Hallo, ik ben bezig met het maken van een CMS waar leagues in komen te staan.
Nu ben ik bezig met de pagina waarop de gebruikers zich kunnen gaan inschrijven.
Op deze pagina moet de gebruiker ook gaan kiezen in welke auto die gaat rijden.
Welke auto toegestaan is voor deze league is in het admin deel bepaald en deze auto die dus alleen beschikbaar zijn voor die league zijn doormiddel van de implode functie van php in één cel in het SQL database gezet.
Nu gebruik ik de onderstaande code.
De SQL query die werkt prima dus daar zit het probleem niet in. Zodra de SQL query gedaan is haalt die dus de beschikbare autos op in de cel autos in de tabel leagues.
In die cel staat bijvoorbeeld de waardes: F430,F550,DBR9
Dus tussen elke type auto staat een komma, doormiddel van de explode functie splits ik deze autos door te kijken waar de komma staat, en uit eindelijk zet die alles in een array, wat ik dus ook test.
Nu wil ik een dropdown hebben waarin vervolgens deze autos komen te staan die in de array staan, alleen krijg ik dit dus niet voor elkaar.
Jullie zien nu in het option, select deel $pieces[1] staan, dus nu laat die in het dropdown menu de waarde zien op de plaats [1] in het array.
Ik heb ook dit geprobeerd
Maar dit deed helemaal niks, dus iemand die mij hiermee kan helpen zodat ik dit eindelijk werkend kan krijgen.
Nu ben ik bezig met de pagina waarop de gebruikers zich kunnen gaan inschrijven.
Op deze pagina moet de gebruiker ook gaan kiezen in welke auto die gaat rijden.
Welke auto toegestaan is voor deze league is in het admin deel bepaald en deze auto die dus alleen beschikbaar zijn voor die league zijn doormiddel van de implode functie van php in één cel in het SQL database gezet.
Nu gebruik ik de onderstaande code.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| { $sql2 = mysql_query("SELECT autos FROM leagues WHERE leaguenaam='$leaguenaam'"); while($result = mysql_fetch_array($sql2)){ $autos = $result["autos"]; $pieces = explode(",", $autos); echo $pieces[0]; //TEST echo $pieces[1]; //TEST echo $pieces[2]; //TEST var_dump($pieces); echo'<select name="wagen" id="wagen">'; if(in_array($pieces[1],$pieces,true)){ echo'<option value="'.$pieces[1].'">'.$pieces[1].'</option>';} else{ echo '<option value="'.$pieces[1].'">'.$pieces[1].'</option>';} } echo '</select>'; ?> |
De SQL query die werkt prima dus daar zit het probleem niet in. Zodra de SQL query gedaan is haalt die dus de beschikbare autos op in de cel autos in de tabel leagues.
In die cel staat bijvoorbeeld de waardes: F430,F550,DBR9
Dus tussen elke type auto staat een komma, doormiddel van de explode functie splits ik deze autos door te kijken waar de komma staat, en uit eindelijk zet die alles in een array, wat ik dus ook test.
Nu wil ik een dropdown hebben waarin vervolgens deze autos komen te staan die in de array staan, alleen krijg ik dit dus niet voor elkaar.
Jullie zien nu in het option, select deel $pieces[1] staan, dus nu laat die in het dropdown menu de waarde zien op de plaats [1] in het array.
Ik heb ook dit geprobeerd
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| echo'<select name="wagen" id="wagen">'; if(in_array($pieces['wagen'],$pieces,true)) { echo'<option value="'.$pieces['wagen'].'">'.$pieces['wagen'].'</option>'; } else { echo '<option value="'.$pieces['wagen'].'">'.$pieces['wagen'].'</option>'; } } echo '</select>'; |
Maar dit deed helemaal niks, dus iemand die mij hiermee kan helpen zodat ik dit eindelijk werkend kan krijgen.