[IPhone 3G] geen synchronisatie met Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdvanceTax
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-03 02:46
Situatiebeschrijving:

- SBS 2003 server incl. SP2
- Exchange 2003, versie 6.5.7226.0
- SSL verbinding ; eigen certificaat
- WM6 devices synchroniseren probleemloos met OMA na importeren eigen certificaat op betreffende devices via owa.websitenaam.nl
- Accept non-supported devices is aangevinkt in Exchange

Procedurebeschrijving IPhone:
- Certificaat geïmporteerd op IPhone (DER encoded binary X.509 certificaat)
- Onder "instellingen -> algemeen -> profiel" staat nu het certificaat met opmerking "ongetekend";
- IPhone account toegevoegd met Exchange optie:
o Email: naam@websitenaam.nl
o Domein: leeg
o Gebruikersnaam
o Wachtwoord
- Hierna komt de melding "controle certificaat onmogelijk" -> accepteren
o Invoeren servernaam: owa.websitenaam.nl
o Wederom de melding controle certificaat onmogelijk -> accepteren
o Hierna verschijnt de melding "synchronisatie voor Exchange account gecontroleerd".

Als ik hierna naar e-mail ga en het exchange account selecteer dan verschijnt de opmerking "bijgewerkt met het tijdstip van dat moment". Het probleem is alleen dat er niets wordt bijgewerkt.

Ik heb ondertussen alle Apple/ Exchange documentatie zo'n beetje wel gehad en Google levert helaas ook niets meer dan bovenstaande oplossing voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Probeer eens wel een domein te gebruiken. Misschien helpt dat. Een collega van mij heeft het op die manier wel werkend gekregen. (Ik zelf sync via google, dus dat is anders)

Anders zou je \\jouwdomein\jouwgebruikersnaam kunnen doen.

[ Voor 27% gewijzigd door sariel op 29-04-2009 12:14 ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdvanceTax
Gebruiksnaam is inderdaad zonder @websitenaam en domein ingevuld ook geprobeerd. Helaas geen synchronisatie. Ook de opties \\domein\gebruikersnaam geprobeerd, dan mislukt het instellen.

Ook owa.websitenaam.nl/oma geprobeerd, geeft foutmelding. Alleen owa.websitenaam.nl wordt, mijns inziens terecht, geaccepteerd omdat dit conform het uitgegeven certificaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdvanceTax
Na lang puzzelen blijkt de oplossing simpel.

Voor iedereen die wel een IPhone Exchange account op heeft kunnen zetten maar waarbij geen mail/ contacts/ calender wordt gesynchroniseerd, in mijn geval bleek simpel het ontbreken van Exchange SP2 het euvel te zijn. Exchange SP2 geïnstalleerd en direct werkend!