[Airport Express] Gesloten netwerk: geen connectie

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:12

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Ik heb hier een netwerk met een Airport Extreme en 2 Airport Express draaien. De situatie tot vorige week was als volgt:
De AEX draait op N-modus (5GHz) en de SSID is verborgen (closed network).
Een AE (no1) is draadloos aangesloten op dit N-netwerk.

De andere AE (no2) is via een ethernet kabel met de AEX verbonden en functioneert als AP voor een b/g compatible netwerk (i.v.m een iPod Touch/iPhone etc).

Een weekje geleden knipperden beide AE's en gaf de Airport Utility de melding dat er een update was (7.4).
Updates gedraaid en daarna deed AE 1 niets meer. De melding via Airport Utility was dat het ingestelde netwerk niet gevonden kon worden.

Een hoop dingen geprobeerd (AE 1 en AE2 eens omgewisseld om te kijken of AE1 niet gewoon gaar is etc).
AEX complete reset gedaan, firmware update gedaan (7.3 --> 7.4), SSID's aangepast, encryptiemethoden aangepast, profielen van de AE verwijderen, factory reset etc.
Geen sjoege behalve bij 2 aanpassingen:

-AEX van N-only (5GHZ) naar b/g compatible of N, 2.4GHz. AE 1 had opeens weer connectie.
Dit is voor mij niet wenselijk aangezien door de vele G-netwerken in de buurt de verbinding dan heel onstabiel wordt. Ik zit met een Macbook en iMac op het N-netwerk en dat is stabiel, een g netwerk dus niet.

-domweg de SSID openbaar maken. Nu had ik begrepen dat dit uiteindelijk toch niet zo heel veel uitmaakt en zolang je maar gewoon een degelijk lang en complex WPA wachtwoord gebruikt zit je veilig zat.

Die laatste oplossing kan ik op zich wel thuisbrengen, maar die eerste echt niet.

De vraag van mijn kant: ik kan er zelf weinig over vinden (alhoewel het toch wel een probleem is wat snel naar voren zou moeten komen), maar wellicht dat iemand hetzelfde probleem heeft gehad na een update.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:12

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
is er wellicht iemand die een antwoord heeft op bovenstaande?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SSID verbergen is geen veiligheid idd, dus doe dat iig. Het scheelt voornamelijk veel gezeur en is zelfs iets beter voor je veiligheid omdat je aanvallers zo niet laat weten welk netwerk je zoekt zodat zij er een voor je kunnen opzetten en je wachtwoorden kunnen achterhalen.

Waarom die update iets gesloopt heeft kan ik je helaas niet vertellen..

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 04-05-2009 21:34 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.