Draadloos netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Roel-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.ons-cafe.com/images/paint.JPG

Zoals jullie kunnen zien heb ik in huis 1 een router staan, en wil ik draadloos kunnen internetten in de loods.
Dit lukt ook vaak wel met de range expander alleen is de verbinding niet stabiel en valt af en toe weg.

De router is al uitgerust met sterkere antennes en de afstand tussen router en range expander is al zoveel mogelijk beperkt.

Ik heb ook toegang tot huis 2 en zou daar dus evt. een apparaat kunnen plaatsen.

Misschien dat jullie een reeele oplossing weten?

alvast bedankt!

• Mijzelf
  • Niet online
Eerste gedachte: Wanneer deze tekening klopt lijkt het me zinvoller om de expander zodanig te verplaatsen dat het signaal niet door huis2 heen hoeft, dan om de afstand zo kort mogelijk proberen te houden.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Misschien een kabel in de grond leggen van huis 1 naar de loods?Dat werkt zeker 100%,kost alleen wat pvc pijpen,sokken en een hoop graafwerk

• Roel-
De expander verplaatsen hebben we allemaal al geprobeerd. Het lijkt erop dat de metalen loods het signaal min of meer blokkeert.

Kabel trekken is geen optie.

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-03 09:52
Kooi van Farraday hé :)
Miss ontvanger expander buiten de loods, draadje naar binnen, zender expander binnen de loods.

MVG, Frank

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:23

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Antennes aan de buitenkant van de loods ?

En je hebt ook van die signaal versterkertjes die je tussen je WLAN apparaat en antenne in kunt zetten, misschien moet je daar eens naar kijken.

Signature

• Roel-
BGB4rn schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:48:
Antennes aan de buitenkant van de loods ?

En je hebt ook van die signaal versterkertjes die je tussen je WLAN apparaat en antenne in kunt zetten, misschien moet je daar eens naar kijken.
Heb je misschien een linkje?

En de anderen: thx voor de tips. maar de zender zal toch op een waterdichte plek moeten staan. ga toch nog even kijken of dat valt te realiseren

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:23

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik heb wel een linkje voor een antenne voor buiten je loods, maar de versterkertjes weet ik van dat ze bestaan alleen niet echt sites gevonden binnen de EU waar je ze kan bestellen.

Die antennes voor buiten staan zelfs in de pricewatch :)
en je rest moet je zelf even googlen ;)

Signature

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-03 09:52
Roel- schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:28:
[...]

Heb je misschien een linkje?

En de anderen: thx voor de tips. maar de zender zal toch op een waterdichte plek moeten staan. ga toch nog even kijken of dat valt te realiseren
Als je zegmaar een klein gat in je loods zaagt aan de buitenkant, en daar een waterdichte doos van bijv. plexiglas/hout ofzo inzet, zal je wel een goed signaal hebben, doordat het signaal niet door het ijzer heen moet, en is je expander ook goed beschermd. Kost een paar tientjes en een middagje werk.

MVG, Frank

Pagina: 1