Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista64 / XP64] Moeizame installatie + vastlopen erna

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet 100% zeker of dit het goede board is om mijn probleem op te posten maar ik denk van wel. Zo niet, excuses daarvoor.

Na talloze keren succesvol en onsuccesvol OS'en te hebben geïnstalleerd(Eerst mijn eigen gekochte Home Premium 64-bit en daarna via DVD's van vrienden/internet etc.) Is het mij nog steeds niet gelukt om een werkend systeem te krijgen. Windows werd wel geïnstalleerd(langzaam denk ik) maar telkens liep windows helemaal vast bij o.a. het kopieren van bestandjes naar mn nieuwe computer. De muis was nog wel te bewegen maar verder deed de computer helemaal niets. Wel heb ik drivers zonder al te veel moeite kunnen installeren op een een of andere manier.

Vista werkte niet, dus maar getracht XP weer te installeren na een discformat met EASEUS.Enige tijd na de installate van XP dook precies hetzelfde probleem op en liep de computer vast bij het unzippen van bestanden. Alhoewel ik niet veel aan de bios i.v.m mijn RAM heb gezeten heb ik de ram wel ingesteld op 533mhz i.p.v. de standaard 400mhz. Het loaden van optimized defaults veranderde echter niets aan mijn probleem.

Ik denk dus dat het aan mijn RAM ligt of heel misschien aan mijn HDD/Mobo?

In ieder geval ben ik nu al een week bezig en begin echt hopeloos te raken... Is er misschien hier iemand in staat mij in de goede richting te wijzen? Eventuele verdere vragen zal ik zo goed als mogelijk proberen te beantwoorden.

Alvast bedankt voor de eventuele hulp,

Alkaloid

PC-specs:
AMD Phenom II 940BE
Thermaltake Blue Orb2 CPU cooler
OCZ Platinum 1066mhz DDR2 2.1V
Sapphire ATI Radeon HD4890 1GB
Gigabyte 790X-UD4 mobo
Seagate Barracuda 7200.12 500GB

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Klinkt inderdaad als een hardware-probleem.

Je kunt testen of het aan je RAM ligt met memtest86 of WinDiag (ze doen allebei ongeveer hetzelfde). Dan weet je het in elk geval zeker. Maar laat em dan wel een nachtje pruttelen. 1 pass is niet altijd voldoende, omdat het geheugen soms eerst goed moet opwarmen voordat het fout gaat.

Je harddisk kun je in eerste instantie testen met "chkdsk x: /f/x/v/r" (waarbij x de gewraakte drive is), en daarna met een tool van Seagate (ik weet zo gauw de naam ervan niet). Het mooiste is als je de harddisk dan op een ander (werkend) Windows-systeem kunt aansluiten, bij voorkeur gewoon op SATA (want op USB gaat de chkdsk ernstig traag en werkt de Seagate tool misschien net optimaal). Je kunt ook nog kijken naar de SMART-status, met bijv HD Tune.

Mobo testen is lastig, want daar zitten natuurlijk heel veel subcomponenten op...

[ Voor 45% gewijzigd door _Thanatos_ op 30-04-2009 04:14 . Reden: extra info erbij ]

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply, ik zal vanavond memtest gebruiken om te kijken of t aan mn ram ligt. Zo niet, zal ik HDTune installeren :)
Ik laat t nog wel even weten wat de uitkomst is.