Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansturen van fansnelheden

Pagina: 1
Acties:

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 15:26

PaulX

Beyond your imagination...

Topicstarter
Weet iemand misschien of er een controller of moederbord bestaat met vier of meer fan headers
waar ik 3-pin of 4-pin PWM fans op aan kan sluiten en vervolgens met SpeedFan per header de snelheid/RPM kan regelen en 'monitoren'?

Alle moderne Gigabyte moederborden hebben voor zover mij bekend slechts 2 vier-pin headers met speed control terwijl de ITE IT8718 Super I/O chip op die moederborden er 3 aan kan sturen.
De ITE IT8720F Super I/O chip kan zelfs de snelheid van 5 fans aansturen.

Ik vraag me af: Welk moederbord heeft een ITE IT8720F chip en
maakt ook echt hardwarematig volledig gebruik van alle 'fan controller' functies die deze chip biedt?
Zou heel mooi zijn... :9~

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Mijn Asus M2N-SLI Deluxe kan het. Ik denk dat je op websites van fabrikanten gewoon plaatjes moet gaan kijken.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:48

SA007

Moderator Tweaking
Het is niet heel moeilijk om er zelf regelbare fan aansluitingen bij te maken hoor.
Ik denk dat moederborden met echt 4 regelbare fan connectors moeilijk te vinden is en je beter op andere punten kan richten bij de aanschaf van je moederbord.

In principe kan je op de SM-Bus extra controller(s) aansluiten welke ventilators kunnen regelen. Dat soort dingen zijn er plenty...

@hierboven: Mijn asus p5q heeft 4 fan connectors, maar er izjn er maar 3 regelbaar, dus 4 connectors onboard zegt niet alles.

[ Voor 14% gewijzigd door SA007 op 30-04-2009 17:59 ]

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 15:26

PaulX

Beyond your imagination...

Topicstarter
Zucht, ik vrees dat er gewoonweg (nog) geen moederborden zijn met een ITE8720F chip waar alle fan control functies van beschikbaar zijn.
Ik vind het een keer tijd worden voor een T-Balancer voor native 4-pin PWM fans. :9~

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Misschien dat deze PST fans je nog wat extra mogelijkheden bieden.

8)

Verwijderd

ik denk dat het (veel) goedkoper is om gewoon een fanbay te kopen dan een duur high end mobo.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
CaptJackSparrow schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:53:
Misschien dat deze PST fans je nog wat extra mogelijkheden bieden.

8)
Dat zijn thans luidruchtige fans hoor :/ ik heb er een gehad maar van miserie afgekoppeld...

Voorts heeft de Asus P5W DH Deluxe ook nog 4x fancontroller onboard staan, waarvan je er 4 kan regelen dacht ik... En lekker veel aansluitingen ook :9
Pagina: 1