[hdtv] glasvezel vs satelliet vs kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.581 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:02

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb nu tv van Digitenne en op m'n 42" plasma ziet dat er meestal bijzonder droevig uit. Ook een buitenantenne mag niet baten, dus ik kijk naar alternatieven. Op zich hoef ik niet van m'n internet-provider af, dat bevalt prima. Maar als 't te combineren valt is dat ook prima.

Mogelijkheden die ik zie:

Canal Digital: 20E per maand (plus eenmalig 100E)
UPC Digitale TV: 30E per maand
KPN glasvezel: 60E per maand (wil minimaal de zilver variant)

Deze prijzen verschillen nogal, waarbij ik de laatste verreweg lachwekkend duur vindt (maar dan kan ik wel m'n internet opzeggen van 30E per maand, dus in principe niet veel verschillend). Nadeel van Canal Digital is dat ik in een appartementje woon waarbij ik niet zeker weet hoe grappig men het vindt als ik een schotel aan m'n balkon schroef.

Maar waar ik ECHT benieuwd naar ben: hoe verhouden deze 3 aanbieders zich qua beeld- (en in mindere mate geluids)kwaliteit? Is schotel echt VEEL beter dan die andere 2? Hoe is glasvezel?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 07:59

mace

Sapere Aude

Ga jij voor 100 euro een HDTV ontvanger kopen voor satelliet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:02

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
mace schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:11:
Ga jij voor 100 euro een HDTV ontvanger kopen voor satelliet?
Nee, is bruikleen. Bij 2-jarig abonnement.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Oh, ok ik dacht al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
spaceboy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:10:
Maar waar ik ECHT benieuwd naar ben: hoe verhouden deze 3 aanbieders zich qua beeld- (en in mindere mate geluids)kwaliteit? Is schotel echt VEEL beter dan die andere 2? Hoe is glasvezel?
Kabel en glasvezel zijn theoretisch beter voor zover zij het bronsignaal van de mediagateway betrekken. Als dit niet het geval is pakken kabel en glasvezel het signaal gewoon van een satelliet. Aangenomen dat men de stream niet hercodeert zal er dus geen verschil zijn tussen kabel/glasvezel/satelliet.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Alleen het aanbod op de schotel is groter, vooral als je astra 3 er ook bijpakt.

Astra 2 is ook erg interessant want daar kan je BBC HD bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

spaceboy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:10:
De bitrate van kabel zal altijd net wat hoger liggen dan van Canaal Digitaal, ik heb dit zelf al gezien, zowel SD als HD.
Glasvezel is meestal interactieve tv (mine tv zoals het een tijdje terug heten) van KPN en die is net iets meer dan Canaal Digitaal en soms gelijk aan kabel.

Echter is er nog niet zoveel te krijgen op HD gebied, ik kan nu zelf via Ziggo kijken naar Discovery, NGC, History en Eurosport HD.
Als je Film 1 erbij zou nemen, dan heb je die ook in HD, maar dan heb je het wel gehad.
1 van de geruchten zou zijn dat Net 5 als eerste in HD erbij zou komen, maar tot nu toe blijft dat als gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
Ziggo en dan een Alles in 1 abbonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 16:21
In een UPC gebied?
I don't think so. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330522

Wat is het momenteel het snelste internet?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 10:46

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 330522 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:59:
Wat is het momenteel het snelste internet?
8)7
Daarvoor is het hier niet de juiste afdeling/forum en een topic daarom kicken is ook niet de bedoeling ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.