Laptop shutdown bij games

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 10:17
Hey allemaal,
ik gebruik een IBM thinkpad T60p (standaard uitgave voor Tu/e studenten) met een ATI mobility firegl v5250 graphische kaart op het moederbord. Nou heb ik een probleem waarbij mijn laptop uitvalt als ik een game heb opgestart. Het komt voor na ongeveer 2-5 minuten en is niet heat-related. Het notebook service centrum heeft me niet verder kunnen helpen aangezien ze er een nieuw moederbord in hebben geplaatst en het probleem zich nog steeds voordoet.

Samenvatting:
laptop valt uit
in games
niew moederbord
goede drivers
directx 9.0c is geinstalleerd.

Een koninkrijk voor de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:52
Hoe weet je dat het niet een heat problem is? Lijkt er toch echt op ;) . Geef eens wat temperaturen oid. Doet de laptop dit ook wanneer je 3DMark draait (of een vergelijkbaar iets)? Is het probleem er nog steeds wanneer je je games niet fullscreen hebt?

Oh, en doe iets aan je spelling, dit is echt beschamend :X .

[ Voor 28% gewijzigd door TheJVH op 30-04-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 10:17
Als het een heat problem zou zijn, neem ik aan dat de laptop zelf ook warm zou moeten worden. Dit is niet het geval, de lucht uit de fans is nog niet warm en de laptop zelf voelt ook nog koel aan.

Het komt ook voor als de game in windowed gedraaid wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door plakpot op 30-04-2009 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:52
En juist omdat de laptop niet warm is, kan daar het probleem zitten. Misschien is de warmteafvoer niet goed, sluiten de koelers niet goed aan, enzovoort. Kijk eens met een tooltje als Speedfan naar de temperaturen en post die hier eens ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:41

FeaR

In GoT we trust

Zit je koeler wel goed gemonteerd?

Want een laptop moet zeker wel warme lucht gaan blazen als je flink aan het gamen bent.
Als er geen warme(re) lucht uit je laptop stroomt dan kan de grafische chip (en processor) zijn hitte dus niet goed kwijt waardoor deze overhit en de laptop dus uitschakelt...

Zoals ik het hoor lijkt me het zeker een hitteprobleem...
Installeer eens iets van Realtemp om je processortemperatuur te zien en iets van GPU-z voor je grafische kaart. Mits dat werkt op een mobility-version.

Edit:
Great minds think alike :>

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 30-04-2009 00:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier mist wel heel erg veel aan hoor... Lees Het algemeen beleid nog eens goed door.

Buiten het enorme gebrek aan inzet in je topic (want buiten de probleembeschrijving staat er niet veel in) en de redelijk gare spelling (wat is er mis met afsluiten ipv shutdown?) staat je topic ook nog eens op de foute locatie: HSA is er voor game-discussies, SPV is er voor vragen en problemen bij games, en in de Hardware-fora zijn er fora voor problemen met hardware. Wanneer je laptop bij elke game afsluit, is er weinig fout met de games die jij wilt spelen, maar des te meer met je laptop.

Om uit te zoeken wat de fout precies is heb je vaak toch echt de laptop zelf nodig, anders kun je alleen maar raden. Ik denk dat ook voor laptops dit het beste startpunt is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.