Toon posts:

ATI Radeon HD4870 512mb in Crossfire - meningen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

Ik ben al een hele tijd aan het overwegen om een sapphire ati radeon HD4870 512MB in crossfire te zetten. Ik heb nu een enkele kaart en voor bepaalde games blijkt dit toch nog niet voldoende.
Ik heb echter al heel veel tegenstrijdigheden gelezen in verband met de functionaliteit.

Graag had ik hierover nog wat meningen gekregen.

Een bijkomende vraag is of ik deze zelf in crossfire kan zetten, is het moeilijk? Ik ben niet erg thuis in die dingen en ben nog steeds aan het bijleren ivm pc's.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat voor tegenstrijdigheden heb je gevonden? Zoals je ongetwijfeld gemerkt hebt, heeft iedereen er wel een mening over, maar het is aan jou om die af te wegen en tot een beslissing te komen.

Installeren is gewoon een kwestie van de handleiding volgen. Niets moeilijks aan.

Rail Away!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
mijn mening, ik draai al sinds september 2 4850's in CFX, heb er nog geen seconde spijt van gehad, in de spellen die het ondersteunt schaalt het erg goed.

post even je complete specs, dit maakt het beoordelen wel wat nuttiger.

wat betreft de installatie, 2e kaart erbij, crossfire brug ertussen ( 1 is genoeg )
op starten en windows zal de kaart herkennen en installeren, herstarten en dan zou er een scherm van je CCC moeten komen die vraagt of je CFX wilt gebruiken.

lukt dit niet zo, stop dan de kaart erin, deinstalleer je huidige CCC, reboot en installeer dan de laatste CCC drivers

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen dat er vaak problemen zijn met de werking van CFX dat deze niet wordt herkend of niet volledig werkt zoals het zou moeten. dat één van de kaarten niet optimaal draait.

Ok vaak problemen met het herkennen van de CFX opstelling. En dat CFX niet goed werkt in Vista 64bit OS.

Ik ben eerder van in het begin geneigd geweest om hier hier toch echter voor te gaan. Maar daarom voor ik dit voltooi de meningen van mensen die er meer van weten dan een leek zoals ik :) .

• nedernakker
ik heb xp32 en vista64 gedraaid met cfx, nooit issues gehad. in het begin van de release van de hd4*** serie waren er nog wel eens wat problemen met de drivers, tegenwoordig is dat niet zo,

maar nogmaals, post even je systeemspecificaties, dan kunnen we zien of je systeem sterk genoeg is om het optimale uit 2 4870's te halen,

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 18:25:
hey

Ik ben al een hele tijd aan het overwegen om een sapphire ati radeon HD4870 512MB in crossfire te zetten. Ik heb nu een enkele kaart en voor bepaalde games blijkt dit toch nog niet voldoende.
Ik heb echter al heel veel tegenstrijdigheden gelezen in verband met de functionaliteit.

Graag had ik hierover nog wat meningen gekregen.

Een bijkomende vraag is of ik deze zelf in crossfire kan zetten, is het moeilijk? Ik ben niet erg thuis in die dingen en ben nog steeds aan het bijleren ivm pc's.
Welke games zijn dit als ik vragen mag? Speel zelf ook met een HD4870 @ 1920x1080 en merk, los van Crysis en Far Cry 2, geen vertraging bij spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Systeemspec:

Gigabyte GA-X48-DQ6
Intel core2 duo E8500 3,16GHz
2xKingston HyperX 2GB 1066Mhz DDR2 CL5 DIMM KIT
Sapphire ATI HD4870 512MB
Samsung 750 GB SATA2 7200rpm 32MB
Creative SB X-FI Xtreme Gamer
Zalma, ZM600-HP Heatpiped Cooled 600W PSU

Windows Vista Ultimate 64bit
Antec P180 Performance One Case

Game waar ik het over heb is Empire: Total War. Maar ik heb ook al gelezen dat hiervoor al nieuwe patches bestaan dus het ligt mss aan de game zelf en niet zo zeer mijn PC.

• nedernakker
met dat systeem kun je er wel een 2e bij stoppen, performancewinst zul je wel hebben, het is jouw beslissing of je het er voor over hebt.

Pagina: 1