Toon posts:

32 inch tv tot 550,- voor combinatie Humax iHDR-5050C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn pa heeft me gevraagd een nieuwe tv aan te schaffen. Hij had tot nu toe altijd zoiets van goed is goed, maar nu heeft hij bij kennissen met een “platte tv” + digitale kabel toch echt scherpere voetballers op tv gezien en dat wil hij nu ook :). Hij heeft nu een 8 jaar oude JCV CRT met analoge aansluiting van Ziggo en een Sony HDD DVD recorder van 160 gb. Ik zeg alles eruit, een 32” LCD of plasma (niet groter want hij moet in de tv kast) en een Humax iHDR-5050C PVR. Hij is altijd erg druk met het opnemen en kijken van TV uitzendingen. DVD/CDs afspelen is niet noodzakelijk, de Humax speelt mp3 en foto’s en voor die 5 keer per jaar dat hij DVD of divx films kijkt zorg ik wel dat er op zijn volgende laptop HDMI out zit. Aan de andere kant zou het wel een leuk extraatje zijn als de tv het afspelen van DVD mappen of divx+subs via usb ondersteund. Ik kan aan de andere kant misschien ook af en toe wat beeldmateriaal converteren naar het formaat van de Humax en dat daarop zetten. Verder is een goede geluidskwaliteit van de tv luidsprekers best belangrijk, voor zover dit mogelijk is bij LCD tv’s. Verder geen games en geen internet op tv.

Nu zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer qua tv’s en wat nu de beste optie voor hem is. Hij zit ongeveer 2 meter van de tv en kijkt niet op 150,- meer of minder, maar 550,- voor de tv is zo’n beetje de maximale prijs.

Ik was altijd geneigd Samsung of Panasonic te kiezen voor deze tv’s, maar nu lijkt LG ook flink aan de weg te timmeren. Er zijn al behoorlijke HD ready tv’s van rond de 350,-, zoals de LG 32LG3000 of de LG 32LG5000 voor 383,-. Samsung en Pannasonic hebben ook modellen in deze prijsklasse, al hebben deze over het algemeen een lager dynamisch contrast. Nu vind ik plasma over het algemeen wel een rustiger, minder hard beeld geven en zit ook te kijken naar de 32 inch plasma van LG, de 32pg6000. Nu blijkt hier wel een spiegellaag overheen te zitten, wat eventueel licht weerkaatst. De tv staat naast het raam, dus dit kan een minpunt zijn. Wat LCD betreft gaan er geluiden dat full HD is misschien overbodig voor dit formaat tv. Wat denken jullie? Is 150-200 euro extra voor een betere HD ready of full HD tv de moeite of aan te bevelen? Of toch die plasma?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Full HD op 32"heeft idd geen nut. Beeld is te klein en waarschijnlijk zit je nog te ver van het scherm af ook. Aan de andere kant zijn de meeste TV's tegenwoordig Full HD en kan het geen kwaad.

Je kan beter investeren in een goed scherm (en niet letten op de papieren specs) dan voor Full HD gaan.
Zelf ben ik een voorstander van plasma. Maar op de LG na worden die niet in 32" gemaakt. Zelf zou ik zeggen ga dan voor een mooie 37" van panasonic. Maar helaas past dat niet.

Omdat ik zelf niet zo'n LG fan ben, kan je beter voor een goede LCD gaan van bv Samsung of Sony.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, niks boven een Panasonic plasma idd. Sony is wat duurder zie ik. De Samsung LE32A457 voor 388,- lijkt me wel wat. Mooi design ook. Twijfel toch nog over die LG plasma, maar heb het ook niet zo op LG. Geen ervaring mee ook. Voor 100,- meer heb je ook een Full HD Samsung. Nu blijk je bij de 6 serie allerlei kans op brommen te hebben... Verder is de LE32A656 bijvoorbeeld bordeaux rood en dat staat niet.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
ik heb 2 weken geleden een LG 32LG3000 gekocht, wilde een 32" tv voor op mijn mediacenter, en het bevalt heel erg goed eigenlijk :) Beeld is prima, mooie kleuren en contrast, en aansluitingen zijn perfect.