Kapotte harde schijf herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 19:13
Hallo

Ik heb van een goede kennis een harde schijf gekregen die hij niet meer gestart kreeg. Het gaat om een externe harde schijf die in zo een videobehuizinkje zit. Hij had hier 7 GB aan vakantie foto's opstaan. En je raadt het alleen daar staan ze nog op. Het is dus eigenlijk van groot belang dat ik die foto's terug kan halen . Nu had ik op internet gelezen dat HDD regenerator je harde schijf kan herstellen maar deze gaf direct een fout met de MBR. Toen heb ik in Active Partition Recovery een fix MBR uitgevoerd. Nu werd de schijf fatsoenlijk herkend met volume etc. Alleen geeft hij een unallocated partition. Toen ben ik begonnen met een quickscan uit te voeren. Deze gaf rond de 25 GB een hoop bad sectors. Toen heb ik HDD regenerator terug gestart. Die gaf toen geen MBR fout meer. En rond de 25 GB begon hij de sectoren te herstellen. Na het proces, 15 uur later, kreeg ik te horen dat alle beschadigde sectoren hersteld waren. Nu heb ik de harde schijf uitgezet en terug ingestoken maar hij wordt nog altijd niet herkent in de deze computer. Wat kan ik nu het beste doen om "mijn" foto's terug te krijgen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 14:25

Releases

Ja maar!

Is echt de hardeschijf stuk of de USB controller in die behuizing?
Ik zie het vaak voorkomen dat alleen de USB controller stuk gaat en dat als je de HDD uit de behuizing haalt en die aan een PC koppelt dat je er gewoon prima bij kan.
Als de externe hardeschijf al uit de garantie periode is zou je hem kunnen proberen te openen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hoe krijg ik verloren gegane data terug? in de OM faq

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 29-04-2009 18:17 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
Releases schreef op woensdag 29 april 2009 @ 18:14:
Is echt de hardeschijf stuk of de USB controller in die behuizing?
Ik zie het vaak voorkomen dat alleen de USB controller stuk gaat en dat als je de HDD uit de behuizing haalt en die aan een PC koppelt dat je er gewoon prima bij kan.
Als de externe hardeschijf al uit de garantie periode is zou je hem kunnen proberen te openen.

Succes
Het is de Harde schijf zelf. Vergeten erbij te vermelden dat ik de harde schijf eerst uit de behuizing heb gehaald. Die hangt nu aan een ATA<->USB convertertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-07 16:07

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ja, inderdaad en probeer gewoon eens te booten met linux Live cd (steek eerst de hdd in de pc)...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 17:59
Er zijn een hoop goede recovery programma's betaald en opensource. Zoek even hier op het forum, staan er een hoop op :)
Veelal zijn de bestanden nog gewoon te redden als hij nog draait en herkend word

[ Voor 25% gewijzigd door cossy nl op 29-04-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
Bedankt voor het topic leuk_he. Ik ga de tooltjes een voor een af. Hopelijk lukt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 17:59
Ja er is een opensource tool die goed werkt, weet zo de naam niet meer, maar google even, dan kom je er wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM

Verder, er zijn de nodige progjes die datarecovery voor je kunnen doen. Belangrijkste regel is dat je niets meer naar die hdd schrijft, want de kans wordt op die manier steeds kleiner dat je er nog wat vanaf kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:46
Timonator schreef op woensdag 29 april 2009 @ 18:20:
Het is de Harde schijf zelf. Vergeten erbij te vermelden dat ik de harde schijf eerst uit de behuizing heb gehaald. Die hangt nu aan een ATA<->USB convertertje
Beter is om de harde schijf direct op het moederbord aan te sluiten (SATA of PATA) zonder de USB interface ertussen.
USB interfaces geven vaak problemen als er kapotte sectors op de harde schijf staan waardoor de recovery software niet goed kan functioneren.
Ik heb dit zelf ook al vaak ondervonden bij recoveren van data van externe HD's.
Pagina: 1