.
[ Voor 100% gewijzigd door racnor2 op 03-01-2013 20:04 ]
[ Voor 100% gewijzigd door racnor2 op 03-01-2013 20:04 ]
Verwijderd
ze worden gebruikt voor word excel etc, en om te surfen op internetVerwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:05:
Allereerst welkom op GoT
Naast het ontbreken van interpunctie krijg ik sterk het vermoeden dat je zelf -naast dit topic-, nog weinig onderzocht hebt. Welke software het meest geschikt voor je is, is afhankelijk van je wensen / eisen. Aangezien deze hier niet gepost zijn en mijn glazenbol momenteel een vrije dag heeft, zou iets meer informatie wel handig zijn.
A wise man's life is based around fuck you
Tja, als je de clients al hebt, maar nog geen server software dan heb je eventjes een uitdaging.merciful schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:16:
[...]
ze worden gebruikt voor word excel etc, en om te surfen op internet
[ Voor 15% gewijzigd door Gomez12 op 30-04-2009 12:29 ]
we hebben al de thin client's en een server met windows server 2003 standart editionGomez12 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:28:
[...]
Tja, als je de clients al hebt, maar nog geen server software dan heb je eventjes een uitdaging.
Je clients kunnen geen word / excel etc draaien, ze kunnen netaan surfen op internet...
Thin clients kunnen niets zonder serversoftware. Dus normaal gesproken zou ik eerst de server software uitkiezen en daarop de thin clients uitzoeken, niet andersom...
Sowieso, altiris / citrix zijn 2 verschillende dingen. Dus zou ik eerst even goed vooronderzoek doen.
Citrix kan je geen thin clients mee configureren, altiris an sich kan je word / excel mee draaien.
Ja? En wat wil je nu dan?merciful schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:37:
[...]
we hebben al de thin client's en een server met windows server 2003 standart edition
dat het mischien ook met windows server 2003 kan om dat daar terminal services bij in zitGomez12 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:52:
[...]
Ja? En wat wil je nu dan?
Want je noemt allerlei verschillende dingen in je startpost...
[ Voor 6% gewijzigd door racnor2 op 30-04-2009 13:25 ]
Ja, het kan met windows server 2003 ( geen idee of standaard daar de licentie mogelijkheden toe biedt, maar technisch kan het ). En het kan ook met citrix etc.merciful schreef op donderdag 30 april 2009 @ 13:25:
[...]
dat het mischien ook met windows server 2003 kan om dat daar terminal services bij in zit
maar daar weet ik ook niet zo veel van
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
ja en op die XenServer installeer je dan Windows 2003 (liefst nog 2008 eigenlijk) waarop je dan 'TerminalServices' aanbiedtmerciful schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:53:
om de kosten laag te hoeden heb ik gekozen voor Citrix XenServer is tegenwoordig gratis de downloaden
als alle onderdelen binnen zijn kan ik beginnen met het installeren als ik dan nog problemen tegen kom zal ik ze hier neer zetten
Je begrijpt hopelijk toch wel dat xenserver niets, maar dan ook echt niets met je thin clients te maken heeft?merciful schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:53:
om de kosten laag te hoeden heb ik gekozen voor Citrix XenServer is tegenwoordig gratis de downloaden
als alle onderdelen binnen zijn kan ik beginnen met het installeren als ik dan nog problemen tegen kom zal ik ze hier neer zetten
ja die gaan we gebruiken voor de serverGomez12 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:18:
[...]
Je begrijpt hopelijk toch wel dat xenserver niets, maar dan ook echt niets met je thin clients te maken heeft?
Ja dat snappen we maar je snapt hoop ik toch wel dat xenserver alleen een host os is om virtuele servers op te draaien? Daar zul je dus nog bijvoorbeeld server 2003 / 2008 op moeten laten draaien met terminal services om wat aan je thin clients te hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 30-04-2009 17:45 ]
Mischien dat hij verward is door het woord 'Citrix' en 'Xen' (wat ook in Citrix XenAPP zit)ik222 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:44:
[...]
Ja dat snappen we maar je snapt hoop ik toch wel dat xenserver alleen een host os is om virtuele servers op te draaien? Daar zul je dus nog bijvoorbeeld server 2003 / 2008 op moeten laten draaien met terminal services om wat aan je thin clients te hebben.
Xenserver anzich is helemaal niks namelijk, het geeft alleen de mogelijkheid virtuele servers te draaien.
windows server 2003 stond al op de serverPowershell schreef op donderdag 30 april 2009 @ 18:07:
[...]
Mischien dat hij verward is door het woord 'Citrix' en 'Xen' (wat ook in Citrix XenAPP zit)
XenAPP is namelijk wel een stukje software om thinclients te ontsluiten. je moet dan natuurlijk nog 2003/2008 geinstalleerd hebben als OS
Ja maar snap je dat dat niet kan met Xenserver? Dat is namelijk enkel virtualisatie software en geen server software om thin clients mee aan te sturen.merciful schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:43:
[...]
windows server 2003 stond al op de server
windows server 2003 laat ik er op staan als os citrix ga ik gebruiken voor de thin clients
[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 01-05-2009 22:32 ]
xenserver op server os windows server 2003ik222 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:31:
[...]
Ja maar snap je dat dat niet kan met Xenserver? Dat is namelijk enkel virtualisatie software en geen server software om thin clients mee aan te sturen.
Tja, ik zou toch eerst eens goed kijken wat nou wat doet.merciful schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:18:
[...]
xenserver op server os windows server 2003
citrix xennapp voor de thin clients
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Als ik het goed heb zit de Altiris Licentie voor een Thinclient inbegrepen bij HP Tc's. dus zolang je er geen andere hardware (waar geen licentie op zit) mee gaat beheren zou Altiris "gratis" (je betaald er indirect voor bij aanschaf HP TC's) moeten zijn. Zie ook http://www.altiris.com/Pr...lution/hpthinclients.aspxGomez12 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:55:
@Dennism : Heb je wel de TS wel gelezen?
Het gaat om 20 thin clients ( geen idee of altiris met zulke lage aantallen te krijgen is, maar als dit al zo is gok ik dat TS niet vrolijk gaat worden van de prijs ) en 1 server ( dus geen aparte db server etc ).
Jouw verhaaltje klopt wel bij meer gebruikers / servers, maar bij 20 clients en 1 server?
Eensch. Ik vraag me ook af wat de meerwaarde van Xenapp tov bv. Windows Terminal Services is in het geval van de TS.Dennism schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 14:25:
[...]
Dit zijn allemaal zaken welke de ts goed moet uitzoeken voordat hij "zomaar" met een project als dit begint.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Zoek dan ook eens op die namen...merciful schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:16:
ik hoef alleen maar de namen te weten van de software het installeren doe ik zelf niet.
ik zat te denken aan citrix metaframe,
als iemand van tweakers een beter idee heeft hoor ik het graag
[ Voor 12% gewijzigd door Gomez12 op 03-05-2009 22:40 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq