Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Upload controle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben verschillende klanten (ongeveer 10 en dat worden er steeds meer) die elke nacht een backup van verschillende bestanden inpakt en dan via FTP upload naar een server bij ons in het netwerk. Nou zou ik graag met behulp van een tooltje of een batch bestand dagelijks willen controleren of alle uploads gelukt zijn. Ik zat zelf te denken aan een batch bestand dat de desbetreffende locaties bij ons op de server afstruind en zoekt naar die nieuwste bestanden en deze in een logfile wegschrijft. Heeft iemand een voorbeeld van zo'n batch bestand, of heeft iemand hier een goed tooltje voor?

Alvast bedankt,

@

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De optie in je FTP server aanzetten lijkt me meer dan genoeg.

Een upload is of gelukt, of niet. Als ie niet gelukt is, moet de FTP server gewoon de troep weggooien.

Ey!! Macarena \o/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik stel voor dat je zelf even dat batchfile (of WSH of ander script) schrijft, dan denken we graag mee.

Conceptbatchfile, in pseudocode:
code:
1
2
3
4
5
6
ZoekFilesEnZetInTemp
ZipFiles (Obv txt lijst of obv tmp dir)
VraagPassword
StuurSpulleboel
VerwijderZipfiles
SchrijfLog

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)