben gelijk inderdaad. *kruipt in hoekje en doet diploma bedrijfsinstallaties verscheuren*
Dan ziet het er nu dus als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 330 Zwart€ 28,13€ 28,13
1Corsair CX400W€ 42,29€ 42,29
ImporterenTotaal€ 220,96

En dat kost bij azerty, de enige die het binnen 3 dagen kan leveren blijkbaar, alles bij elkaar: 263,34
Fair deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, want door alles bij 1 shop te bestellen maak je het volgens mij onnodig duur. Kijk nog eens naar je winkelmand en zoek naar de meest efficiente besteloplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:41:
Jullie hebben gelijk inderdaad. *kruipt in hoekje en doet diploma bedrijfsinstallaties verscheuren*

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 220,96

En dat kost bij azerty, de enige die het binnen 3 dagen kan leveren blijkbaar, alles bij elkaar: 263,34
Fair deal?
d:)b

@ Ed_L: Maar dan heb je weer 10 euro verzendkosten oid bij een andere shop. Ik vraag me af of het scheelt en anders zal het nooit veel schelen. Je kan wel tot in den treure gaan vergelijken en doen, maar veel ha je niet winnen denk ik. Niet op dit systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 19-05-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
Door al deze discussie raak ik als pc noob behoorlijk in de war.
Heeft het basis/budget systeem nu wel of niet een goede prijs kwaliteit verhouding?
Budget van mij is 550 € inclusief verzend!
Heb ik dan alle onderdeeltjes om de pc inelkaar te zetten?
Hoe zit het met de koeling van de processor zit die erbij?
Ik wil de pc namelijk gebruiken om:
Filmpjes te downloaden.
Filmpjes te kijken.
Spelletjes te spelen (verslaafd aan ET wolfenstein).
Maar volgens mij kan je dat spel spelen met alleen een onboard videokaart lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:41:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 220,96

Fair deal?
Ja

[ Voor 99% gewijzigd door -The_Mask- op 19-05-2009 11:46 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:44:
Nee, want door alles bij 1 shop te bestellen maak je het volgens mij onnodig duur. Kijk nog eens naar je winkelmand en zoek naar de meest efficiente besteloplossing.
Als ik bijkomende kosten aanklik zit ik volgens de pricewatch ook op 258 euro... die 5 euro vind ik het dan wel weer waard om maar met 1 partij te onderhandelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Uit traagheid beperk je jezelf maar tot smileys? ;)

dekilo, het systeem uit de TS is prima (wel zelf bouwen idd! / koeler is bijgeleverd bij proc), maar nu zou ik die 4830 vervangen voor een 4770, that's all.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 19-05-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, heren ik ben eruit. Het spul zit in de winkelwagen en ik ga nu afrekenen. De tip van jou Ed_L is een goede, maar na het aanvinden van bijkomende kosten is de 5 euro besparing voor mij te weinig ten opzichte van het gemak van 1 leverancier :D We zijn eruit!

@dekilo

Hou er rekening mee dat in mijn systeem geen monitor, harde schijf of dvd-brander zit. Dat komt omdat ik bijvoorbeeld een monitor heb gekocht vorig jaar die meer dan dit systeem van mij kost nu... (was 300 euro die monitor) dus dan kom je al heel snel op een ander bedrag uit!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Edmin schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:47:
[...]

En dan nog wordt ik geowned...

*Ed_L is dominating!*

dekilo, het systeem uit de TS is prima (wel zelf bouwen idd! / koeler is bijgeleverd bij proc), maar nu zou ik die 4830 vervangen voor een 4770, that's all.
Jup. Verder zit de koeler er gewoon bij. En het meesterliijke W:ET is al 6 jaar oud en nog steeds zo geniaal _/-\o_ . "Jahahaa, Wunderbar!" Daarmee kun je een "Good Game!" spelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
Edmin schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:47:
[...]

Thanks thats all i needed to know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oehws nog 1 laatste vraag. Een pc kan ik wel in elkaar zetten, altijd al gedaan, maar is het de 15 euro waard om de koeler en cpu al te laten monteren? Met deze nieuwe cpu's heb ik namelijk totaal geen ervaring. Zijn de risico's groot dat ie kaduuk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, niet echt als je gewoon goed de stappen volgt. Dat moet je voor jezelf bepalen. Uit je post maak ik op dat je het vroeger wel eens hebt gedaan? Het is niet meer dan de CPU zonder hamer in je socket weten te krijgen, hendel omzetten. Rijstkorreltje pasta uitsmeren en dan de koeler er op klikken. Kan niet te veel moeite zijn en zal ook niet veel aan veranderd zijn in die tijd.

Dus als je er na de laatste keer dat je dat deed een goed gevoel aan over hebt gehouden dan zou ik het gewoon zelf uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb dat wel vaker gedaan, vanaf de eerste pentium, maar toen bestond koelpasta nog nieteens. Ik ben echt lastig (Sorry) maar die pasta zit standaard erbij? Bij de sempron kreeg ik wel een kleine tube geloof ik van die zilverpasta. Maar ik weet niet of je dat nu apart nog moet kopen want ik ken mezelf, ik draai door als ik alle onderdelen heb, behalve de pasta... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze maken het ook veels te makkelijk tegenwoordig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
* GENETX wacht op het eerste moederbord waar afstandsbuisjes standaard op zijn gemonteerd :')

Achter de schermen is de hardware afdeling (deze dus incluis ondergetekende) al eeuwen op zoek naar de limiet ;) . Waar denk je dan dat ik mijn postcount weg haal.

Anyway, iemand nog koffie? :P

[ Voor 53% gewijzigd door GENETX op 19-05-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel handig voor sommigen idd. :D

^^
Gemiddeld aantal berichten per dag van jouw is niet zo goed trouwens :>
Ik heb er dan nog wel een koekje bij :Y

[ Voor 73% gewijzigd door -The_Mask- op 19-05-2009 13:03 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo,net betaald :D
Nogmaal mijn dank, echt super dat jullie me hebben geholpen!
Ik zal jullie zeker nog laten weten hoe hij gaat bevallen :D
Ben erg blij dat ik toch maar het risico heb gelopen om voor noob uitgemaakt te worden hier ;) Viel me reuze mee achteraf haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

n00b :+

Het is juist de bedoeling dat we elkaar hier helpen met het samenstellen van goede systemen. Zoals GENETX al zei: het gaat om je inzet, niet om je kennis.

[ Voor 91% gewijzigd door Edmin op 19-05-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Gezien dat de 4770 nogal vertraagd is heb ik ff de tijd om wat veranderingen te doen aan mijn nieuwe systeem: Azerty
Zijn er betere kasten te vinden dan de CM Elite 330?
Ik zoek er een met een goede airflow/koeling, en natuurlijk redelijk stil, maar ik ben gelimiteerd tot wat er bij Azerty beschikbaar is.. en dan ook nog eens alleen in de t/m €50 euro klasse.

Kwa design ziet de Nexus Clodius er mooi uit (alleen jammer dat de echt mooie zwarte versie bij Azerty een stuk duurder is.. raar eigenlijk)
Maar ben maar al te graag bereid om uiterlijk te verwaarlozen voor een goede koeling.
Ik neem een aparte voeding dus die hoeft er niet standaard in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Ik heb recentelijk het volgende systeem samengesteld (met input van de BGG)

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Gold OCZ2G10664GK€ 44,90€ 44,90
1Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 69,-€ 69,-
ImporterenTotaal€ 292,86

Nu merk ik dat de CPU bijzonder warm wordt (47c idle, 59c stressed), is dit te verhelpen door een andere koeler te nemen dan de stock koeler? Meer fans plaatsen in de kast wil ik niet, want het maakt al herrie genoeg vind ik. Daarnaast vind ik het jamer dat de chassis fan bij de Coolermaster Elite 330 niet door het moederbord aangestuurd lijkt te worden maar altijd voluit blaast. Wellicht heeft dat tre maken met het feit dat de fan maar 3 pinnetjes heeft en er op het moederbord een 4-pins aansluiting zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De koeler is ook goed bevestigd (niet te veel pasta, zit goed vast, enz)? Volgens mij zijn die temps nog prima binnen de specs, waarom vind jij ze te hoog?
Een goede (niet te dure koeler kan eventueel soelaas bieden. Wellicht dat je een Mugen (1) ergens goedkoop kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die zijn niet zo hoog dat je je zorgen hoeft te maken. Die temps zijn vergelijkbaar met mijn AMD 5600+ met stock koeler. (nu idle op 45 en 47 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Koeler zit goed vast en ik heb geen extra koelpasta gebruikt aangezien er al genoeg op de koeler zat. Ik lees veel dat mensen de x2 7750 idle rond de 30c hebben draaien en stressed onder de 40c, dus dacht dat ik me wellicht zorgen moest maken. Gelukkig niet dus. Hoe warm mag een hdd zijn eigenlijk (42c hier).

En hoe krijg ik nu de standaard casefan van de Coolermaster Elite 330 zo aangestuurd dat deze niet altijd volop blaast? Of moet ik dan een fan kopen met een 4 polige stekker?

[ Voor 22% gewijzigd door Schweino op 21-05-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
quartex schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:30:
Kwa design ziet de Nexus Clodius er mooi uit (alleen jammer dat de echt mooie zwarte versie bij Azerty een stuk duurder is.. raar eigenlijk)
Meestal zijn de onderdelen in het zwart duurder.
Kijk maar eens naar je samsung brander in het wit die is ook goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zat zelf aan dit te denken, met als OS win xp.
Eén game moet vloeiend draaien...BF2 met AIX en dat is dan eigenlijk ook het enige doel van de pc.
Verder nog af en toe BF Vietnam. :P

Athlon X2 7750 (2x 2700 MHz) € 59,-

Foxconn
A7GM-S+HDMI A780G (AMD 780G + SB700) € 59,-

EVGA
GTS250 (NVIDIA GeForce GTS 250) € 119,-

Geil green series
2 GB DDR2-1066 Kit (2048 MB) € 35,-

Zalman
CNPS9700 LED (754, 775, 939, 940, AM2) € 49,-

Western Digital Green
WD6400AACS (640 GB) € 59,-€ 59,-

DVD-reWriters Serial-ATA
LG
GH-22NS30 (22 / 8 / 16 speed) € 19,-

Subtotaal: € 399,-

Nog geen flauw idee welke voeding het moet worden, dacht eerst maar eens de boel aansluiten op de 650 W voeding die ik nog heb liggen, verbruik meten en dan zie ik wel wat ik nodig heb.

En dan ben ik natuurlijk benieuwd of de cpu/gpu verhouding een beetje in evenwicht is.
Quadcore zie ik nog niet zo de noodzaak van in aangezien ik geen moderne games draai en als OS xp ga gebruiken.

(Alle genoemde prijzen zijn van Alternate, maar dit is natuurlijk geen must)

Iemand nog suggesties, videokaart blijf ik op dit moment liever bij nVidia omdat de meeste games van mij daarvoor geoptimaliseerd zijn, al zijn ze inmiddels zo oud dat dit waarschijnlijk ook geen donder meer uit maakt.
Belangrijkste is dus eigenlijk dat de boel lekker in balans is, Vista of Win7 boeit me niet voor deze pc.

Greetzzz....Kluns

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klunssmurf schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:50:
Ik zat zelf aan dit te denken, met als OS win xp.
Eén game moet vloeiend draaien...BF2 met AIX en dat is dan eigenlijk ook het enige doel van de pc.
Verder nog af en toe BF Vietnam. :P

Athlon X2 7750 (2x 2700 MHz) € 59,-

Foxconn
A7GM-S+HDMI A780G (AMD 780G + SB700) € 59,-

EVGA
GTS250 (NVIDIA GeForce GTS 250) € 119,-

Geil green series
2 GB DDR2-1066 Kit (2048 MB) € 35,-

Zalman
CNPS9700 LED (754, 775, 939, 940, AM2) € 49,-

Western Digital Green
WD6400AACS (640 GB) € 59,-€ 59,-

DVD-reWriters Serial-ATA
LG
GH-22NS30 (22 / 8 / 16 speed) € 19,-

Subtotaal: € 399,-
Videokaart van jouw is een beetje duur, voor 40 euro minder heb je een HD 4770 die ongeveer even goed presteert. CPU koeler is ook veel te duur voor wat je er voor krijgt. 2GB geheugen voor de prijs van 4GB lijkt me ook wat duur. ;)
[b]Nog geen flauw idee welke voeding het moet worden, dacht eerst maar eens de boel aansluiten op de 650 W voeding die ik nog heb liggen, verbruik meten en dan zie ik wel wat ik nodig heb.
Om wat voor voeding gaat het merk en type?
En dan ben ik natuurlijk benieuwd of de cpu/gpu verhouding een beetje in evenwicht is.
Quadcore zie ik nog niet zo de noodzaak van in aangezien ik geen moderne games draai en als OS xp ga gebruiken.[/b]

(Alle genoemde prijzen zijn van Alternate, maar dit is natuurlijk geen must)

Iemand nog suggesties, videokaart blijf ik op dit moment liever bij nVidia omdat de meeste games van mij daarvoor geoptimaliseerd zijn, al zijn ze inmiddels zo oud dat dit waarschijnlijk ook geen donder meer uit maakt.
Belangrijkste is dus eigenlijk dat de boel lekker in balans is, Vista of Win7 boeit me niet voor deze pc.

Greetzzz....Kluns
Het nut van 50% meer betalen voor een nVidia kaart zie ik niet.

Heb even iets anders samen gesteld de leverbaarheid hiervan duurt alleen nog een paar weken. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250€ 76,87€ 76,87
1Club3D HD 4770 512MB GDDR5€ 78,81€ 78,81
1Cooler Master Elite 330 Zwart€ 28,05€ 28,05
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 42,49€ 42,49
1Samsung SH-S223F€ 18,-€ 18,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 54,-€ 54,-
ImporterenTotaal€ 354,89

Als je dat geduld niet hebt moet je het maar zeggen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
The Mask, heb je al benches van de Athlon II X2? Ben eigenlijk wel benieuwd naar deze ten opzichte van de gekozen 7750BE. Kloksnelheid ligt hoger en ook de K10.5 is wat beter. Echter vraag ik me af wat de impact is van het gemis aan L3 cache ten opzichte van de 7750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benches komen over paar weken denk ik. :)

Nog wel een mini testje van XBitLabs kunnen vinden trouwens.

[ Voor 63% gewijzigd door -The_Mask- op 23-05-2009 13:02 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:08:
[...]
Videokaart van jouw is een beetje duur, voor 40 euro minder heb je een HD 4770 die ongeveer even goed presteert. CPU koeler is ook veel te duur voor wat je er voor krijgt. 2GB geheugen voor de prijs van 4GB lijkt me ook wat duur. ;)

[...]
Om wat voor voeding gaat het merk en type?

[...]
Het nut van 50% meer betalen voor een nVidia kaart zie ik niet.

Heb even iets anders samen gesteld de leverbaarheid hiervan duurt alleen nog een paar weken. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 330 Zwart€ 28,05€ 28,05
ImporterenTotaal€ 354,89

Als je dat geduld niet hebt moet je het maar zeggen. :)
Geduld heb ik nog wel... ;)

Samsung komt er bij mij helaas niet meer in, te veel slechte ervaringen mee gehad.
DVD brandertje blijft dus LG en de keuze voor WD 640 GB green was i.v.m z'n variabele toerental.

Ook gaat het me niet zo om die 50 euro meer of minder, het systeem moet gewoon goed in balans zijn .
Als de GTS250 (9800GTX) beter past bij BF2 dan de ATI dan ga ik daarvoor.
Als het niet uitmaakt...dan kan die ATI gewoon.
Tevens heb ik nog een een licentie voor nVidia PureVideo, ik heb geen flauw idee hoe dat zit met AVIVO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verschil in videokaart is maar klein ene game is ATi sneller andere nVidia, maar verschil is niet zo groot. Prijs wel daarom heb ik de HD 4770 erin gezet.

Bij je eigen idee zat er geen kast bij, heb je die niet nodig of ben je die vergeten?
En wat heb je nu voor voeding, is wel handig om te weten. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spotke
  • Laatst online: 07-01 21:25
Ik ben op zoek naar een goedkope PC waar ook een potje op gegamed kan worden. Mijn budget is €500 Zonder verzendingskosten. Ik ga het systeem bestellen bij Azerty omdat zij leveren naar België en de lokale PC shops zijn veel te duur in België (Forcom en itware). Het scherm koop ik in hier in België zodat ik niet boven de €500 euro uitkom en geen extra €15 verzendingskosten moet betalen. De voeding kan ik krijgen van een vriend: LC Power LC6550 - Black V2.0, 550W (ATX12V 2.0).

De PC zal gebruikt worden om Left 4 Dead op te spelen. Ook nieuwere spellen zouden speelbaar moeten zijn (als het moet zet ik de graphics wel lager). Verder zou het handig zijn als de PC stil genoeg is om hem af en toe 's nachts aan te laten om iets te downloaden.De computer zal waarschijnlijk net zoals mijn huidige nog enkele jaren gebruikt moeten kunnen worden. Upgradebaarheid is dus handig.

Dit is wat ik tot nu toe heb (samengesteld bij Azerty):
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 120,80€ 120,80
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 28,63€ 28,63
1Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 4GB (2x 2GB) DDR2€ 45,90€ 45,90
1Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB€ 49,33€ 49,33
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
ImporterenTotaal€ 412,38

Dit komt neer op €443.13 (En daar komen nog verzendingskosten bij)

Zoals je ziet heb ik nog een klein beetje budget over. Waarin kan ik deze het beste investeren? Of is het systeem zo goed, en zouden die extra euro's verspilling zijn? Om het maximale uit mijn geld te krijgen, ga ik waarschijnlijk een klein beetje overclocken. Daarom heb ik de Mugen erin gezet, deze is stil en koelt goed. Misschien koop ik nog betere koelpasta omdat volgens een productreview de meegeleverde koelpasta niet top is. Zal het moederbord problemen geven bij het overclocken? Waarschijnlijk verhoog ik enkel de multiplier en tweak de FSB dus normaal mag dit geen problemen geven. Ook krijgt het moederbord goede reviews (http://www.digital-daily.com/motherboard/foxconn_a7gm_s). Verder heb ik hier nog een Audigy 2 ZS van mijn huidige PC. Zou ik het beste het onboard geluid gebruiken, de Audigy 2 ZS gebruiken of het overgebleven budget gebruiken om een betere geluidskaart te kopen?

PS: Sorry dat ik zoveel vragen stel, ben alles aan het overwegen om toch zoveel mogelijk prijs kwaliteit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spotke schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:59:
Ik ben op zoek naar een goedkope PC waar ook een potje op gegamed kan worden. Mijn budget is €500 Zonder verzendingskosten. Ik ga het systeem bestellen bij Azerty omdat zij leveren naar België en de lokale PC shops zijn veel te duur in België (Forcom en itware). Het scherm koop ik in hier in België zodat ik niet boven de €500 euro uitkom en geen extra €15 verzendingskosten moet betalen. De voeding kan ik krijgen van een vriend: LC Power LC6550 - Black V2.0, 550W (ATX12V 2.0).
Voeding is niet de beste in zijn soort, maar krijgen is natuurlijk nooit verkeerd. ;)
De PC zal gebruikt worden om Left 4 Dead op te spelen. Ook nieuwere spellen zouden speelbaar moeten zijn (als het moet zet ik de graphics wel lager). Verder zou het handig zijn als de PC stil genoeg is om hem af en toe 's nachts aan te laten om iets te downloaden.De computer zal waarschijnlijk net zoals mijn huidige nog enkele jaren gebruikt moeten kunnen worden. Upgradebaarheid is dus handig.

Dit is wat ik tot nu toe heb (samengesteld bij Azerty):
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 412,38

Dit komt neer op €443.13 (En daar komen nog verzendingskosten bij)

Zoals je ziet heb ik nog een klein beetje budget over. Waarin kan ik deze het beste investeren?
Je zou het misschien in een pricewatch: Asus EAH4870/HTDI/1G kunnen investeren. :)
Of is het systeem zo goed, en zouden die extra euro's verspilling zijn? Om het maximale uit mijn geld te krijgen, ga ik waarschijnlijk een klein beetje overclocken. Daarom heb ik de Mugen erin gezet, deze is stil en koelt goed. Misschien koop ik nog betere koelpasta omdat volgens een productreview de meegeleverde koelpasta niet top is. Zal het moederbord problemen geven bij het overclocken? Waarschijnlijk verhoog ik enkel de multiplier en tweak de FSB dus normaal mag dit geen problemen geven.
Nou de CPU heeft geen FSB en multiplier verhogen is het simpelst. ;)
Ook krijgt het moederbord goede reviews (http://www.digital-daily.com/motherboard/foxconn_a7gm_s). Verder heb ik hier nog een Audigy 2 ZS van mijn huidige PC. Zou ik het beste het onboard geluid gebruiken, de Audigy 2 ZS gebruiken of het overgebleven budget gebruiken om een betere geluidskaart te kopen?
Een audiofiel zou dat wel doen ik persoonlijk vind onboard wel goed genoeg. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spotke
  • Laatst online: 07-01 21:25
Dank je voor je snel antwoord, -The_Mask-. Hoewel ik met een HD4870 1GB over mijn budget ga, is het misschien wel de investering waard. Maar wordt mijn CPU dan geen bottleneck? Dit las ik op een productreview van een HD4870 1GB:
[...] denk dat je cpu de bottleneck is, daar het bekend is dat deze beesten van videokaarten pas vanaf de 3.2/3.4 ghz (intel core2 cpu) volledig benut kunnen worden ;)
Dus dan zal mijn processor een bottleneck worden, zelfs als hij overclockt is, en is de HD4870 geld verspilling:/. Ook zal ik waarschijnlijk niet op enorme hoge resoluties spelen ( het scherm dat ik nu op het oog heb heeft 1920x1080 pixels).

Dit heb ik nu in mijn winkelmand:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 164,21€ 164,21
ImporterenTotaal€ 497,78

Dit kost €529.43 bij azerty.

[ Voor 64% gewijzigd door spotke op 23-05-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spotke schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:16:
Dank je voor je snel antwoord, -The_Mask-. Hoewel ik met een HD4870 1GB over mijn budget ga, is het misschien wel de investering waard. Maar wordt mijn CPU dan geen bottleneck? Dit las ik op een productreview van een HD4870 1GB:
[...]
Nee de CPU is zeker bottleneck voor GPU, staat zo juist meer in verhouding tot elkaar. :)
Dus dan zal mijn processor een bottleneck worden, zelfs als hij overclockt is, en is de HD4870 geld verspilling:/. Ook zal ik waarschijnlijk niet op enorme hoge resoluties spelen ( het scherm dat ik nu op het oog heb heeft 1920x1080 pixels).
Met die resolutie ga je het verschil tussen een HD 4770 met 512MB en een HD 4870 met 1GB wel degelijk merken.
Dit heb ik nu in mijn winkelmand:
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 497,78

Dit kost €529.43 bij azerty.
Zo is het imo wel een mooie config. :D

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

spotke schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:16:

Je wil die X3 toch ook gaan OC'en? Dan haal je de 3,2GHz makkelijk, maar belangrijker: GHz-en geven geen duidelijk beeld van prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Wat ik nog aan voedingen heb:
-Eminent EM3901 (450W)
-Enermax eg651p-ve (650W)

Als kast heb ik nog een paar chieftec's staan, midi en bigtower's..

En ik kan idd beter op de Athlon II wachten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Klunssmurf op 23-05-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klunssmurf schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:27:
Wat ik nog aan voedingen heb:
-Eminent EM3901 (450W)
-Enermax eg651p-ve (650W)
Dan de Enermax maar ook al is die overdreven, Eminent voedingen kunnen nooit echt veel zijn. ;)
Als kast heb ik nog een paar chieftec's staan, midi en bigtower's..

En ik kan idd beter op de Athlon II wachten :)
O kast heb je dus al dus dan blijft dit over:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 326,84

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 23-05-2009 17:57 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Lol....ik ga echt niet de pc voor Spotke betalen....zou die wel willen. ;)

Ik ga iig wachten tot de athlon II x2 250 te koop is.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klunssmurf schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:48:
Lol....ik ga echt niet de pc voor Spotke betalen....zou die wel willen. ;)
Verkeerde quote. :p

En over de voeding ik neem mijn woorden terug de Eminent lijkt me beter. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 23-05-2009 18:03 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Mijn eerste post hier op het forum ^^
Ik loop met het idee om voor mezelf een pc in elkaar te zetten maar moet daar dus de juiste onderdelen voor kopen. Mijn budget ligt rond de 600 euro. (muis, toetsenbord, boxen, scherm heb ik al en worden pas later vervangen door betere)

Nu heb ik eens rondgekeken en via norrod.nl (is volgens mij erg duur) een systeem samengesteld dat erg lijkt om een van de bovengeplaatste systemen.

AMD Phenom II X4 810 € 151,19
Cooler Master Elite 334 € 31,24
Corsair XMS2 DDR2 800M 4GB 2x2 € 47,89
Asus M4A78 € 67,82
Seagate 7200.12 500Gb 16MB S2 € 43,64
Sapphire Radeon HD4870 1GB € 179,96
Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev.2 € 27,48
Corsair CX400W 400Watt ATX PSU € 44,82
totaal: 594,04

Ik heb het nu dus via een veel goedkopere site (azerty) samengesteld. En daarbij ook een betere cooler weten te vinden.

Hebben jullie nog op of aanmerkingen over deze samenstelling? De quad core houd ik er erg graag in :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:00:
Hey!

Mijn eerste post hier op het forum ^^
Welkom :w
Hebben jullie nog op of aanmerkingen over deze samenstelling? De quad core houd ik er erg graag in :P
CPU, videokaart en geheugen zijnwaren aan de dure kant. ;)

Paar aanpassingen gedaan. :)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 170,30€ 170,30
1Corsair CX400W€ 44,82€ 44,82
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 67,65€ 67,65
ImporterenTotaal€ 590,10

Nog een paar vragen ga je overklokken? En op wat voor resolutie game je?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!

Snel antwoord ^^

Ehm, ik was niet van plan om te overklokken omdat ik daar absoluut geen ervaring mee heb. Met het scherm dat ik nu heb speel ik op een resolutie van 1440x900. Best laag volgens mij XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja idd, je zal weinig verschil zien hierdoor met een HD 4870 met 512MB geheugen inplaats van 1 met 1GB geheugen. In de toekomst zal hier meer verschil in komen waarschijnlijk.
Verschil met jouw idee is trouwens niet zo groot, alleen jij hebt er een losse CPU koeler bij dat lijkt me niet echt nodig als je niet gaat overklokken. En je hebt een tragere CPU.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel van plan om later nog een betere monitor te kopen voor een hogere resolutie dus dan lijkt het me wel handig om direct dat kleine beetje extra te betalen :P
Dat wist niet! Dan is een losse cooler idd niet nodig. Deze die jij nam was 3ghz toch? tegen 2,6 ofzo?

Werkt dit systeem goed met games? *kun je hiermee bijv de nieuwste games op een redelijke setting draaien?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:03:
Ik ben wel van plan om later nog een betere monitor te kopen voor een hogere resolutie dus dan lijkt het me wel handig om direct dat kleine beetje extra te betalen :P
Dan zou ik idd voor de 1GB versie gaan. :)
Dat wist niet! Dan is een losse cooler idd niet nodig. Deze die jij nam was 3ghz toch? tegen 2,6 ofzo?
Hmmm, je bedoelt wat het verschil in CPU is? De AMD Phenom II 810 heeft een lagere kloksnelheid dan de 920 en 940BE en mist 2MB L3 cache geheugen.
Werkt dit systeem goed met games? *kun je hiermee bijv de nieuwste games op een redelijke setting draaien?*
Met je huidig beeldscherm denk ik dat je alle games wel op het hoogst kunt spelen en in de meesten kan AA en AF zelfs aan. Maar lees anders wat reviews van de videokaart, de rest van je systeem is iig niet de bottleneck voor de videokaart. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja hoor. Sowieso de 1GB versie nemen, volgens mij is het verschil een tientje en dan is het hoe dan ook niet te verantwoorden om een 512MB versie te nemen wat mij betreft ;)

Over de CPU: Niet enkel de kloksnelheid ligt hoger, de Phenom II X4 940 heeft ook 6MB L3 cache wat er voor zorgt dat de CPU sneller meer belangrijke code kan benaderen aangezien dit in de CPU zit en dus niet uit het geheugen hoeft worden opgevraagd. Ook dit zorgt voor een behoorlijk betere prestatie.

Edit: Spuit 11. Maar het is 6MB ipv 2MB The Mask, 2MB L3 was voor de Phenom, de betere Phenom II's hebben 6MB L3.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 24-05-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:12:
Spuit 11. Maar het is 6MB ipv 2MB The Mask, 2MB L3 was voor de Phenom, de betere Phenom II's hebben 6MB L3.
Hij is ook wakker hoor. :w
O nee toch nog niet helemaal, want hij leest mijn post verkeerd. :>

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodiac999
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05-2023
Veelal wordt er in dit topic gekozen voor de 7750 processor van AMD, maar is deze nu echt zoveel sneller dat die het waard is boven een energiezuinigere en koelere 5050e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vraag is vindt jij het waard?
Er zit iig wel veel verschil in prestaties tussen die 2 CPU's. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het ligt ook enorm aan het gebruik. Zuiniger is de 5050e wel, maar dat ga je nauwelijks in de portemonnee merken. Koeler is 'ie evenzeer, maar wat heeft dat in de praktijk voor effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
Wanneer is de 4770 graka eigenlijk leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

^^ anderhalve week geleden stond er al '14 dagen' levertijd.. dus ik verwacht (hoop) eigenlijk dat ze eind deze week weer te krijgen zijn. Ik zit er ook op te wachten =]

Op azerty staat nog steeds 14 dagen.. maar dat lijkt me overdreven nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Er zijn nu nog drie shops die hem op 'groen' hebben staan, itt eind vorige week. Het gaat dus wel erg hard, maar ik verwacht dat ze wel weer op zullen duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
Ik zie dat geen enkele shop hem op groen heeft staan! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blegh, net slecht nieuws gehad, de 7750 is pas achter 2 weken leverbaar! Dus eigenlijk heb ik snel advies nodig over de 9950 BE. Ik kan een demo-model namelijk wel vrij snel krijgen voor een gunstige prijs. Hoe is die tenopzichte van de 7750? Ik vind zelf geen vergelijking helaas en hoop dat jullie gezien de tijdsdruk waarin ik moet beslissen een uitzondering willen maken mbt zoeken. Neemt niet weg dat ik me toch suf-google nu op zoek naar compare-charts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:49:
Blegh, net slecht nieuws gehad, de 7750 is pas achter 2 weken leverbaar! Dus eigenlijk heb ik snel advies nodig over de 9950 BE. Ik kan een demo-model namelijk wel vrij snel krijgen voor een gunstige prijs. Hoe is die tenopzichte van de 7750? Ik vind zelf geen vergelijking helaas en hoop dat jullie gezien de tijdsdruk waarin ik moet beslissen een uitzondering willen maken mbt zoeken. Neemt niet weg dat ik me toch suf-google nu op zoek naar compare-charts.
Vertel dan op zijn minst die "gunstige prijs". De 9950 BE is de snelste quad core uit de Phenom (I) stal. Met slechts 100MHz minder, maar wel 2 cores extra is het zeker geen slechte optie. Maar alles staat of valt met de prijs. De 7750BE is gewoon een goedkoop model en als je wat moet bijleggen denk ik dat je al snel richting de prijs van een Phenom II X3 720 gaat, welke dan een betere optie is. Vergeet niet dat de 9950BE enorm veel energie slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, 100 zou de prijs zijn, Ik zag inderdaad dat het kreng 140 watt wil :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou ook kunnen kijken naar de Athlon II X2 CPU's die komen als het goed is 2 juni. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja probleem is, daar heb ik geen tijd meer voor eigenlijk. Lastig lastig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

Een vriendin van mij heeft me gevraagd of ik eens een computer voor haar kon samen stellen. Volgens haar ken ik veel van computers want ik kan windows installeren 8)7
Maar goed, ik wil wel eens een poging doen. Ik ben toch ook geen complete leek...

Het mag niet te veel kosten (400-600€) maar het moet natuurlijk wel een deftig systeem zijn dat er nog een tijdje tegen kan. Op basis van de bbg (mei 2009) en deze post heb ik DIT samen gesteld. Met verzendingskosten komt dit op 604€...

Wat moet er mogelijk zijn:
1. Internel + mail
2. MS Office
3. Muziek + filmpje
4. SIMS 3 !!!
Die eerste 3 zijn natuurlijk geen probleem. Ik vermoed dat de SIMS niet al te veel eisen van het systeem? Het moederbord zelf heeft ook een geïntegreerde graka, is deze misschien zelfs voldoende voor de SIMS? Want ik zit zoals te verwachten natuurlijk al dadelijk aan het maximum budget.

Ik zou nog graag rond de 500-550€ uitkomen, heeft iemand suggesties? Misschien een ander kleiner scherm? Andere graka (misschien zelfs geen apparte graka?)?

Dan zie ik hier ook nog berichten over de Athlon II X2. Kan ik misschien beter hier even op wachten?

Alle opmerkingen zijn welkom!!!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:40:
Ja probleem is, daar heb ik geen tijd meer voor eigenlijk. Lastig lastig :(
Voor 100 euro? Dan is pricewatch: AMD Phenom II X3 710 ook een prima alternatief.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:41:
Dag allen,

Een vriendin van mij heeft me gevraagd of ik eens een computer voor haar kon samen stellen. Volgens haar ken ik veel van computers want ik kan windows installeren 8)7
Maar goed, ik wil wel eens een poging doen. Ik ben toch ook geen complete leek...

Het mag niet te veel kosten (400-600€) maar het moet natuurlijk wel een deftig systeem zijn dat er nog een tijdje tegen kan. Op basis van de bbg (mei 2009) en deze post heb ik DIT samen gesteld. Met verzendingskosten komt dit op 604€...

Wat moet er mogelijk zijn:
1. Internel + mail
2. MS Office
3. Muziek + filmpje
4. SIMS 3 !!!
Die eerste 3 zijn natuurlijk geen probleem. Ik vermoed dat de SIMS niet al te veel eisen van het systeem? Het moederbord zelf heeft ook een geïntegreerde graka, is deze misschien zelfs voldoende voor de SIMS? Want ik zit zoals te verwachten natuurlijk al dadelijk aan het maximum budget.

Ik zou nog graag rond de 500-550€ uitkomen, heeft iemand suggesties? Misschien een ander kleiner scherm? Andere graka (misschien zelfs geen apparte graka?)?

Dan zie ik hier ook nog berichten over de Athlon II X2. Kan ik misschien beter hier even op wachten?

Alle opmerkingen zijn welkom!!!

Alvast bedankt!
Prima systeem, ik zou enkel je geheugen vervangen voor goedkoper Kingston Valueram. Voor de rest zou ik niet bezuinigen. Dan zou je zelf moeten bouwen, of Azerty enkel de CPU+Koeler op het mobo moeten laten monteren. Wachten op de Athlon II X2 kan de moeite waard zijn, ze beloven veel goeds.

[ Voor 74% gewijzigd door GENETX op 26-05-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, ik vind die dan weer net te duur :'(
Zie ook dat het een am3 socket is, dat foxconn bordje is am2+ en ik vraag me dan ook af of ik die cpu uberhaubt wel optimaal benutten kan ondanks dat ik zag op de site van amd dat ie erin zou moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:55:
Hmmz, ik vind die dan weer net te duur :'(
Zie ook dat het een am3 socket is, dat foxconn bordje is am2+ en ik vraag me dan ook af of ik die cpu uberhaubt wel optimaal benutten kan ondanks dat ik zag op de site van amd dat ie erin zou moeten passen.
Dat te duur? Het is 5 euro meer dan die Phenom 9950BE. Er zijn weinig alternatieven, of je moet lang wachten. Verder merk je weinig verlies. AM3 brengt enkel DDR3, maar het verschil is bijna niet te merken en het past gewoon zoals je al aangeeft.

Maar je kan ook de 7850 nemen: pricewatch: AMD Athlon X2 7850 100MHz meer dan de 7750. Maar 10 euro is wel veel voor zo'n klein beetje extra.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 26-05-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je wel gelijk ja, maar ik moet zeggen, dat ik helemaal niet tevreden ben geweest over de gang van zaken bij azerty en wat ik net aan de telefoon hoorde liet me mijn klomp breken. Ik heb de hele order geannuleerd en ga mijn bestelling ergens anders plaatsen. Nadat ik een review heb geschreven. Daar kan ik niet zo goed mee overweg, sites die bewust foute informatie laten staan. Er staat nog steeds dat de 7750 binnen 2-3 dagen leverbaar is :') Nouja, hoe dan ook, bedankt in elk geval. Ik ga gewoon de oorspronkelijke order elders doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:50:
Prima systeem, ik zou enkel je geheugen vervangen voor goedkoper Kingston Valueram. Voor de rest zou ik niet bezuinigen. Dan zou je zelf moeten bouwen, of Azerty enkel de CPU+Koeler op het mobo moeten laten monteren. Wachten op de Athlon II X2 kan de moeite waard zijn, ze beloven veel goeds.
Kan iemand mij vertellen wat precies het verschil is tussen CL5 en CL6? Want de prijs is op 1€ na hetzelfde...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste