[Ubuntu 9.04] Could not find kernel image: linux

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Dag mede-tweakers,
vandaag heb ik besloten om eens de nieuwe Ubuntu versie te proberen, 9.04. Omdat ik even geen lege CD'tjes bij de hand heb wilde ik het graag even Live proberen vanaf een USB stick. Ik heb de 64-bit ISO gedownload van www.ubuntu.com, MD5 checksum was goed. Toen USB stick FAT32 geformatteerd en met UNetbootin een bootable Ubuntu installatie stick van gemaakt.

Toen opnieuw opgestart, en vanaf USB laten opstarten. Toen ging het mis. Ik krijg de melding 'Could not find kernel image: linux'. Nu blijkt het dat ik lang niet de enige ben die deze melding ooit heeft gekregen, en op verschillende fora worden verschillende oplossingen aangedragen. De meeste van deze oplossingen heb ik uitgeprobeerd, maar het mocht niet baten. Onder andere:
  • syslinux.cfg bestaat, en is goed ingesteld
  • Het invullen van '/casper/vmlinuz initrd=/casper/initrd.gz' mocht niet baten
  • Allerhande andere mogelijkheden om de boot naar het juiste image pad te leiden werkten niet
  • De 32bit versie geeft exact hetzelfde probleem
  • Een andere USB bootable maker van http://www.pendrivelinux.com werkte ook niet. (link)
Heeft er iemand een idee hoe ik de live testomgeving en installatie aan de praat kan krijgen?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
Ben toevallig deze week bezig geweest met unetbootin om een aantal distros uit te proberen op m'n eeepc. Het lijkt er op dat unetbootin een beetje buggy is. De ene keer ging het goed, de andere keer weer niet, terwijl ik hetzelfde image gebruikte.

Je kunt proberen om je USB stick nog eens een keer te formateren, eventueel met een full format. Ik heb een van de isos ook een keer opnieuw gedownload, daarna werkte het wel, maar dat kan natuurlijk ook toeval geweest zijn.

Een andere optie is om ubuntu te installeren in een vm, en vervolgens een v2p actie uit te voeren (met je USB stick als 'disk' voor je fysieke machine). Maar als je niet echt thuis bent in vmware en linux gaat dat mischien een beetje te ver.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Hmm, na twee keer proberen (full format en dan weer een keer Unetbootin) is het nog steeds niet gelukt. Op de een af andere manier kan de kernel gewoon niet worden gevonden, terwijl deze er zeker weten op staat.

Iemand anders nog een idee hoe ik dit kan oplossen? Het gaat me op het moment er eigenlijk meer om het principe dat het lukt om Ubuntu te booten van USB :)