Verstuurd vanaf mijn Computer®
Intentionally left blank
Ik heb het idee dat veilingen nu relatief weinig exposure krijgen, ook een beetje afhankelijk van het object (populaire objecten verkopen altijd wel). Zo heb ik zo'n vermoeden dat mijn Atari 2600 straks misschien wel voor €16 weggaat omdat de Atari-liefhebbers hem niet zo makkelijk vinden en het ook niet iets is waar je snel naar op zoek gaat (omdat je er wellicht niet vanuit gaat dat iemand zoiets te koop zet).crisp schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:33:
Behalve dat je daarmee last-minute bieden in de hand werkt (of dat positief is of niet laat ik even in het midden) zie ik daar eigenlijk niet zoveel toegevoegde waarde van?
Met een lijst aflopende veilingen ziet een Atari-liefhebber 'm misschien toch nog op het laatste moment en plaatst een bod.
En last-minute is prima wat mij betreft, ik heb meer twijfels bij first-minute biedingen waarbij je na 10 dagen te horen krijgt dat de bieder al wat anders heeft waardoor je uiteindelijk helemaal geen koper hebt.
[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 29-04-2009 22:11 ]
Ik denk trouwens dat ik zelf ook wel eens veilingen zal missen waar ik best op zou willen bieden als ik zou weten/had geweten hoe laag ze stonden kort voor het aflopen. Het werkt dan dus 2 kanten op.
Ik merk ook dat mijn Atari-ad (en ads die ik plaats in het algemeen) in het begin aardig wat kijkers trekken, reacties etc. en dat er daarna bijna niets meer komt. Ik zie zelf ook dat ik soms naar een spiksplinternieuwe ad doorklik vanuit de tracker links op die manier. Zodra de ad uit die lijsten is komen er eigenlijk alleen nog mensen die rondstruinen door V&A of iets specifieks zoeken, en dat geeft naar mijn idee veel minder reacties. Ik zou het zelf fijn vinden als er tegen het einde van de veiling nog even wat extra bezoekers getrokken konden worden. Op dat moment is het ook aantrekkelijker om te bieden omdat je er snel achter komt of je het object kan kopen of niet.
[ Voor 52% gewijzigd door Mentalist op 29-04-2009 22:22 ]
Nu is het vaak zo dat als je een veiling een week hebt lopen, je de eerste paar uur het storm loopt, maar er daarna totaal niemand meer biedt (ook al staat het bod op ettelijke euro's en is het zeker nog wel meer waard).
Ik denk dat het voor zowel koper als verkoper leuker is als deze iets meer exposure krijgen. Nu spam ik veilingen altijd mooi in m'n signature, maar overzichtelijk is dat ook niet echt.
Signaturespam heeft natuurlijk ook alleen maar zin als je veel posts maakt. Voor jou zal het flink helpen, voor mij al iets minder en Jan Doedel en Pietje Puk hebben er helemaal niets aan.TERW_DAN schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:16:
Ik denk dat het voor zowel koper als verkoper leuker is als deze iets meer exposure krijgen. Nu spam ik veilingen altijd mooi in m'n signature, maar overzichtelijk is dat ook niet echt.
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 29-04-2009 22:40 ]
Klopt, nu is het zo dat ik redelijk wat post, dus dan scheelt het wat. Maar dat geldt natuurlijk lang niet voor iedereen, en er zijn natuurlijk ook zat mensen die voornamelijk op de FP actief zijn.W3ird_N3rd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:34:
[...]
Signaturespam heeft natuurlijk ook alleen maar zin als je veel posts maakt.
Vaak bied je en krijg je daarna te horen dat het product al verkocht is.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Nou, V&A aangeboden: Atari 2600, extra controllers en games is nu afgelopen en ik ben ergens denk ik wel blij dat zowel de biedingen als het aanbod tamelijk vrijblijvend is, want ik weet niet of ik de boel voor €17,50 van de hand ga doen. Wat ik al een beetje vreesde zoals ik al zei, er is niet erg veel op geboden. Ik heb de indruk dat zelfs op Marktplaats men meer geeft voor dit soort dingen.sky- schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:09:
Helaas zijn veilingbiedingen hier niet bindend. Iets wat bijv op Ebay wel is.
Vaak bied je en krijg je daarna te horen dat het product al verkocht is.
Misschien werkt het beter als ik een vraagprijs in kan stellen, en andere mensen een bod kunnen doen/tegen elkaar opbieden als ze het daar niet mee eens zijn.
Dat ik b.v. een vraagprijs van €25 instel, Pietje dan €20 kan bieden, Jantje €22,50 en ik het dan dus verkoop aan Jantje, om maar wat te noemen. Of als er veel interesse blijkt te zijn, dat ik het aan de eerste verkoop die de vraagprijs wil geven.
Het is imho iig duidelijk dat het huidige systeem met bieden niet goed (genoeg) werkt.