Mini versterker voor badkamerspeakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 08:58

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hi :w

Binnenkort gaat de badkamer verbouwd worden en een beetje tweaker-waardig moet daar natuurlijk ook naar de muziek-collectie geluisterd kunnen worden. Hiervoor heb ik een Logitech Squeezebox Duet aangeschaft, dat wordt dan de tweede Squeezebox in huis (het concept is al beproefd).

In het plafond van de badkamer gaan de volgende speakers ingebouwd worden:
Aquasound Jive+, 65W @ 8Ohm.

Tja, en dan moet er nog iets tussen de speakers en de Squeezebox. De apparatuur wordt buiten de badkamer opgehangen, maar blijft wel in het zicht dus moet zo klein en onopvallend mogelijk zijn. De Squeezebox is mini, dus ik denk: er moet vast ook wel een mini-versterker zijn.

Eerste wat in mij opkwam: een autoradio. Dan zit je echter met twee problemen: 1) hij heeft 12V nodig, dus een lompe omvormer moet er ook nog bij en 2) een autoradio ophangen ziet er niet uit. In de muur inbouwen is helaas geen optie.
Tweede wat in mij opkwam: bij elektro winkels zoals Conrad kijken. Maar dan begint mijn kennis helaas te kort te schieten. Ik weet dat je moet opletten met de impendantie en het vermogen, maar wáár ik dan op moet letten... Misschien kunnen jullie mij helpen!

De volumeregeling kan met de afstandsbediening van de Squeezebox, dus ik hoef er niet bij te kunnen (gewoon eenmalig instellen op een gangbaar niveau). Het hoeft geen disco te worden (oud huis, gehorig naar de buren) dus heel hard hoeft het allemaal ook niet te gaan. Gewoon een mooi klein onopvallend doosje, met één lijningang en een uitgang voor twee van de genoemde speakers zou perfect zijn. Op 220V.

Wie heeft een briljant idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 11:17

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Dit is dan wel heel simpel maar wellicht voor het idee....
http://www.kokonderdelen....n=com_virtuemart&Itemid=6

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Nou, eigenlijk had ik wel zoiets in gedachten ja!
't Is jammer dat de links naar de andere producten het niet doen, dus ik moet nog even raden welke voeding erbij hoort, maar dit is wel een goede tip; thanks!

edit:
ah, de links moeten naar de velleman.be site verwijzen

Ik neem aan dat het wel voldoende is om fatsoenlijk geluid uit de speakers te krijgen? Helaas kan ik geen verdere specs van de speakers vinden, dus ook niet het continue vermogen.

[ Voor 37% gewijzigd door Korakal op 29-04-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Struin ebay maar eens af! Leuke dingen staan te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
E! Da's ook kek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Heb zojuist deze gekocht, thanks voor de hulp!

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/L20202.jpg

24 euro inclusief power supply en shipping :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:28
Die TA2020 is helemaal geen gekke keus. Al zijn er voor deze versterker enkele mods waardoor het allemaal iets hoogwaardiger wordt. Ben hier zelf aan het experimenteren met een TA2024 bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 11:17

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Dat is absoluut een mooi apparaatje....

Ik ben benieuwd naar je bevindingen...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 10:49
Dit is precies wat ik ook zocht, ik heb ook zo'n ding besteld, zit er een europese adapter bij (opzetstuk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Als dat zo zou zijn dan moet het erbij staan in de advertentie. Bij de mijne zat dat niet bij.
De adapter is overigens een paar weken geleden overleden (had al m'n twijfels over dat ding vanaf het begin), en nu gewoon een universele adapter erop gezet (uit NL). Werkt weer prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Dit Tripath versterkertje van "Lepai" met Engrish opschrift staat hier ook al een tijdje mijn Kef centre-speaker te voorzien van stroom en doet dit goed en kwalitatief (en goedkoop). Geen klagen van!
Let wel op, veel 230v -> 12v adapters van de nieuwe generatie maken een verschrikkelijk piepend geluidje dat te hoog in frequentie gaat om door iedereen gehoord te kunnen worden, maar als je het hoort... verschrikkelijk! Veel Nokia gsm-laders en Voltcraft adapters hebben hier last van, ik meld het maar omdat het de audio-ervaring teniet kan doen. Er is wel maar 1 manier om te weten of je de juiste adapter gebruikt of niet: kopen en luisteren;-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 11:39
waar hebben jullie deze gekocht ?

Ik heb eventueel nog een tip.

Ik het zelfde systeem als Korakal. Squeezebox , miniversterker en plafondboxen in de badkamer.

Ik vind het vervelend dat mijn versterker altijd aan staat (de hele boel staat op zolder dus niet makkelijk aan/uit te zetten) dus ik heb gezocht naar iets dat mijn versterker aan/uit schakelt op het moment dat de squeezebox aan/uit gaat.

Ik heb wat gevonden. Hier staat een schema voor een printje dat een relais schakelt (dus je versterker) op het moment dat je SB signaal naar je versterker stuurt.

www.weitjerock.com

Pagina: 1