[java/SQL]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben aan het programmeren in Java, en heb mijn programma gelinkt met een Excel-bestand.
Het lukt mij om de gegevens in te lezen. Mijn eerste kolom in het Excel-bestand bestaat uit een aantal geordende klantennummers, nu zou ik graag het grootste klantnummer bepalen en dit getal verder gebruiken.

Ik heb al wat geprobeerd, maar ik vrees dat mijn SQL-query problemen geeft.
[code=java]
try
{
clientRS=clientStmt.executeQuery("Select Max([Clientnumber]) from [sheet1$]");

if(clientRS.next())
{
CLIENTS=clientRS.getInt("Clientnumber");
}//END IF
}// END TRY
[/code=java]

Alvast enorm bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Welkom op GoT,

Wat is je vraag precies? Ik zie geen enkel vraagteken in je post?

We hebben geen glazen-bol, dus je zult toch wat meer informatie moeten geven. Wat heb je allemaal geprobeerd en wat lukt daar niet aan? Krijg je een foutmelding?

Lees ook even Een goede topicstart: De Quickstart en PRG Beleid door. We hebben hier op GoT en in PRG graag dat je wat meer informatie geeft in je topic.

Bedenk ook even een beter titel voor je topic, want deze is wel erg generiek. ( *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! *** )

[ Voor 111% gewijzigd door Woy op 29-04-2009 19:05 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Aangezien je eerste kolom van je query geen naam heeft ("Clientnumber" is wat anders als "max([Clientnumber])") denk ik niet dat je aan de hand van een naam je kolom terug kunt halen uit je resultset. Geef je kolom een naam (hint: "as") of haal je resultaat aan de hand van een index op.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niet gerelateerd aan je probleem, maar Excel is een spreadsheet en geen database. Wil je in essentie een embedded database, kijk dan naar echte database oplossing ipv om een spreadsheet te misbruiken. Bijvoorbeeld JavaDB, Derby of Hypersonic.