Ik ben een leek als 't gaat om JavaScript, nu heb ik een formulier gemaakt maar deze submit niet wanneer op op [ enter ] druk, klik ik op de submit knop gaat het goed.
Via google heb ik de nodige 'oplossingen' gevonden, maar dit wil nog niet hard werken.
en het volgende stukje wordt regelmatig voorgedragen
Mijn 'pagina' is opgebouwd uit een invoer vak, gevolgd door een submit knop. Daaronder staan 2 'transperante' invoervakken die een waarde berekenen adhv het ingegeven getal.
Dat werkt haarfijn, mits ik klik op de knop. Voor de gebruiker is het wel zo makkelijk als deze ook op enter kan slaan. Hoe doe ik dit?
Via google heb ik de nodige 'oplossingen' gevonden, maar dit wil nog niet hard werken.
JavaScript:
1
| onkeypress="if (event.keyCode == 13) {this.form.submit();} |
en het volgende stukje wordt regelmatig voorgedragen
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <script type="text/javascript"> <!-- function submitenter(myfield,e) { var keycode; if (window.event) keycode = window.event.keyCode; else if (e) keycode = e.which; else return true; if (keycode == 13) { document.chat_form.submit(); return false; } else return true; } //--> </script> |
Mijn 'pagina' is opgebouwd uit een invoer vak, gevolgd door een submit knop. Daaronder staan 2 'transperante' invoervakken die een waarde berekenen adhv het ingegeven getal.
Dat werkt haarfijn, mits ik klik op de knop. Voor de gebruiker is het wel zo makkelijk als deze ook op enter kan slaan. Hoe doe ik dit?