Toon posts:

[SBS2003] kan remote printer niet toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik probeer een remote printer aan de praat te krijgen op een Windows 2003 SBS SP2 servertje (HP ML110 G5). Die printer hangt via USB aan een werkstation dat via een VPN verbonden is het netwerk waarop de server zit.

De connectie tussen beiden is OK, er zijn ook geen poorten die geblokkeerd worden, alleen is de verbinding uiteraard niet supersnel. Vandaar dan ik de server naar een lokale printer poort (LPT4 of andere) wil laten printen en dan via een "net use LPT4 \\xxx.xxx.xxx.xxx\remoteprinter /PERSISTENT:YES" de verbinding met de printer leg. De desbetreffende poort heb ik via de registry toegevoegd.

In theorie moet dit allemaal mogelijk zijn, echter vind ik in de printer wizard geen enkele lokale printerpoort terug en heb ik ook niet de keuze er eentje aan te maken (wel TCP/IP). Zelfs de bestaande LPT1 poort kan ik niet gebruiken. Ik hem me al rot gezocht in GPO's die mogelijk verkeerd zouden staan, maar niets gevonden. 8)7

Iemand een idee hoe ik deze kan toevoegen?

Bedankt!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
tcp/ip printservices toevoegen op die (XP :? ) machine en dan de serverqueue laten printen naar dat adres en queuenaam.

http://www.le.ac.uk/cc/dsss/docs/print-lpr.shtml

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Is me nog niet duidelijk hoe dit dan in z'n werk gaat.

Ik zet die LPR/LPD print service aan op de XP machine en ga dan op de W3K server naar de printer wizard waar ik een nieuwe lokale poort toevoeg, type LPRm het IP van de XP machine ingeef .... en dat zou het moeten doen? Lukt niet!

Moet ik ergens een queue aanmaken op die XP waarnaar ik die W3K verwijs?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 18:10:
Is me nog niet duidelijk hoe dit dan in z'n werk gaat.

Ik zet die LPR/LPD print service aan op de XP machine en ga dan op de W3K server naar de printer wizard waar ik een nieuwe lokale poort toevoeg, type LPRm het IP van de XP machine ingeef .... en dat zou het moeten doen? Lukt niet!

Moet ik ergens een queue aanmaken op die XP waarnaar ik die W3K verwijs?
die services heb je ook op automatic gezet en gestart :? hij staat na installatie op de client namelijk niet aan...

en de windows firewall heb je natuurlijk ook zo ingesteld dat poort 515 excluded is :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ah, heb het probleem gevonden. Volgens de documentatie moet je de queue naam niet opgeven maar nadat ik opnieuw de printer toevoegde, een nieuwe poort aanmaakte, type LPR, IP en deze keer de volledige printernaam opgaf ging het wel. Bedankt voor de hulp!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het werkt nu wel enzo, maar zou een simpele netwerkprinter niet eenvoudiger zijn?

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1