Toon posts:

[OWA / DC] Password laten verlopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het voor elkaar spelen dat je in OWA je wachtwoord kan veranderen als deze verlopen is. Nu moet ik dus een account hebben met een wachtwoord die bijna verlopen is.. kun je dit in de AD simuleren? En zo ja, hoe?

*ik wil dus de melding " Uw wachtwoord verloopt in 4 dagen, wilt u deze nu wijzigen?" krijgen*

Alvast bedankt

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je werkt in een test omgeving met een apart testdomein ?
Dat is denk ik je enige optie, want password expiration is domein-breed.

[ Voor 103% gewijzigd door KillerAce_NL op 29-04-2009 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:02:
Je bedoeld dus de policy aanpassen?

Dit was niet de bedoeling aangezien het op dit moment al in de live omgeving staat..

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

KillerAce_NL schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:02:
Niet in het geval van een windows 2008 omgeving. Met een Windows 2008 Domain is het mogelijk om via "fine-grained password policy's" meerdere password policy's in één domain te hebben.

TS zou dan enkele testusers een andere password policy kunnen toekennen (met een aangepaste password expiration).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:21:
[...]

Je bedoeld dus de policy aanpassen?

Dit was niet de bedoeling aangezien het op dit moment al in de live omgeving staat..
Dan zou je zelf even een testomgevingkje kunnen maken in VMware. Lijkt mij de snelste oplossing als je geen Win2008 hebt, want dan heb je volgens mijn voorganger specifiekere password policies.

Vicariously I live while the whole world dies

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zit ook niet op letten: 8)7

TS zet gewoon even het vinkje "User must change password at next logon" aan bij je testaccount.

Bij de eerstvolgende keer OWA opstarten verschijnt de melding dat het wachtwoord verlopen is en dat deze gewijzigd moet worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:43:
Ik zit ook niet op letten: 8)7

TS zet gewoon even het vinkje "User must change password at next logon" aan bij je testaccount.

Bij de eerstvolgende keer OWA opstarten verschijnt de melding dat het wachtwoord verlopen is en dat deze gewijzigd moet worden.
Het gaat er niet om dat het wachtwoord verlopen is, maar dat wachtwoord verlopen gaat ;)
Windows Server 2008 heb ik helaas geen beschikking over..

Vrees dat er niks anders rest dan een testomgeving op te bouwen..

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat maakt dat voor verschil uit dan?

De problemen zitten in de praktijk altijd in het kunnen wijzigen van het wachtwoord, niet of OWA de melding wel geeft.

Pagina: 1