[Ubuntu 7.04] Geen CUPS drivers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Beste gurus,

Ik heb een ubuntu server geinstalleerd (8.04 vanwege LTS), met de volgende eigenschappen:
- Apache
- MySQL
- Samba
- Webmin
- CUPS

Heb het hele systeem geupdate en geupgrade en een statisch ip-adres toegewezen.

De server draait nu op 192.168.1.100, een laptop op 192.168.1.101, samen aan een simpele 100mbt switch. Ik kan nu de server via webmin benaderen: 192.168.1.100:10000 en kan inloggen en een printer installeren.

Ik heb een epson rx520, die ik heb aangesloten via usb (als ik hem aanzet wordt deze gedetecteerd door de server) en ingesteld als standaard printer. Dan zou ik uit het lijstje een CUPS driver kunnen installeren, maar dit lijstje is leeg!

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan en wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik denk dat je wellicht niet helemaal goed hebt gekeken, 7.04 is geen LTS. 8.04 is de huidige LTS, die daarvoor was naar ik meen 6.06. Probeer eens een upgrade (https://help.ubuntu.com/community/HardyUpgrades).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Excuus, ik bedoelde 8.04, maar kan de titel niet meer aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:48
Sowieso raad ik je af om webmin te gebruiken voor CUPS management, aangezien CUPS zelf een complete en geavanceerde web frontend heeft draaien op poort 631.
Je zult waarschijnlijk PPDs moeten installeren voor je printer. Cups zelf heeft maar een handjevol standaarddrivers, de rest zit in optionele pakketjes. Welke drivers je nodig hebt kan je wel vinden op linuxprinting.org, vervolgens is het even zoeken welk pakket die drivers inzitten voor Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Voor diegene met hetzelfde probleem:

- Installeer cupsys-client-gutenprint (de drivers).
- Zorg dat de cupsys config zo staat dat niet alleen localhost kan benaderen.
- Installeer printer met cups.

Printen vanuit windows:

Geen printer zoeken, maar voer een url in: http://servernaam:631/printers/printernaam

Zelf uitzoeken koste mij enkele uren