Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

internet explorer 8 probleem met links in Google

Pagina: 1
Acties:

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Als ik in Google een zoekactie start en vervolgens op een link (resultaat) klik vraagt hij nogal vaak waar ik het bestand mee wil opslaan of openen.
Terwijl het gewoon een link is.
Bv als ik www.gitaarschool.nl wil openen en er op klik denkt ie schijnbaar dat het een programma is.
Als ik hetzelfde adres gewoon in de zoekbalk intik is er niets aan de hand.
Wie weet dit

Verwijderd

MatMich schreef op donderdag 30 april 2009 @ 02:54:
Als ik in Google een zoekactie start en vervolgens op een link (resultaat) klik vraagt hij nogal vaak waar ik het bestand mee wil opslaan of openen.
Terwijl het gewoon een link is.
Bv als ik www.gitaarschool.nl wil openen en er op klik denkt ie schijnbaar dat het een programma is.
Als ik hetzelfde adres gewoon in de zoekbalk intik is er niets aan de hand.
Wie weet dit
Had je dit al direct na installatie van IE8 (en daaarvoor niet met IE7 ?)
Heb je dit alleen op de site van google en zoja heb je software van google geinstalleerd zoals de google toolbar ?

Heb je dit ook als je IE8 opstart zonder add-ons/extensies ?
run iexplore.exe -extoff

• MatMich
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 09:26:
[...]

Had je dit al direct na installatie van IE8 (en daaarvoor niet met IE7 ?)
Heb je dit alleen op de site van google en zoja heb je software van google geinstalleerd zoals de google toolbar ?

Heb je dit ook als je IE8 opstart zonder add-ons/extensies ?
run iexplore.exe -extoff
Ja direct met IE8 en nooit met IE7
IE8 ook al een keer opnieuw geinstalleerd.
Alleen in Google dus niet als ik de link copy en in een nieuwe IE8 paste.
Volgens mij heb ik geen Google Toolbar geinstalleerd.
Hoe start ik zo op?
Als ik dat commando (run iexplore.exe -extoff) via "uitvoeren" uitvoer kan hij niets vinden.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:07
MatMich schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 03:11:
[...]
Als ik dat commando (run iexplore.exe -extoff) via "uitvoeren" uitvoer kan hij niets vinden.
er moet alleen "iexplore.exe -extoff" ingetypt worden.

gewaarwordingshorizon

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:30
Hmmm.....kom er achter dat ik het ook heb met www.little-gamers.com . Het maakt hierbij niet uit of ik het handmatig intik of via een link klik.

Het maakt niet uit of ik IE hierbij met of zonder addons draai.

Never mind, doet het nu opeens wel weer? Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik in de tussentijd een pagina heb bekeken in compatibility view?

[ Voor 46% gewijzigd door DeOS op 01-05-2009 10:12 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 14:09

Contagio

Vullend

Ik heb sinds de installatie, gisteren, ook direct problemen met IE8 gekregen.

Links opent hij soms wel, maar meestal niet. Dan lijkt het wel een 'dode' link. Ook als ik rechtermuisknop -> open in new tab doe, wordt er niets geopend, ik krijg niet eens een foutmelding of page not found.

Ook in windows verkenner ondervind ik was problemen.
Als ik door mijn mappen klik, opent hij alles in een nieuw venster, wat natuurlijk super irri is.
Ook werkt de 'back' knop niet meer als ik een map in ga, bij de uitzondering dat alles werkt, kan ik niet meer met backspace naar de vorige map.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Groet

Verwijderd

Contagio schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:58:
Links opent hij soms wel, maar meestal niet. Dan lijkt het wel een 'dode' link. Ook als ik rechtermuisknop -> open in new tab doe, wordt er niets geopend, ik krijg niet eens een foutmelding of page not found.
Mogelijk serveren de websites waar dat optreedt speciale pagina's voor eerdere versies IE (6 en 7) ook aan IE8 en worden die afwijkende pagina's door de meer standaard compliant IE8 versie niet correct herkent.

Probeer pagina's waar dat optreedt ook eens met compatibility view te bekijken.
De pagina's zouden dan weer zoals ion IE7 moeten functioneren.
(de broken page button rechts van het adres veld)

Verder, als je issues ondervindt in de verkenner dan moet je wel vermelden of je XP of Vista hebt en welke security /anti malware software(versie) je gebruikt.

• MatMich
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:41:
[...]

Mogelijk serveren de websites waar dat optreedt speciale pagina's voor eerdere versies IE (6 en 7) ook aan IE8 en worden die afwijkende pagina's door de meer standaard compliant IE8 versie niet correct herkent.

Probeer pagina's waar dat optreedt ook eens met compatibility view te bekijken.
De pagina's zouden dan weer zoals ion IE7 moeten functioneren.
(de broken page button rechts van het adres veld)

Verder, als je issues ondervindt in de verkenner dan moet je wel vermelden of je XP of Vista hebt en welke security /anti malware software(versie) je gebruikt.
Sorry maar wat ik ook doe ik kan gewoonweg niet aar een Wikipedia.nl althans ik kan niet naar een artikel.
Wat ik ook doe, compatibiliteitsweergave of niet, ik krijg altijd een pop up van windows met de vraag wat wilt U met dit programma doen ivm een te downloaden ding, ik kan er gewoonweg niet naar toe.
Ik word er KNETTERGEK van.
Er is hier toch wel iemand die dit kutprobleem ook heeft?

e.

• ericbrouwer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:15
Hier hetzelfde probleem
IE8 geinstalleerd op vista 64 ult UK.
Wil geen links openen, maar het gaat wel goed als ik de URL copy paste.
Ik heb met de beveiliginsginstellingen gespeeld (uitgezet), maar dat hielp niet.
IE8 weer verwijderd, een week later weer geprobeerd, weer ellende...

Compatibiliteit nog niet getest, waar zit dat ongeveer?

Verwijderd

Ook hier kan ik op verschillende (bekende) sites de links niet openen (!)

Was het zo beu dat ik IE8 heb verwijderd met het tooltje van microsoft ( How do I uninstall or remove Internet Explorer 8? ) wat overigens prima werkt.

Verwijderd

ericbrouwer schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:04:
Compatibiliteit nog niet getest, waar zit dat ongeveer?
Default is dat de button rechts naar het adres veld net voor de refresh button.
De button is niet op alle sites zichtbaar.

Probeer ook zeker eens je browserhistory te legen en/of IE8 zonder extensies te draaien.
run iexplore -extoff

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik weet dat Google CGI gebruikt voor de links (de OnClick via javascript). Nu kan het dus zijn dat IE8 de headers van het CGI bestand niet snapt, en dus niet redirect, maar het wil downloaden.

Althans, dat vermoed ik dat het daar aan ligt. Zet javascript eens uit, en klik een link...

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

ericbrouwer schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:04:
Hier hetzelfde probleem
IE8 geinstalleerd op vista 64 ult UK.
Wil geen links openen, maar het gaat wel goed als ik de URL copy paste.
Ik heb met de beveiliginsginstellingen gespeeld (uitgezet), maar dat hielp niet.
Het je als een het volgende geprobeerd ?
IE8 afsluiten.
Op commando prompt of "uitvoeren" het volgende commando intikken:
regsvr32 actxprxy.dll
IE8 starten

• ericbrouwer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:15
@ hAI
En het werkt!!!

wel de command prompt als Administyrator moeten openen, want anders komt er een foutmelding.
(The module “actxprxy.dll” was loaded but the call to DllRegisterServer failed with error code 0x80070005 google is mijn vriend)
Thnx!

Verwijderd

Goed dat het nu werkt.

Voor degenen die hun commando prompt als admin willen openen
Tik "opdracht" in zoekveld
Selecteer uit de zoekresultaten "Opdrachtprompt" en gebruikt de rechter muisknop om deze te openen als administrator

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 21:09
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:50:
[...]

Het je als een het volgende geprobeerd ?
IE8 afsluiten.
Op commando prompt of "uitvoeren" het volgende commando intikken:
regsvr32 actxprxy.dll
IE8 starten
In Windows XP werkt dit helaas niet. Ik heb ook IE8 en ervaar precies hetzelfde probleem.
Met name Wikipedia pagina's worden niet geopend. En net zocht ik op "winlirc" en de eerste de beste link (de homepage van die tool) wordt niet geopend maar krijg ik de vraag of ik het bestand wil opslaan!?

Ik heb IE8 zojuist afgesloten, het regsvr32 actxprxy.dll commando uitgevoerd, ik kreeg de melding dat dit geslaagd was, IE8 opnieuw gestart maar het probleem is niet opgelost.

Iemand enig idee?

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 21:09
Ik heb IE8 maar verwijderd. Nu met IE7 op XP werkt alles weer naar behoren.

Lijkt me toch een serieuze bug in IE8. Ik lees op internet dat behoorlijk wat mensen hier last van hebben. Het betreft ook niet enkel Wikipedia pagina's die het niet doen, maar willekeurige hits van Google. Het zou te maken kunnen hebben met Google Desktop, maar het uitschakelen van die applicatie leverde hier helaas niks op...

Verwijderd

timothee schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:44:
Ik heb IE8 maar verwijderd. Nu met IE7 op XP werkt alles weer naar behoren.

Lijkt me toch een serieuze bug in IE8. Ik lees op internet dat behoorlijk wat mensen hier last van hebben. Het betreft ook niet enkel Wikipedia pagina's die het niet doen, maar willekeurige hits van Google. Het zou te maken kunnen hebben met Google Desktop, maar het uitschakelen van die applicatie leverde hier helaas niks op...
Het is eerder dat een programma bij de installatie de url monitor van IE heeft gehijacked. Dat zou google desktop kunnen zijn maar meer waarschijnlijk een antivirus programma als AVG. AVG bijvoorbeeld heeft tegenwoordig een safe search plugin die de urls op de google pagina controleert.

Naast de al eerder gegeven oplossing om de actxpry.dll op nieuw te registeren zou ik ook zeker de url monitor van IE8 opnieuw registreren.
regsvr32 urlmon.dll (als admin op de commando prompt)

Alternatieve oplossingen zijn om je all anti malware te uninstallen, dan IE8 weer installen en vervolgens de nieuwste versie van je anti malware software weer te herinstallen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 11:42 ]

Pagina: 1