[XML] Automatisch XML builden voor foto's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende flash galerijen die hun data vanuit een XML bestand lezen. Tegenwoordig doen ze het allemaal zo, zeer handig om aan te passen, maar niet zo handig als je er 640 foto's wilt in zetten. Ik heb een tijdje gezocht achter een automatische functie hiervoor, een soort XML builder, dat je gewoon aangeeft, die map met foto's moet zo allemaal erin met <image> er voor en </image> erachter. Bestaat dit nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Je kunt een PHP-scriptje schrijven. Als je een kant-en-klare tool zoekt zit je helaas in het verkeerde forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik hoopte dat er al een tooltje zou bestaan (het wiel niet 2x uitvinden eh).

Dit is de lijn:

code:
1
<image title="Image 01" thumbnail="img/tn/01.jpg" img="img/01.jpg" url="http://" />

Van PHP ken ik jammer genoeg niets. Enkel talen zoals VB.NET, ASP.NET, C, Java, etc..

Image titel mag altijd "" zijn, thumbnail en img is iets in de aard van "_MG_1129 copy.jpg" of "thumb_MG_1129 copy.jpg" waarbij het nummertje altijd verhoogd met 1. Url is dan de site met daarachter folder en de img naam.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

Ook zo zonder enige vorm van PHP kennis is dit echt in een zucht en scheet te schrijven. Zeker ook als je al van .Net, C, Java etc. etc. kennis hebt.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mik een dergelijke lijn in Excel, trek de nummers door en kopieer het geheel naar een plat tekstbestand. Dat zou gewoon moeten kunnen volgens mij :)

Evt kun je ook Crimson Editor proberen, is de gratis concullega van UltraEdit, kun je mooi kolomsgewijs typen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:06:
Mik een dergelijke lijn in Excel, trek de nummers door en kopieer het geheel naar een plat tekstbestand. Dat zou gewoon moeten kunnen volgens mij :)

Evt kun je ook Crimson Editor proberen, is de gratis concullega van UltraEdit, kun je mooi kolomsgewijs typen :)
Of Notepad ++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

The Eagle schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:06:

Gaat alleen als die foto's juist genummerd zijn, anders gaat die ballon niet op.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
of gewoon een shellscript...
code:
1
ls -1|awk -F "" '{print "<image title=\"Image $1\" thumbnail=\"img/tn/$1\" img=\"img/$1\" url=\"http://\" />"}'

vanuitgaand dat je in de map staat met de plaatjes ;)

*edit* vervang $1 door $0... :)

[ Voor 7% gewijzigd door teh_twisted op 30-04-2009 04:47 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

vanuitgaand dat je in de map staat met de plaatjes ;)
En dat de host op linux draait, of iig een systeem dat een dergelijke shell-interpreter heeft en de commando's kent ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
_Thanatos_ schreef op donderdag 30 april 2009 @ 03:38:
[...]

En dat de host op linux draait, of iig een systeem dat een dergelijke shell-interpreter heeft en de commando's kent ;)
precies... cygwin zou voldoende moeten zijn :)
vanuitgaand dat iemand een shell interperter heeft vind ik een normalere aanname dan iemand een php interperter heeft ;) niet iedereen draait wintendo met alle gebreken van dien :+

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Pagina: 1