Laptop met grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 21:20
Hi,

Ik heb nu een acer 3005 WLMi, maar deze beschikt enkel maar over een kleine grafishe chip.
Is het soms mogelijk om er een 8600 Mobile in te steken?
Weet iemand of dat mogelijk is bij laptops?

Thx

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Nee, de grafische kaart die nu in je laptop zit, is onboard, dit wil zeggen vastgesoldeerd op je moederbord, en er is dus geen uitbreidingsslot voorzien voor een grafische kaart.

BTW: Grafische kaarten van laptops upgraden wordt erg zelden gedaan, om 2 redenen:
- Meestal kan er geen andere grafische kaart in
- als dit wel kan, dan moeten er altijd speciale grafische kaarten in, en die apart kopen kost erg veel geld.

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Voor zover ik weet ben ik nog geen enkele mogelijkheid tegengekomen waarmee men in staat is om de grafische chip te veranderen (laptop).

Deze zit immers in je laptopmoederbord geïntegreerd.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22
Als je laptop een MXM-slot heeft, en je zo een grafische kaart kan vinden, kan het wel.
Maar ik zou er niet te hard op hopen.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
evangael schreef op donderdag 30 april 2009 @ 13:42:
Voor zover ik weet ben ik nog geen enkele mogelijkheid tegengekomen waarmee men in staat is om de grafische chip te veranderen (laptop).

Deze zit immers in je laptopmoederbord geïntegreerd.
Het kan wel, zoals jeroenikke al opmerkt. Maar je laptop moet dan al af-fabriek voorzien zijn van een "insteek grafische kaart", ook wel MXM genoemd.
Zie:
http://www.mxm-sig.org/
Wikipedia: Mobile PCI Express Module

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 10:18

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Er zijn toch ook mogelijkheden om een externe kaart te gebruiken dieje dan via usb kan aansluiten, is mss een oplossing ;)

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Iva_Bigone schreef op donderdag 30 april 2009 @ 13:45:
[...]

Het kan wel, zoals jeroenikke al opmerkt. Maar je laptop moet dan al af-fabriek voorzien zijn van een "insteek grafische kaart", ook wel MXM genoemd.
Zie:
http://www.mxm-sig.org/
Wikipedia: Mobile PCI Express Module
Ik leer dagdagelijks bij :)
Pagina: 1