Toon posts:

Laptop maakt bij opstarten raar geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb 5 dagen geleden een nieuwe HP laptop gekocht, alles is perfect alleen sinds vanmorgen maakt hij bij het opstarten een raar geluid. Het gebeurt alleen als de laptop een tijdje niet aan staat. Het duurt zo'n 10 a 15 seconde.

Ik denk zelf dat het de cooler is, omdat hij in het begin wat lawaai maakt en als die langzamer loopt weer normaal doet. Weet iemand wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen? En zal ik de laptop zelf open maken of zal ik terug gaan naar de winkel?

Alvast bedankt.

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Nooit zelf openmaken als je nog garantie hebt!. Gewoon even terug gaan naar de winkel. Zul je net zien dat de laptop het in de winkel goed doet. Maar er desnoods een geluidsopname of een filmpje van.

www.retroforum.nl

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:40:
Hallo,
Ik heb 5 dagen geleden een nieuwe HP laptop gekocht, alles is perfect alleen sinds vanmorgen maakt hij bij het opstarten een raar geluid. Het gebeurt alleen als de laptop een tijdje niet aan staat. Het duurt zo'n 10 a 15 seconde.

Ik denk zelf dat het de cooler is, omdat hij in het begin wat lawaai maakt en als die langzamer loopt weer normaal doet. Weet iemand wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen? En zal ik de laptop zelf open maken of zal ik terug gaan naar de winkel?

Alvast bedankt.
Heeft de laptop een DVD-drive met LightScripe? Misschien dat je dat hoort?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Verwijderd

Topicstarter
MiStErMaNiAc schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:44:
Nooit zelf openmaken als je nog garantie hebt!. Gewoon even terug gaan naar de winkel. Zul je net zien dat de laptop het in de winkel goed doet. Maar er desnoods een geluidsopname of een filmpje van.
Ik heb het geluid opgenomen met m'n mobiel.
Cidolfas schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:48:
[...]
De laptop heeft dat inderdaad, maar dat is het niet omdat het lawaai van de andere kant komt waar de dvd drive niet zit.

Dit is het geluid: http://www.2shared.com/file/5551889/e6570a32/A29-04-09_2204.html (wist op dit moment even geen andere site om te uploaden) Duurt rond de 23 seconde.

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Cidolfas schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:48:
[...]

Ik heb anders een lightscribe brander nog nooit zo een geluid horen maken wat de TS beschijft...

TS: Geluid even geluisterd, klink toch wel als een fan waar de lagers uit liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door MiStErMaNiAc op 30-04-2009 09:29 ]

www.retroforum.nl

Verwijderd

Topicstarter
MiStErMaNiAc schreef op donderdag 30 april 2009 @ 09:27:
[...]

Ik heb anders een lightscribe brander nog nooit zo een geluid horen maken wat de TS beschijft...

TS: Geluid even geluisterd, klink toch wel als een fan waar de lagers uit liggen.
Oké bedankt. Ik ga hem morgen omruilen bij de winkel.
Pagina: 1