Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-07 19:47
Vorige week is mijn laptop gesneuveld. Ik kan hem wel weer oplappen maar ik heb op marktplaats een
thinkpad op de kop getipt met een schone installatie.
Voor dat ik mijn software eropzet wil ik eerst het een en ander tweaken.
Nu is er een of andere hack waardoor hij sneller opstart, en dan bedoel ik niet die standaardmiddelen zoals,
defrag, prefetch, bootvis enz.
Het was iets met 'no users' of 'no login' maar ik weet het niet meer zeker. Ik heb me rot gezocht op google en op tweakers maar kom hem niet meer tegen terwijl ik hem toch wel eens ben tegengekomen op google.
De essentie van de hack is geloof ik is dat je van een multiuser systeem een singleuser systeem maakt.
(maar ik kan er naast zitten)
Wie weet wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

XP is al single-user, maar met een dll-hack kan je daar een multi-user van maken. 1 User lokaal, en 1 via RemoteDesktop.

Het sneller booten kan op een goed moment niet meer, en op een traag systeem zijn daar wel andere progsels voor. Je zou namelijk alles wat automagisch opstart, wel kunnen vertragen, zodat niet alles in 1 keer geladen wordt, zodat het lijkt alsof het systeem sneller opgestart is (het is dus sneller mee te werken).

Welk programma dat was weet ik niet, maar het heeft wel in de meuktracker gestaat.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als je er één user op het staan zou de pc al verder moeten booten zonder naar inlog te vragen volgens mij. Anders is het via hier aan te passen "CONTROL USERPASSWORDS2" (http://windowsxp.mvps.org/Autologon.htm).

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 29-04-2009 15:18 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Beide bovenstaande methodes zijn mij bekend, maar dat is niet de hack die ik bedoel.
Met de betreffende hack haal je echt een tijdwinst bij het booten.
Gek wordt ik nu ik hem niet meer kan vinden. Volgens mij worden er bepaalde procudures uitgehaald
zodat er een systeem ontstaat zonder meerdere gebruikers, Je kunt dus ook niet aan en afmelden of switch fast users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:30
Ik denk dat je 'fast user switching compatibility' bedoeld, dat is een service die je kan uitschakelen. Dat scheelt inderdaad iets op je opstarttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Denk dat je minlogon bedoeld van XP Embedded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Volgens mij is het de tip van Nielson, ik ga eens effe googlelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-07 11:15

bord4kop

maximaal 100KB!

Misschien heb je hier ook -nog- iets aan..

http://support.microsoft.com/kb/282866/nl

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Ja, dat was wat ik bedoelde, bedankt Nelson.
Met minlogon van xpe kan je je boottijd volgens diverse testen met maximaal 10sec verkorten.
Kijk dat is de moeite, beter dan zo'n defrag waarmee je het gevoel hebt van ''ja, hij lijkt wel iets sneller'' en dan met de stopwatch ernaast merk je niets.

Een uitgebreide handleiding:
http://www.carputerforum....ive/index.php/t-3176.html

Als je de juiste term weet (in dit geval minlogon) vliegen de hits je om de oren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

http://www.wikihow.com/Make-Windows-XP-Startup-Faster

Sorry...te laat.

[ Voor 12% gewijzigd door JHMvP op 29-04-2009 17:11 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Hier nog een link over minlogon:
http://eeeph.netbooks.ph/?action=printpage;topic=1363.0

Zijn boottijd ging van 45 seconde naar 25 seconde zonder enige problemen

Toch is het niet allemaal koek en ei daar sommige gebruikers met deze hack netwerkproblemen krijgen of afsluitproblemen. Toch heeft hier niet iedereen last van.

Ik zal het daarom gewoon proberen daar het toch een schone lege installatie is. Werkt het allemaal niet zoals ik zou willen dan formatteer alles weer en zet er een nieuwe verse installatie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Hier mijn bevindingen:
Ik heb mijn normale boottijd een paar keer gemeten met een stopwatch, dus vanaf het moment dat ik op de powerknop duw (dus ook de biospost en dergelijke meegenomen).
De boottijd (een keer of 4 gemeten) komt rond de 31 seconden uit.
Toen heb ik de minlogonpatch toegepast.
De eerste keer duurt het wat langer daar er een nieuw systeem-profiel wordt aangemaakt.(Dit is eenmalig)
Vervolgens weer een keer of 4 gemeten op dezelfde manier.
Boottijd komt rond de 31 seconden uit (heb ik weer)
Boten gaat dus totaal niet sneller. Nu kan dit komen dat dit een compleet schone installatie is zonder gebruikerssoftware waardoor het voordeel zich nog niet manifisteerd.
Het afsluiten van het systeem gaat wel een stuk sneller. Hij sluit nu op de zelfde manier af zoals je ook kunt krijgen met hulpprogramma's als ''super fast shutdown'' en dergelijke.

Binnenkort wordt de schijf die in de laptop zit (nu een hitachi 40gb) vervangen door een Western Digital scorpio blue 320Gb en het geheugen gaat van 512Mb naar 2Gb. Eens kijken of dit een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Heb de schijf vervangen door de 320gb scorpio blue en het geheugen geupgrade naar 2gb.
Boottijden op nieuw gemeten maar ik blijf op die 31 seconden zitten.
Ik denk dat het gewoon niet sneller gaat daar het nog een schone installatie bedraagt.

Ik heb dit effe getest op een andere laptop waar wel veel software opstaat.
Dit is een dell pentium m 1,6Ghz, 512mb en 80gb 5200rpm schijf.
Boottijd zonder minlogon: 52 seconden.
Boottijd met minlogon: tja, soms 41 seconden soms rond de 1.12, en alle waardes er tussen in, vreemd
Het afsluiten gaat wel sneller. Toch het werkt af en toe niet lekker, startmenu reageert soms heel traag, soms doet het geluid het niet meer. Van netwerkproblemen had ik in dit korte testje geen last
Heb de minlogon hack maar weer verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door pazzje op 09-05-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

pazzje schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:19:
Hier nog een link over minlogon:
http://eeeph.netbooks.ph/?action=printpage;topic=1363.0

Zijn boottijd ging van 45 seconde naar 25 seconde zonder enige problemen

Toch is het niet allemaal koek en ei daar sommige gebruikers met deze hack netwerkproblemen krijgen of afsluitproblemen. Toch heeft hier niet iedereen last van.

Ik zal het daarom gewoon proberen daar het toch een schone lege installatie is. Werkt het allemaal niet zoals ik zou willen dan formatteer alles weer en zet er een nieuwe verse installatie op
Ik vraag me toch af waaróm dat minlogin voor netwerkproblemen zorgt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Het zal er wel iets mee te maken hebben dat je met minlogon alleen maar een systeemprofiel hebt zonder wachtwoorden en gebruikersnamen. In sommigge gevallen kan het zijn dat je huidige gebruikersnaam automatisch wordt gebruikt voor aanmeldingen maar die is er nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09-2019
Ik heb me ook helemaal rot gezocht naar een bepaalde tweak. Die zorgde ervoor dat dat XP 'laadbalkje' misschien maar 1 of 2 keer moest laden, ipv de 10 keer die hij nu doet. Ik weet dat het iets was met een bepaald .bat script uitvoeren bij het afsluiten, maar wat het nou precies was is me nog steeds een raadsel. Ik heb dit toen door iemand laten doen bij mij, vandaar dat ik niet precies weet hoe of wat.

Als iemand weet welke ik bedoel, heeft pazzje er misschien ook nog iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Oh die tip van Sander1001 is ook wel interesant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
sander1001 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:26:
Ik heb me ook helemaal rot gezocht naar een bepaalde tweak. Die zorgde ervoor dat dat XP 'laadbalkje' misschien maar 1 of 2 keer moest laden, ipv de 10 keer die hij nu doet. . Ik weet dat het iets was met een bepaald .bat script uitvoeren bij het afsluiten, maar wat het nou precies was is me nog steeds een raadsel. Ik heb dit toen door iemand laten doen bij mij, vandaar dat ik niet precies weet hoe of wat.

Als iemand weet welke ik bedoel, heeft pazzje er misschien ook nog iets aan?
Daar ben ik ook naar opzoek! Weet iemand nog hoe het heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 16:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
""mss dit
http://forums.g4tv.com/ar...index.php/t-44775.html"''

Dat gaat over die instellingen van de prefetch.
Heb ik wel eens mee gestoeid en het levert wel een verbetering op.
Niet wereld schokkend maar alle beetjes helpen.
Pagina: 1