RDP over internet naar pc achter NAT werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 07:37
Hallo,

Ik heb een pc in een netwerkje staan waarnaar ik wil RDP'en. De pc heeft een vast ipadres binnen het eigen netwerk. Op de router heb ik poort 3389 geforward naar dit ipadres. Volgens http://www.canyouseeme.org/ staat deze poort ook gewoon open. Helaas werkt het nog niet. Binnen het netwerkje kan ik wel gewoon rdp'en, dus aan de computerinstellingen ligt het niet. Iemand enig idee wat ik fout doe?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:47
Firewall op het netwerk / de computer waar vanaf je probeert te verbinden?

Verwijderd

als het intern wel werkt, maar van buiten niet zijn dit een paar dingen om te controleren:
- is op jouw machine de router ingesteld als default gateway?
- heb je nog meer routers / firewalls in je netwerk?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 08:49 . Reden: typo ]

• Teun_2
Firewall staat ingesteld als doorlaatbaar op enige router in netwerk. ik kan rdp'en over de standaard poort van de locatie waarvan ik ook naar mijn eigen netwerk wil rdp'en. Defaukt gateway is ook in orde.

[ Voor 8% gewijzigd door Teun_2 op 30-04-2009 14:53 ]

Verwijderd

Iemand enig idee wat ik fout doe?
Probeer je vanaf een externe locatie te verbinden of probeer je vanuit je eigen netwerk op je externe IP adres te verbinden? Dat laatste lukt vaak niet.

• Teun_2
Het eerste, al zie ik in principe niet in waarom het laatste niet zou kunnen?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zoutvat schreef op donderdag 30 april 2009 @ 14:48:
Firewall staat ingesteld als doorlaatbaar op enige router in netwerk. ik kan rdp'en over de standaard poort van de locatie waarvan ik ook naar mijn eigen netwerk wil rdp'en. Defaukt gateway is ook in orde.
Hoe bedoel je dat eerste? Alleen je externe IP krijgt toegang van de firewall? Dat gaat niet werken als je dan verbinding maakt vanaf een ander IP adres.
Zoutvat schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:47:
Het eerste, al zie ik in principe niet in waarom het laatste niet zou kunnen?
Omdat je dan bij je eigen router uitkomt. Die is niet altijd in staat om het verkeer door te sturen naar een intern IP adres (NAT loopback wordt het genoemd).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Teun_2
Het eerste als in: ik probeer verbinding te maken van een pc buiten het netwerk, zonder blokkerende firewall.

Situatie is als volgt: pc van buiten probeert te verbinden op dynamisch ipadres via dyndns (dit klopt 100%, getest) op een bepaalde poort. De router zou dat dan moeten forwarden naar de juiste pc in het netwerk dat met nat-werkt. Ik heb voorlopig standaardpoorten gekozen, maar dit zou ik nog willen aanpassen ivm met meerdere pc's waar ik naartoe wil rdp'en.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Staat er niet een Windws Firewall aan op de PC waarnaatoe je wilt RDP'en?
Wat gebeurt er als je extern een telnet start naar de RDP port van je publieke IP?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1