PC met 'webserver' niet te bereiken via andere PC's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Hallo Tweakers,

Ik probeer voor mijzelf een webserver te installeren met Apache, MySQL en PHP op een Windows Vista Home Premium PC. Het installeren is, dus dat betekend dat ik PHP pagina's kan opvragen via http://localhost/

Dat is al heel wat maar nu komt het probleem, ik wil graag ook dat andere PC in hetzelfde netwerk (LAN) toegang krijgen tot de webserver. Deze heeft het IP gekregen 192.168.0.150.

Als ik nu http://192.168.0.150/ intyp in de adresbalk van bijvoorbeeld Internet Explorer duurt het een tijdje en daarna krijg ik te zien dat de webpagina niet gevonden kan worden. In het netwerk zelf kan ik wel de gedeelde mappen en alles zien, ook het pingen naar zowel de computernaam als naar het IP 192.168.0.150 werkt.

Wat zou het probleem kunnen zijn en hoe moet dit worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

windows firewall aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In je HTTPD.conf moet je dacht ik wel toestaan dat er verzoeken van buiten de PC mogen komen.
Of moet je een host opgeven waarnaar de webserver naar moet 'luisteren'.
Ik weet zo 1 2 3 de variabele er voor niet uit mijn hoofd, maar zoiets was het wel volgens mij.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 29-04-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praktische vraag: toevallig een proxy-server ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Kijk even of er geen andere programma's op port 80 actief zijn!
Ik heb ook wel eens een tijd lopen zoeken, totdat ik tot de conclusie kwam dat skype alles wat naar http://localhost:80 ging opving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Marble schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:45:
Kijk even of er geen andere programma's op port 80 actief zijn!
Ik heb ook wel eens een tijd lopen zoeken, totdat ik tot de conclusie kwam dat skype alles wat naar http://localhost:80 ging opving.
Dan zou het lokaal op de PC ook niet mogen werken en dat geeft de TS juist aan van wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

RammY

Dát!

Ik gok je Firewall...
Norton oid op je pc staan?
Zet hm maar es uit en het doet wonderen... euh ook je Windows Firewall kan rare dingen doen!

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
Het is inmiddels gelukt om hem via het LAN te bereiken door enkel de poort 80 toe te voegen aan de Firewall uitzonderingen, alleen nu zit ik met een ander probleem. Het was nu toevallig dat de PC het IP 192.168.0.150 had gekregen. Nu er een aantal PC's extra aanstaan is dit IP veranderd naar een paar plaatsen hoger 192.168.0.152.

Ik heb de PC nu statisch ingesteld staan op 192.168.0.170 alleen nu kan ik vanuit de PC niet meer het internet op maar enkel lokaal via het netwerk zelf. Het internet op in deze zin betekend dus dat het Netwerkcentrum aangeeft dat het alleen Lokaal netwerk is. Heeft dit misschien te maken met wat router instellingen? Ik heb een Sitecom WL-153 met de nieuwste Firmware waarin ik nog niks heb veranderd, enkel wat MAC-adressen voor de controle voor het draadloze gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
vul afgezien van dat statische ipadres ook de goede gateway en dns server in. Veelal is dat het adres van je router. Je kunt ook uitzoeken wat die adressen zijn door op een pc die via DHCP zijn adres krijgt in de commandprompt het commando ipconfig /all uit te voeren. Je krijgt dat alle informatie voor alle netwerverbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
GJtje schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:49:
[...]
Dan zou het lokaal op de PC ook niet mogen werken en dat geeft de TS juist aan van wel. :)
Depends, sockets kunnen binden op losse interfaces of op een "alles pakken wat je pakken kan"-manier.

Als programma A aan 192.168.0.150:80 bindt en programma B op 127.0.0.1:80, dan kan dat volgens mij probleemloos naast elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
nielsl schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:13:
vul afgezien van dat statische ipadres ook de goede gateway en dns server in.
Dankje wel voor je antwoord! Dankzij jou antwoord ging ik het controleren of ik het goed ingesteld had staan en dat was dus niet zo, de DNS die ik ingevuld had miste een cijfer ik had ingetypt 10.0.0.3 maar het moest zijn 10.0.0.38.

Thanx voor al jullie hulp!
Pagina: 1