Megaflushes???

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7967

Topicstarter
Nou jullie hebben het voor elkaar hoor jongens.

Wat was er nou afgesproken na vorig jaar augustus? GEEN MEGAFLUSHES MEER GODVERDOMME!

Nu zit ik op het IRC kanaal een beetje jullie te verdedigen zodat jullie niet van de stats afgehaald worden.

Ik kan niet bezig blijven verdomme!

En dan ook nog van die eikels (Burat) die nog gaat schelden dat z'n 2 maanden gespaarde blokjes niet binnenkomen.
HET IS OOK NIET DE BEDOELING DAT JE DAT DOET!!!

Nou, ik ga slapen, ik blijf niet bezig het voor jullie op te nemen. Duim maar dat het goed afloopt.

Een zeer teleurgestelde Ivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
< sequence > hi, could you tell me when you start refusing blocks/stubs from 8012? since we (dutch power cows) will probably have a lot of blocks in our buffers (remember january 17th) and we already backlogged dnet once and don't want to do it again and this time the entire world will flush..
< Moose > i would suggest you start flushing asap
< sequence > we can do that but are you sure that your network can handle it? in january we had a huge backlog for a week, now the entire world will start to flush..
< Moose > why you guys are the only ones that do mega flushes
< Moose > even though we ask you not to
< Moose > just flush we will keep up
< sequence > oke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gewoon je dagelijke 8012 flushen kunnen we inderdaad aan ja.
maar dat wist je zelf ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
< Moose > i would suggest you start flushing asap

Dat lijkt me tamelijk ondubbelzinnig leto...
Monday, February 26, 2001 2:57 PM

Oh one other thing... Those of you who save up for flushes should flush ASAP.
Nog een quote van Moose.. *klik*

Ik denk dat je hem eerst maar 's om een toelichting moet vragen voordat je ons verwijten gaat maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7886

Maar als over een tijdje 5 M standaardflushes worden? Hoe lost die gozer dat dan op?

Wat een gezeik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Afgezien van dat we van Moose gewoon toestemming hadden is het natuurlijk nogal logisch dat zoiets gebeurt als je begint te roepen dat je blocks binnenkort gaat weigeren zonder daarbij te vermelden wanneer je ze gaat weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We zijn ook echt wel aan het tunen aan de master code hoor. Zo is hij bv. sinds een maand multithreaded, wat al een helehoop backlog voorkomt. Maar 50 miljoen bitjes zetten in een 256*32Mb bitmap, per dag, en daarbij ook nog alles loggen, da's best veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
a) je had geen toestemming van Moose. Jullie vraag was: Wat moet ik met 8012 blokjes doen. Moose antwoorde met "flushen zo snel mogelijk". Daarmee werd niet bedoeld dat hij jullie 2 maanden sparen goedkeurde!!!!

b) voordat we 8012 gaan weigeren, wordt dat EERST bekend gemaakt via de .plans

Chaos, jij moet beter weten en als coordinator van DPC zeker vinden dat Megaflushes door ons niet op prijs gesteld worden en dus niet gedaan dienen te worden. Zoals DSmarty gisteren in een thread wel zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Jij weet net zo goed als Moose en iedereen dat je niet specifieke blokjes kunt flushen. Dus als Moose zegt: 'flush maar', zelfs nadat aangekaart is dat dat mogelijk voor opstoppingen bij de keymaster gaat zorgen, heb je toestemming.

(en in "Oh one other thing... Those of you who save up for flushes should flush ASAP." _noemt_ ie die hele 8012 niet eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
had jij voor 2 dagen aan 8012 staan, was er geen vuiltje aan de lucht.

kijk, dat er al mensen 2 maanden aan het sparen waren.

ik dacht echt dat we deze discussie in september voorgoed achter ons gelaten hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Op woensdag 28 februari 2001 01:11 schreef leto het volgende:
a) je had geen toestemming van Moose. Jullie vraag was: Wat moet ik met 8012 blokjes doen. Moose antwoorde met "flushen zo snel mogelijk". Daarmee werd niet bedoeld dat hij jullie 2 maanden sparen goedkeurde!!!!
Dat is geen 2 maanden sparen van DPC. DPC bestaat inmiddels uit een groot aantal kleinere subteams die meestal sparen en om de week/paar weken flushen. Normaal middelt dat prachtig uit waardoor DPC iedere dag ongeveer evenveel doet. Als je dan ineens een .plan update de wereld instuurt dat al die gespaarde blokjes misschien ongeldig worden verklaard gaan al die subteams flushen. Sequence is toen nog gaan vragen of dat wel goed zou gaan en daarop kwam het inmiddels bekende antwoord van Moose.

Als jij nu ineens beweert dat jullie niet zoveel verwacht hadden is dat een ernstige communicatiefout geweest, maar die kun je niet alleen aan ons toerekenen. Dan treft Distributed.net netzoveel blaam.
b) voordat we 8012 gaan weigeren, wordt dat EERST bekend gemaakt via de .plans
Dan had je toch zeker moeten zeggen dat dat nog minimaal een X aantal dagen duurt. Binnenkort kan over 2 dagen zijn met een .plan update over 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Individuele subteams blijven altijd sparen, daar is niks aan te doen. Wat jullie, of DPC als team ook wil(len). En meestal levert dat ook geen problemen op, alleen nu omdat iedereen ineens tegelijk begint te flushen. Nadat Moose daartoe aangezet had.

Dat jij het geen leuke situatie vindt is logisch, is het ook niet. Maar daar kan DPC als team niets aan doen. (fyi, ook AnandTech subteams sparen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nog even over die .plans:
de bedoeling is dat iedereen nu downgrade, zodat we over een week of zo een .plan kunnen doen met "vanaf morgen". lijkt me redelijk.

wat betreft het al dan niet samenkomen van individuele subteamflushes tot 1 grotere: waarom zitten die subteam mensen zo enorm te zeiken dat WIJ onze zaakjes niet op orde hebben? Wij hebben onze zaakjes op orde, alle blokjes staan of in de fullserver-outqueue of the master-outqueue. Geen enkel blokje gaat verloren. Ja randoms, want als je 2 maanden spaart, zijn we 3 random spaces over jouw echte blokjes heen geskipped en verlies je minimaal 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
waarom zitten die subteam mensen zo enorm te zeiken dat WIJ onze zaakjes niet op orde hebben?
Frustratie. Net als jouw post hier. (neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
'randoms' voorbeeldje:

week current random
1 0x40 0x41
2 0x41 0x42
3 0x42 0x43

zien jullie dat als je blokjes (uit de current subspace) spaart, je de kans hebt dat er randoms overheen geflushed worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Onno: Over frustratie en zo:

Nou leuk hoor, dat je je best doet om een belachelijk groot wereldwijd netwerk draaiende te houden, en als de blocks dan niet binnen het uur op de stats server staan we opeens "KL**TE DNET" zijn, en "wat kunnen ze wel" etc. etc.

En dan kom je thuis en zie je opeens op IRC dat mijn collegaatjes het erover hebben om jullie van stats af te halen en zo. Het is half twee en ik weet wel iets leukers dan jullie verdedigen tegen mijn eigen mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Is 5M nou zo veel dan? Op goede normale dagen zitten we soms aan de 3.5M. Maken die 1.5M nou zoveel verschil?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kijk en dat is dan weer wat ik nu op IRC mijn mede-DCTI-ers aan het duidelijk maken ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
decibel :: 27-Feb-2001 23:31 (Tuesday) ::

The master is back-logged right now, and has been for quite some time.
(http://n0cgi.distributed.net/rc5-proxyinfo.html) This is due to a
'MegaFlush' that the Dutch Power Cows are doing, despite our requests that
they discontinue this practice.

The effect of this backlog is that daily stats will be off for the next
several days. Everyone's stats will appear low for today, and will slowly
return to normal over the next few days.

Outbound work will still be available. Once the backlog has been processed
by the master, RC5 stats will return to normal. OGR stats should be
un-affected. Expect the occurance of dupes to increase while this backlog
exists as well.
Dit is, zoals ik hierboven al schreef, minstens net zoveel jullie eigen schuld. Om ons dan op zo'n manier even zwart te maken tegenover de andere deelnemers vind ik bijzonder laf :(:(.

Ik stel voor dat we hier morgen op IRC nog maar eens over praten, ik ga nu maar eens slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik snap best dat erg geen megaflushes gedaan moeten (en eigenlijk ook niet hoeven) worden, maar de situatie omtrend de 8012 clients is toch wel uitzonderlijk te noemen, of niet?

In principe maakt het namelijk niet uit of er 100 teams ieder 10 dagen sparen en van deze teams er dus 10 per dag flushen of dat alle teams continue flushen. Het gevaar hiervan is alleen dat er een mogelijkheid bestaat dat, om welke reden dan ook, mensen vinden dat er een niet geplande flush plaats moet vinden en dat er dus op een dag meer dan gemiddeld geflushed wordt.

Voordeel van sparen is voor de 'subteams' echter wel dat ze ook een keer in de top30 van DPC komen; dit is misschien wel de enige reden dat er zovele meedoen. Tja, en populariteit heeft nou eenmaal een prijs ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
zien jullie dat als je blokjes (uit de current subspace) spaart, je de kans hebt dat er randoms overheen geflushed worden?
Ik denk dat de meeste mensen die sparen zich dit niet realiseren, ik wist zelf eigenlijk ook niet dat dit de manier van uitdelen is. Wel handig om te weten. :)
en als de blocks dan niet binnen het uur op de stats server staan we opeens "KL**TE DNET" zijn, en "wat kunnen ze wel" etc. etc.
Dat soort opmerkingen zijn ook niet terecht. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die gespaard hebben daar graag resultaat van willen zien, en dat ze zich hier dan zo uiten... tja... ik vind het wel enigszins begrijpelijk.
En zo lang men dat hier doet, op ons thuisforum, zie ik er eigenlijk ook niet wat er op tegen is.
Ik stel voor dat we hier morgen op IRC nog maar eens over praten, ik ga nu maar eens slapen.
En daar sluit ik me bij aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Het lijkt me een feit dat DPC inmiddels kei en kei hard aan het gaan is *D en dat het dus best vaker voor kan komen dat 1 of andere reden (De laatste keren niet echt geplanned) 5M ofmeer blokjes geflushed worden.

Dnet dient er dan ook rekening mee te houden dat dit in de toekomst best nog wel eens kan gebeuren. Niet omdat we met opzet aan het megaflushen zijn, eerder omdat er toevallig twee of drie subteams tegelijkertijd gaan flushen.

Deze dingen gebeuren nou eenmaal.

Het lijkt me dus zaak dat er nu op de een of andere manier iets gaat gebeuren.

Of dnet moet zeggen dat ze een team als DPC echt niet meer volledig aankunnen, dan kan DPC de krachten misschien beter verdelen over meerdere projecten oid..

Of het moet mogelijk worden dat we (bv) wel >10M op een dag kunnen gaan flushen zonder problemen voor dnet.

Aangezien niet alleen DPC steeds sterker wordt maar ook andere teams meer gaan flushen lijkt me de laatste optie (IMHO) de beste.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Daar komt nog bij dat ik mensen ken die machines heb staan die wekenlang geen verbinding hebben met de buitenwereld. Die hebben een enorme buff-in omgezet in een enorme buff-out. En daar valt niets aan te veranderen.

Eerlijk gezegd vind ik het wat ondankbaar van DNet. Wij offeren nl. onze CPU-cycles op, en dan krijgen wel commentaar als het te veel wordt. Dank u vriendelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31
jajaja aaaaaargh! Best moeilijk om je mond te houden na zo'n reactie van V---E. |:(

Toch maar doen, anders wordt het zeker vlammen. Alles wat je zegt wordt toch verkeerd uitelegd, iedereen is veel te pissed over de foute clients en alle downgrades die daardoor moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een idee : dat bv. Ivo de proxymessage veranderd in een tekst waarin gezegd wordt dat alles van boven 463 ongeldig gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04 09:29
Ik vind de term MegaFlush in deze situatie niet kloppen. Een MegaFlush is iets gecontroleerts, iets wat georganiseert wordt.
De laatste keer dat we dat als Team hebben gedaan was in September, daarna niet meer.

De vorige keer dat het zo'n zooitje was heb ik al in een vroeg stadium moeten roepen dat het fout ging, maar toen luisterde niemand. Die keer betrof het alleen DPC die bezig was.

Nu gaat het vanuit D.net, en waar ik me dan heel kwaad om kan maken is dat DPC de schuld krijgt. Dit is gewoon onterecht. Ok, DPC levert misschien de grootste bijdrage, maar daarom zijn we ook #1. Niet alle blokjes die nu geflushed worden komen van 8012 af, maar als er maar 1 blokje bijzit, betekent dat alle blokjes geflushed moeten worden en dat is leuk als je er 1 miljoen op je perproxy hebt staan.

Ik vind dat het hier gewoon een samenloop van omstandigheden betreft, en ook is het zwaar onterecht om DPC hiervan te beschuldigen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Leuke mentaliteit hebben ze daar bij distributed.net, nu komt hun echte identiteit dus écht naar voren.

Ik voor mezelf ga maar eens goed nadenken of ik dat stelletje [censuur] nog wel wil helpen of ik niet beter over kan stappen naar een ander project waar DPC in vertegenwoordigd is en waar het team wel uiting geeft van een IQ hoger dan kampertemperatuur en het bezit van algemene fatsoensnormen, waar d.net dus zo'n enorm gebrek aan heeft.

D.net maakt een bug en test niet goed (ja, want anders was die ALLANG gevonden, we hebben het hier over 2 versies!) en WIJ krijgen daar de schuld van???? In welke waanwereld leven die gozers???

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4681

ik zeg alleen maar dit:

diep triest :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 18:52
:?

het kan aan mij liggen hoor...maar onze output van vandaag is echt niet zoveel hoger dan van gisteren (met 4,8 miljoen wu's)....waaruit blijkt dat iedereen op het moment is gaan flushen vanwege het downgraden.....de dagelijkse inbreng van de Dutch Power Cows, waneer de subteams niet sparen voor een top30 notering, ligt rond de 3,3 miljoen.

Het is dan ook geen megaflush en dat lijkt me wel duidelijk.....jammer dat ze dat bij d.net wel denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 13:51
Ik kan trouwens niet anders dan sparen aangezien ik hier verschillende PC's heb die wel aan een netwerk zitten, maar aan een ander netwerk dan ik normaal zit. Dit netwerk is vanaf mijn eigen werkplek dus niet toegankelijk. Ik ben er dan dus een uurtje mee bezig om bij deze PC's te komen en ze te flushen (en ja, ik heb toestemming om het op deze PC's te draaien). Dat doe ik dus eens in de paar maanden. Dat ik dan ineens 100k op de server drop is dan ook niets aan te doen. Dit geld natuurlijk ook voor anderen. In de toekomst komen er waarschijnlijk nog een paar PC's bij, maar dat mag dus nu niet meer aangezien ik dan misschien wel een miljoen wu's per keer verstuur :?

Verder is in dit geval door Moose zelf gezegd dat alles geflushed moest worden zelfs nadat werd verteld dat er mensen veel blokjes nog hadden staan :

< sequence > we can do that but are you sure that your network can handle it? in
january we had a huge backlog for a week, now the entire world will start to flush..
< Moose > even though we ask you not to
< Moose > just flush we will keep up
< sequence > oke..

Lijkt me duidelijk zat. Als Moose hierop dus roept flushen gebeurd dat dus ook. Dan moet ie niet naderhand gaan roepen dat er een MF wordt gedaan, aangezien dat helemaal niet wordt gedaan. Al had ie de wu's gespreid gewild had ie dat daar dus moeten zeggen en dan was dat dus ook geregeld, en had niemand problemen gehad. Maar aangezien er niet verteld werd hoelang de blokjes nog geldig waren, en er wel geroept werd van zo snel mogelijk flushen dan krijg je dit dus.

Verder is dit naar mijn mening vnl een fout bij jullie 'This is the official listing of distributed.net clients. They have been tested to be functioning correctly' staat bij de clients. Ze werken dus niet goed. En verder vraag ik me af wat er over een half jaar gebeurd als deze aantallen standaard worden. Liggen dan de stats er ook iedere dag uit omdat de proxy's het niet bijhouden ?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Nog een dingetje vergeten. Waarom werd er door Moose wel een thread hierover gestart bij AT, maar niet hier ? Er stonden best wat leuke dingen in, en door een snelle uitleg op vragen had je een hoop problemen kunnen voorkomen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Het kan aan mij liggen....maar al zou het een megaflush zijn (wat niet zo is, de laatste keer was toen we anandtech wilden inhalen en die was niet gepland) dan zijn we als DPC echt niet de enigsten die weleens een megaflush houden, denk al alle (?) japanse teams en subteam van Anandtech hebben er ook wel eens een paar gehad.

Imho hebben de DPC echt geen schuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 13:33

crisp

Devver

Pixelated

Een jaar geleden was 3M idd al een megaflush; nu is dat dagelijkse routine voor DPC.
Daarbij zijn wij niet het enige team dat megaflushed(te), want sommige Jappanners kunnen er ook wat van!
Er is tevens ook wel degelijk spreiding van de flushes; I'R Cow heeft bv expres een dag gewacht met het flushen van hun buffer!

Als Dnet ons wil bannen prima; ben benieuwd hoe snel ze 4500 boze mailtjes kunnen verwerken ;)

Volgens mij zijn ze bij Dnet een beetje teleurgesteld dat AT niet meer nummer 1 staat... (zacht uitgedrukt)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Nog bedankt dat we de schuld hiervan krijgen.....het ging net eindelijk weer normaal met de relatie met Anandtech

DPC cause Dnet proxy blockage! (Anyone surprised?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15134

Naar mijn mening heeft Ivo gelijk als hij zegt dat er geen MF's gehouden mogen worden. Vraag ik me af of hij daarmee bedoelt dat de DPC geen Megaflushes mag houden of dat niemand dat mag doen? Ik heb helaas zo'n vreselijk slecht geheugen maar ik dacht dat er een paar kleine japanse teams zijn die ook Megaflushes houden. Vergeet trouwens team Anandtech ook niet met hun PTE's. Als je wilt weten wat dat zijn dan moet je het effe aan Moose want die wil nog wel eens daar verschijnen.

Naar mijn mening echter gaat het hier niet om het wel of niet houden van megaflushes maar of men wel of niet mag sparen. Dat is een hele andere discussie Ivo. Als je gaat zeggen dat DPC'ers niet langer het recht hebben om te sparen dan vraag ik me werkelijk af waarom de blokjes dan zo absurd lang houdbaar zijn (90 dagen toch? ach, jij weet dat beter dan ik) Geef blokjes een geldigheidsduur van 24 of 48 uur en je bent van alle problemen af.

Dit was dus geen Megaflush. Het was wel georganiseerd dankzij Moose. Als mensen sparen, wat nog steeds mag en dat daarna flushen dan is er niets aan de hand. Binnen de DPC kan iedereen vragen wanneer iemand gaat flushen en daar zijn schema's van bijgehouden zodat iedereen in de top30 komt zonder dat er gigantische hoeveelheden worden geflushed. Het gaat hier dus duidelijk om een geval van probleempjes bij D.net en daarna het proberen op te lossen door Moose die het alleen nog maar erger maakt.

Voor de rest lijkt me het beste als je voortaan iets aan je taal gebruik gaat doen in plaats van zo beginnen te schreeuwen. Als Burat dat doet dan zie je duidelijk dat daar ook afkeurend op gereageerd wordt.

Voor de rest hoop ik natuurlijk dat de lucht hiermee weer opgeklaard is en dat we weer vrolijk door kunnnen gaan met het kraken van de code want uiteindelijk is het nog steeds allemaal daar om te doen.

groet,
Fraek

p.s. het zou toch zonde zijn om 4000+ leden met meer dan 10.000 P2-400's (24/7) (gecombineerde kracht van OGR en RC5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op woensdag 28 februari 2001 08:47 schreef FRAeK-AC het volgende:
Naar mijn mening heeft Ivo gelijk als hij zegt dat er geen MF's gehouden mogen worden.

Voor de rest hoop ik natuurlijk dat de lucht hiermee weer opgeklaard is en dat we weer vrolijk door kunnnen gaan met het kraken van de code want uiteindelijk is het nog steeds allemaal daar om te doen.
Precies, als iedereen zometeen z'n frustraties kwijt is kunnen we gewoon weer verder gaan waar we gebleven waren.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
moose wrote: Oh one other thing... Those of you who save up for flushes should flush ASAP. once we reject work, if you have work with v2.8012 even if it was finished before we start rejecting, you will not get credit for it in stats.

just want everyone to be prepared.

paul
Bron: http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?start=41&catid=39&threadid=362084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op woensdag 28 februari 2001 08:47 schreef FRAeK-AC het volgende:[..]
Precies. Ik hoop dat van alle kanten over de groeistuipjes en opgebouwde foutjes van alle kanten heen gekeken kan worden en dat we binnenkort steady-state nog harder gaan.

KeX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AT heeft op 27-2-01 2.1M blokjes gedaan...

Dat is dus een MF. De totale output is dus met meer dan 0.3M toegenomen.

Bannen die gasten! (dus?)

wat een onzin zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Toch snap ik niet dat terwijl d.net een backlog heeft van 11 miljoen terwijl DPC er maar ongeveer 2 miljoen meer doet dan normaal (dus ongeveer 5% meer als normaal) alles wel op ons wordt afgeschoven. Binnen een paar maanden is hetdoor normale groei al normaal dat er een paar miljoen extra wordt geflushed.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1 woord : ondankbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Op maandag 26 februari 2001 17:20 schreef Chaos het volgende:
Iedereen is sowieso gespaarde blocks aan het dumpen sinds ze die .plan update zagen... nergens voor nodig om dan iets te organiseren :).
Op woensdag 28 februari 2001 01:11 schreef leto het volgende:
Chaos, jij moet beter weten en als coordinator van DPC zeker vinden dat Megaflushes door ons niet op prijs gesteld worden en dus niet gedaan dienen te worden. Zoals DSmarty gisteren in een thread wel zei.
Dit gaat er alleen om dat jullie die 'megaflush' (aanhalingstekens, dit is geen megaflush) zelf al georganiseerd hebben door te roepen dat jullie binnenkort blocks gaan weigeren.

Bovendien:

a) We hadden toestemming van Moose om te flushen, toen Sequence zei dat het veel zou zijn heeft Moose geen enkele interesse getoond in het aantal, gewoon flushen en dan komt het wel goed. Dat hij het aantal zwaar onderschatte kon ik toen ook nog niet weten natuurlijk.

b) Als ik mijn best ga doen om zoveel mogelijk mensen te weerhouden van hun flush moet ik toch op z'n minst wat meer weten van wat jullie van plan zijn. Als jullie dan ineens blocks gaan weigeren dan heb ik het gedaan. En daar had ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 10:23
Ik denk maar zo: die mensen van Dnet die zijn ook teleurgesteld (zacht uitgedrukt) dat ze een evrekeerde client hebben. Dat vinden ze ook niet leuk. Nu moet en ze dus ergens hun frustratie kwijt, en tja.... waar doe je dat dan? Bij het #1 team dus! Die doen de meeste blokjes en die zorgen dus (relatief gezien) voor de meeste blokjes extra ws!

IMO is dit morgen of overmorgen weer afgelopen en is er niks meer aan het handje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 21:48
maar nu ben ik wel eens benieuwd wat er gaat gebeuren als DPC over een tijdje op 4.5 miljoen dagelijks zit.

of ze dan ook gaan roepen:
"en DPC megaflushed elke dag, en dat mag niet, bla, bla, bla."

wij helpen jullie, en als jullie dan gaan zeggen dat het allemaal niet goed is, denk ik dat de DPC jullie voor niks al die tijd en miljoenen blockjes geholpen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik eis rectificatie in de .plan van Decibel. We worden hier onterecht bejegend van slechte dingen.

Zelfs als we allemaal netjes elke dag zouden flushen (wat niet eens praktisch haalbaar is), dan is onze output nog het zelfde. En die output is groeiende.

Persoonlijk boeit me het gezever van Dnet niet. Al zouden wel in 1 dag 20M flushen, dan nog moeten ze niet zeiken. Ze kunnen blokjes krijgen. Graag of niet!

óf ze stoppen met huilen en ze kopen fatsoenlijke hardware, óf ze bannen DPC maar en dan zie nze maar hoe lang het duurt voordat ze het project rond hebben.

Betere hardware om onze blokjes aan te kunnen is goedkoper dan supercomputers om voor het verlies van DPC te compenseren als ze ons zouden bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Op woensdag 28 februari 2001 10:13 schreef HlpDsK het volgende:
Ik eis rectificatie in de .plan van Decibel. We worden hier onterecht bejegend van slechte dingen.
Daar is ook zeker het laatste woord nog niet over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy
  • Laatst online: 09-06 21:50

Andy

rm -r

Hallo Ivo,

Ik begrijp best dat er wat heen en weer gescholden wordt en ik wil je ook danken voor het optreden als buffer tussen de hoge heren en DPC maar ik hoop ook dat je begrijpt dat deze situatie niet door DPC is gecreeerd en zelfs niet door de DPC-leden.

Dit is nou tiepies een gevalletje ""samenloop van omstandigheden"

Iedereen die oude clients heeft/had lopen en al dan niet een proxy met een bepaalde outbuffer heeft deze gisteren leeggegooid. Ik denk niet dat dit de hele week doorgaat.
Bovendien zal iedereen die een pc downgraded, eerst flushen zodat er ook nog een piekje op zal treden in zijn/haar output.

Wat ik dan gelijk maar even ter discussie wil stellen is dat Moose wel bij iedere scheet een post hierover doet bij AT maar bij ons werd niets gemeld. :? ik voel me achtergesteld (jeugdsentiment.. :+ )

Dat een DPC-er in een IRC kanaal ergens over begint te braken is vervelend (ook voor DPC)maar daar kun je niet heel DPC voor aansprakelijk stellen. Bovendien had hij ook de nick "Virge" kunnen gebruiken (ik noem maar een dwarsstraat)

Als laatste wil ik ook nog even melden dat de hele opzet van het stats-systeem bij distributed.net het sparen in de hand werkt en dat het ook waarschijnlijk de grootste reden tot succes is van de lopende projecten. We zoudenonze energie beter gebruiken om de problemen uit de wereld te helpen ipv met modder te gooien.

voor altijd de uwe
Andy

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sterker nog .. een blokje heet sinds de client met de fout een stats unit ipv een work unit. Dat benadrukt nog even het belang van de stats, waar mensen het uiteindelijk voor doen. Niet het kraken van die code, maar de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ13579
  • Niet online

BBQ13579

Een Randstad Koe

Sjonge jonge..
* BBQ13579 is benieuwd wat er gebeurd als HEEL NEDERLAND zich plots geroepen voelt om zich aan te sluiten bij DPC.
Dan gaat de dagelijkse output misschien wel over de 5 MLN (MF:?) heen :o en wat dan? Worden we dan gebanned omdat we "te veel" doen?

* BBQ13579 snapt dat het moeilijk is om zo'n groot project draaiende te houden (niets dan respect voor Ivo en consorten), maar om door zo'n MISVERSTAND nou zo'n probleem te maken vindt ik wel een beetje |:(

Het lijkt nu net alsof ze bij dnet hun 'foutje' willen verdoezelen door DPC te beschuldigen en er dus voor te zorgen dat wij een slechte naam krijgen...

Als dit zo door gaat moet ik maar wat anders gaan doen met mijn kostbare idle-time, zodat het wel gewaardeerd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15443

leto, belachelijk, belachelijk gewoon...

Ik heb het al gezien, als columnist van WDO en als member van DPC weet ik genoeg, er gaat van mijn pc's nooit meer een rc5 of ogr blockje afkomen... Ik ga wel GammaFluxen ofzo...

Zorg verdomme dat je je hardware voor elkaar hebt voordat je gaat roepen dat het beste team van de wereld fout is....

En dan nogwat, kijk eens in de stats vandaag, Japan HAM Radiostations, KIKIMARU, SEGA Users Group, DIE megaflushen, want HUN controleren het, bij ons is het een ongecontroleerde subteamactie, en alleen maar omdat wij ongeveer 100x zoveel leden hebben zijn WIJ fout? Omdat WIJ toevallig een paar subteams hebben die sparen?

Dit is echt zo belachelijk... net als het feit dat alleen de fora van AnandTech op de hoogte worden gebracht van dnet nieuws....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Oke, even over het berichtje van gisteren.

Ik meende het WEL, maar achteraf gezien is het misschien wat kort door de bocht en een overdreven reactie. Dit taalgebruik is niet wat ik mij normaal gesproken aanwend, maar de teleurstelling en frustratie zorgde ervoor dat ik dit in exceptionele bewoordingen uitte. Mijn excuses als iemand dat zich persoonlijk aantrekt.

Maar ik moet er wel bijzeggen, dat je commentaar erop kant noch wal raakt. Je kan vinden wat je vind, maar dit was GEEN megaflush. Het was, zoals onno zegt, er eentje die dagelijks voor komt. Alleen voor de meeste subteams is het wekelijks zo'n hoeveelheid, voor ons eens in de 2 maanden. Als het bij hen een keer fout gaat, dan doen ze het de week erna nog een keer, en nja, dan gaat het wel goed.. Bij ons duurt dat dan 2-3 maanden..

Als je het niet *wil* snappen, moet je het even zeggen.

Wij gaan overigens nu OGR doen, want daar is de kans aanwezig dat de stats nog wel goed gaan enzo.. Maar dat terzijde.
En dan ook nog van die eikels (Burat) die nog gaat schelden dat z'n 2 maanden gespaarde blokjes niet binnenkomen.
HET IS OOK NIET DE BEDOELING DAT JE DAT DOET!!!
Het enige wat ik kan doen is refereren aan wat Onno (en anderen) gelijk terecht opmerkten. Mensen van DNet hebben ZELF gezegd dat het zo snel mogelijk geflushd moet worden! In verschillende bewoordingen, op verschillende plekken (IRC, AT forum, .plans) hebben ze dit gezegd.

En zoveel is er gisteren ook niet doorgekomen!! Ik herinner mij de dagen dat we 6 miljoen of meer hadden. Gisteren was er maar 4,x miljoen, dus ik had niet het idee dat alles ondergesneeuwd was. Als er duidelijk nog vele miljoenen in de buffers zouden staan bij jullie (zoals een tijdje geleden), had ik uiteraard anders gereageerd.

We wilden het op een rustige zondag doen ofzo, waar altijd bijna een miljoen onder het gemiddelde wordt geflushd, zodat DNet er totaal geen problemen mee zou hebben.

Er werd DUIDELIJK gezegd dat we zo snel mogelijk alles moesten flushen... Dus nou moet je even dimmen en *denken* voordat begint te vloeken, want jouw mentaliteit en die van dnet in het algemeen staat mij in ieder geval totaal niet aan.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:18

NightBird

DPC-Crew Coding
Op woensdag 28 februari 2001 10:52 schreef Burat het volgende:
[..]
We wilden het op een rustige zondag doen ofzo, waar altijd bijna een miljoen onder het gemiddelde wordt geflushd, zodat DNet er totaal geen problemen mee zou hebben.
Het gaat erom dat distributed.net niet wil dat je spaart. En als je dat wel doet, tegen de regels dus, dan zijn de gevolgen voor jou. Kan je wel gaan schelden en schreeuwen dat d.net nix kan, maar dat slaat nergens op.
Misschien moet je de vermiste blocks wel zien als boete? Zoals er in het dagelijks leven ook boete's staan op dingen die niet mogen.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AHum, Dnet heeft alleen gezegd dat Megaflushes niet mochten. Iedereen mag nog steeds sparen hoor. Als ze dat willen verbieden, moeten ze de houdbaarheids datum verlagen naar een paar dagen. Dan ben je van het grootste probleem af!

Als ik 50k wil sparen dan moet dat toch kunnen? Ik wil ook wel eens in de top30 komen maar daar heb je 50k voor nodig (10% verlies en ook nog rekening houden met andere hoge flushes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10066

Wel eens over nagedacht hoeveel tijd sommige dpc'ers steken in jullie project?

Ik zet mijn computer voortaan 's nachts wel uit, van het geld dat dat kost kan ik zat andere leuke dingen doen! Stank voor dank noemen ze dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

uhm, sorry maar ik vind het nog al een erg onterechte beschuliging!

jullie weten dat er binnen DPC altijd veel gespaard wordt, dat kwam wel naar buiten na mijn oproep in januari, daarom heb ik eergisteravond ook contact opgenomen met nugget en moose, nugget zei dat de hele wereld nog 1 week had totdat die 8012-blokjes uit omloop zouden worden genomen.. dit heb ik hier ook direct gepost

omdat jullie bij dnet er toen nog niet helemaal uitwaren mbt de definitieve datum ben ik nog effe naar moose gegaan en die zei dus ondank dat ik zei dat we meestal veel in de buffers hebben (ik heb hem nog herinnerd aan 17 januari) dat we maar gewoon moesten gaan flushen en dat jullie netwerk het wel aankon..

nou dank je wel, zoals voorzien kunnen jullie het niet aan.. en nu krijgen wij er de schuld van :( bovendien zijn wij nu niet de enige die veel flushen zoals we dat toen in januari wel waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Laten we nu even ophouden met wederzijdse beschuldingen, ik heb net de toezegging gekregen dat Moose of Decibel vanmiddag de hele situatie HIER gaat uitleggen.

Eerst even wachten op hun antwoord.
Het lijkt mij een groot voorbeeld van miscommunicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bij een houdbaarheid van een paar dagen ben je van de megaflushes af, maar alle niet-online PC's ook. Ik neem af en toe een floppy mee naar huis en na een maandje flush ik alles. Als dit soort bakken opeens elke dag floppy-interventie nodig hebben dan gaat die bak gewoon uit.

Houdbaarheid zal toch echt enkele weken moeten blijven.
* Delerium gaat op vakantie en laat de PC aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ13579
  • Niet online

BBQ13579

Een Randstad Koe

Op woensdag 28 februari 2001 11:47 schreef DSmarty het volgende:
Laten we nu even ophouden met wederzijdse beschuldingen, ik heb net de toezegging gekregen dat Moose of Decibel vanmiddag de hele situatie HIER gaat uitleggen.

MOOI! (dat ze het nu HIER uit komen leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 28 februari 2001 11:47 schreef DSmarty het volgende:

ok dan. ik wacht met smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4681

* Anoniem: 4681 is ook wel benieuwd naar de uitleg !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[vage analogie die ik toch nog even kwijt moet]

Een Ethiopiër zegt toch ook niet van : "Ik wil jullie rijst wel, maar alleen als ik het elke dag in een kopje krijg. Als ik elke week een zak krijg hoeft het van mij niet" ?

[/vage analogie die ik toch nog even kwijt moet]

Begrijp me niet verkeerd : ik snap dat het moeilijk is om een project als dit goed te laten draaien, maar vergeet niet dat jullie van ons een gunst vragen, en dat jullie (DNet) in geen positie zijn om eisen te stellen!

Mijn advies aan DNet is : Upgrade je netwerk en servers. Niet alleen wij groeien. Heel het project groeit. Over een paar maanden is dit dagelijkse kost. Als jullie het totale volume niet aankunnen, moet je het probleem niet op ons (DPC) afschuiven. Dat is zwak. Er is geen sprake geweest van een MegaFlush.

Niet lang geleden was 3M een MegaFlush voor DPC. Nu is dat zelfs aan de lage kant voor de dagelijkse opbrengst. Over een paar maanden is wat nu een MegaFlush _zou_ zijn, ook weer dagelijkse kost. Gaat DNet dan elke dag ons betichten van MegaFlushen?

Rekenkracht groeit nou eenmaal. Iemand vervangt z'n PII 300 door een Duron@900. Gelijk een dikke verdriedubbeling van z'n keyrate. Als deze persoon dan ineens 3 x zo veel flusht is dat toch niet MegaFlushen? En voor hele teams gaat precies hetzelfde verhaal op.

Mijn $ 0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 11:40

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat zitten hier toch een hoop enorme kleuters zeg..

Probeer het even van allebei de kanten te zien. Het is niet luek voor ons maar het is ook niet leuk voor d.net. Ik bedoel die gasten doen het ook maar voor de lol. Dus wees nu een beetje aardig voor elkaar en laat elkaar gewoon heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik wacht geduldig op de beloofde uitleg van Dnet in deze thread. Tot die tijd is elke mogelijk reactie hier wel te lezen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345

Op woensdag 28 februari 2001 12:40 schreef IceStorm het volgende:
... Het is niet luek voor ons maar het is ook niet leuk voor d.net. Ik bedoel die gasten doen het ook maar voor de lol...
Ja daaag, voor de lol, en dan overgenomen worden door een bedrijf ?

Beslissingen van d.net hebben impact op 250.000 deelnemers dus laten ze zich daar es naar gedragen. Dan maar een keer NIET "leuk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 10:23
Op woensdag 28 februari 2001 12:59 schreef Nemesis het volgende:

[..]

Ja daaag, voor de lol, en dan overgenomen worden door een bedrijf ?

Beslissingen van d.net hebben impact op 250.000 deelnemers dus laten ze zich daar es naar gedragen. Dan maar een keer NIET "leuk".
Houd wel ff in je 8rhoofd dat Dnet een vrijwilligersorganisatie is.

Ook al is dit niet leuk, zij hebben het beste met ons voor! Anders boeide het hun gewoon geen ruk en krijg je iets van: "Tja, we kunnen het niet aan, boeiuh!" Wil je dat?

Bedenk wel dat Dnet dit vooral doet voor de kleinere teams die ook hun blokjes kwijtmoeten. Juist door die teams ontstaat de backlog. En als de DPC dan ook nog eens met een hele zooi aan komt zetten (5,2 miljoen) da kan je zo'n reactie verwachten. Dat is juist de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen. IMHO hebben ze dus niks tegen de DPC, maar is het gewoon een hele hoop opgekropte frustratie (o.a. over de verkeerde client, daar balen ze ook flink van)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10066

Maar dat ze gefrusteerd zijn mag geen reden zijn om dpc openbaar af te zeiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03 21:00
Hmmz, waarom reageert Ivo niet meer ? Dit is discuseren met jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 11:40

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 28 februari 2001 13:33 schreef [BoerQ] het volgende:
Maar dat ze gefrusteerd zijn mag geen reden zijn om dpc openbaar af te zeiken!
Klopt.. maar als WIJ gefrustreerd zijn mag dat dan ook geen reden zijn om HUN af te zeiken...

En ik gok dat Ivo gewoon zoiets als werkt Rico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Even geduld, als het goed komt er zoals Dsmarty zegt vanmiddag of vanavond antwoord door Moose of decibel. Eerst ff afwachten wat die zeggen, dan kun je daarna fatsoenlijk verder discussieren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Mmmm, ik voel een onbedwingbare neiging opkomen om ons team QU|CCC nog verder uit te breiden om zo die bagger server van D.net nog harder op zijn bek te laten gaan iedere dag.

Upgrade die 486 es jongens :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 10:58
We hebben ondertussen contact met Ivo/Leto en bespreken wat dingetjes met hem. Denk dat er wel iets constructiefs uit voort kan komen.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
Op woensdag 28 februari 2001 14:08 schreef MJC het volgende:
Mmmm, ik voel een onbedwingbare neiging om ons team QU|CCC nog verder uit te breiden om zo die bagger server van D.net nog harder op zijn bek te laten gaan iedere dag.

Upgrade die 486 es jongens :r
Die Quad Xeon 500 bedoel je ? Relax man. Wacht even af wat er uit de gesprekken komt, dan zien we wel weer verder.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sueno
  • Niet online
Op woensdag 28 februari 2001 13:48 schreef Rico-Burn het volgende:
Hmmz, waarom reageert Ivo niet meer ? Dit is discuseren met jezelf...
waarschijnlijk heeft Ivo wel een leven (of iets wat er op lijkt). Ik geef hem trouwens groot gelijk dat hij niet reageert... lees deze thread maar eens terug, de mensen die gereageerd hebben gedragen zich als een stelletje bloedhonden terwijl ze gewoon weten dat distributed.net gelijk heeft... (degenen die dat nog steeds niet willen inzien zijn zielig).

distributed.net heeft megaflushes verboden; wat ze daarmee bedoelen is dat enorm sparen dus niet mag.
Het gevolg is nu dat er toch weer massaal gespaard werk geflusht gaat worden.
De reden dat iedereen nu gaat flushen is absoluut ondergeschikt, het resultaat is immers hetzelfde; een forse backlog waar niemand op zit te wachten.

Ivo, bedankt dat je de DPC hebt verdedigd. *ik* ben het in ieder geval helemaal met je eens en ik geef je groot gelijk als je nu je handen er van af gaat trekken.

edit = tiepvaudt

Warning: objects in mirror are dumber than they appear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6231

Zeg Sueno, als jij zegt dat wij met z`n allen hier een beetje d.net achterna zitten te blaffen als een stelletje bloedhonden durf dan ook nog maar eens te beweren dat die gasten van d.net ons niet onrechtmatig beschuldigen!! :(

Wij hebben niet met z`n allen geweldig zitten sparen, dit waren alle subteams apart die in 1 keer hun buffers leeg lieten lopen.
Zelfs nog met aanmoedeging van d.net, en als hun emmertje dan overstroomd moeten ze maar een regenton aanschaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345

Op woensdag 28 februari 2001 13:25 schreef B-Force het volgende:

[..]

Houd wel ff in je 8rhoofd dat Dnet een vrijwilligersorganisatie is.
Nee, dat houd ik dus niet.
D.net is zo'n beetje de meest professionele vrijwilligersclub die ik ken. Jammer dat Ivo zo van leer trekt, dat beinvloedt de opinie niet echt in positieve zin. En wat ik bedoelde te zeggen : Samenwerken met du.net (whatever) die hardware beloofd had bevorderd niet het idee van een vrijwilligersorganisatie.
Op woensdag 28 februari 2001 schreef Sueno het volgende:

... lees deze thread maar eens terug, de mensen die gereageerd hebben gedragen zich als een stelletje bloedhonden terwijl ze gewoon weten dat distributed.net gelijk heeft... (degenen die dat nog steeds niet willen inzien zijn zielig).
WAARIN heeft D.net gelijk ? Dat "Megaflushen" wat niet is gebeurd :? ?

Ivo schrikt van de grootte van de flush en waarschuwt ons voor eventuele sancties. Prima. Alleen was er niets gepland en zouden we gestraft worden voor iets waar we part nog deel aan hebben. Mogen mensen dan pissig worden ?

Eentje voor de algemene opinie : Laat ons lekker schizo doorouwehoeren, dan staan straks tenminste wel alle koppen weer dezelfde kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 11:50

Scraper

ErikJ

Ik ben het volledig met Sueno eens. En not crazy 007 wat bedoel je met onrechtmatig? DPC is grote hoeveelheden aan het flushen en daar ligt het aan op het moment, dat is wat ze aangeven.

Bottom-line ga niet sparen, ga meer assimileren om zo hoger te komen. Ik zelf heb nog nooit gespaard en heb ook nooit aangemoedigd tot sparen, het geeft alleen maar ellende, dat zien jullie nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sueno
  • Niet online
Op woensdag 28 februari 2001 14:29 schreef Not Crazy 007 het volgende:
Zeg Sueno, als jij zegt dat wij met z`n allen hier een beetje d.net achterna zitten te blaffen als een stelletje bloedhonden durf dan ook nog maar eens te beweren dat die gasten van d.net ons niet onrechtmatig beschuldigen!! :(
dat durf ik. kijk maar, een daily output die 2 keer zo hoog is als normaal. jij bent een mooi voorbeeld van iemand die er geen ruk van snapt :+

sparen mag niet. dat moet je onthouden. als je nu zelf probeert de verbinding te leggen dat megaflush=sparen, dan ben je al een heel eind verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op woensdag 28 februari 2001 14:36 schreef Sueno het volgende:

[..]

dat durf ik. kijk maar, een daily output die 2 keer zo hoog is als normaal. jij bent een mooi voorbeeld van iemand die er geen ruk van snapt :+
Bedenk dan ook even dat al we doorgaan met het winnen van nieuwe members in het tempo waarin dat nu gebeurd dat we over twee maanden dagelijks >5M gaan flushen?

Hoe gaat dnet het dan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 28 februari 2001 14:36 schreef Sueno het volgende:

[..]

sparen mag niet. dat moet je onthouden. als je nu zelf probeert de verbinding te leggen dat megaflush=sparen, dan ben je al een heel eind verder.
Realiseer je je wel dat als iedereen die spaart zou stoppen met RC5 het project ineens 5 x zo lang gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bottom line = DNet loopt achter de feiten aan, wat de hardware betreft. Sparen mag niet omdat de pieken bij een flush te hoog worden. Maar dat is alleen het geval omdat Dnet 'te traag' is.

Wat nu een MF is, is over een paar maanden dagelijkse kost. Als we dan niet sparen komt er nog elke dag 5M binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op woensdag 28 februari 2001 14:44 schreef HlpDsK het volgende:
Bottom line = DNet loopt achter de feiten aan, wat de hardware betreft. Sparen mag niet omdat de pieken bij een flush te hoog worden. Maar dat is alleen het geval omdat Dnet 'te traag' is.

Wat nu een MF is, is over een paar maanden dagelijkse kost. Als we dan niet sparen komt er nog elke dag 5M binnen.
Bottom line is dat dit al een keer of 10 gezegd is! Je valt in herhaling hlpdsk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sueno
  • Niet online
Op woensdag 28 februari 2001 14:38 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Bedenk dan ook even dat al we doorgaan met het winnen van nieuwe members in het tempo waarin dat nu gebeurd dat we over twee maanden dagelijks >5M gaan flushen?

Hoe gaat dnet het dan aanpakken?
dat is weer een heel ander verhaal, en dat is wel het probleem van d.net. daar zijn ze trouwens ook wel mee bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sueno
  • Niet online
Op woensdag 28 februari 2001 14:42 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Realiseer je je wel dat als iedereen die spaart zou stoppen met RC5 het project ineens 5 x zo lang gaat duren?
realiseer je je wel dat de economie in elkaar flikkert als iedereen stopt met roken?
ook dat gebeurt niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
het maakt niet uit wat we dagelijks doen, er zit een andere technische kant aan het probleem met sparen (heeft te maken met keyspaces en 256*2^28 grote bitmaps. Er zal iig wat moeten veranderen, en als er wat wordt besloten hoop ik dat goed gefundeerd en uitgelegd te kunnen melden. De scheldkannonades morgen wat mij betreft ophouden, ik beschouw deze discusse op dit moment als gesloten. Er zal zodra we er met dnet uit zijn voldoende gelegenheid zijn om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Aarrrgh.. Jij snapt het geloof ik ook niet he?

Wat is nou sparen? Wanneer wordt er gespaard? Als een blokje niet gelijk nadat het af is wordt geflushd? Haha, dan kan dus iedereen die niet een vaste internet verbinding heeft (ISDN, analoog, niet aan internet) wel opdoeken. Dan moeten alle personal proxies stoppen.

Natuurlijk mag je wel sparen. Het zal dnet worst wezen of jij spaart. Als iedereen in dezelfde mate spaart, zal er uiteindelijk gemiddeld elke dag evenveel worden geflushd.

Bekijk het zo: Er worden x blokjes in de buffin gestopt. Na een onbepaalde tijd worden er x geflushd. Of dat nou na 1 dag is of na 2 maanden, dat maakt niet uit. Het totaal aantal blokjes dat dnet te verwerken krijgt, is gelijk.

Conclusie: er is niets mis met sparen.

Wanneer gaat het dan fout? Als je in 1 keer veel meer dan gemiddeld gaat flushen. Dat is dus NIET het gevolg van sparen, dat is het gevolg van OF een megaflush (een georganiseerd tegelijk flushen) OF een ongeorganiseerde, spontane actie.

En van die 2 mag het eerste niet, megaflushen (dus het gecoordineerde, georganiseerde dumpen van blocks) mag niet. Dat tweede is wat gisteren/eergisteren gebeurde.

En het punt is nu, dat Dnet DPC verwijt dat de DPC-members in paniek blocks hebben gedumpt. En DAT raakt kant noch wal, omdat DPC niet verantwoordelijk is voor haar members, en er ook NIETS aan kan doen.

Maareh: ik dwaal af.

Waar het om gaat: Sparen mag (uiteraard) wel, Megaflushen niet.

Dnet is nu niet boos omdat we gespaard hebben ofzo, maar omdat ze denken dat het een megaflush is..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6231

Sueno, wil jij ook es één keertje in de top30 staan??? ja toch?? leuk voor jou, maar dan mag je btw wel ff gaan sparen, of ben je dit |:( aan het doen??

Ik vind dit zielig worden......

btw: wanneer komt die uitleg?? :Z

edit
SPAREN mag WEL
MEGAFLUSHEN mag NIET
onthoud dit ff wil je!!!!
Enneh, rukken doe je zelf maar :D
/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sueno
  • Niet online
Op woensdag 28 februari 2001 14:50 schreef Not Crazy 007 het volgende:
Sueno, wil jij ook es één keertje in de top30 staan??? ja toch?? leuk voor jou, maar dan mag je btw wel ff gaan sparen, of ben je dit |:( aan het doen??

Ik vind dit zielig worden......

btw: wanneer komt die uitleg?? :Z
top 30 interesseert me geen ruk. nooit zo geweest, zal ook nooit zo worden. ik zie liever mijn output langzaam stijgen omdat ik hier en daar eens een extra PC te grazen kan (en mag) nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

De DPC crew is in gesprek met de mensen van ditributed, het zou prettig zijn als jullie in de tussentijd vertrouwen op hun. (Ze doen het al tijden, weten wat ze doen en je kunt er van uit gaan dat ze het doen "for the good cause")

Als er nieuwe threads worden geopend over dit onderwerp zullen we deze direct sluiten met een waarschuwing naar de topicstarter. Laat het ajb even over aan de DPC-crew-members, ze weten wat ze doen en ze zullen jullie op de hoogte houden van de vorderingen...

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.